K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 19:54   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
takker for et par gennemtænkte indlæg, og forstår angsten for det nye og ukendte, når man selv har været så uheldig, at få følgeskader af en behandling.

Pas dog på med Selvsvingseffekten, som visse dage STORtrives på k10 - der er dælme langt fra tvangs-AKTIVERING til tvangs-OPERATION, så klap nu lige hesten.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 11:50   #12
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hvis du spørg Inger Støjberg og Claus Hjort frederiksen, så har vi heller ikke tvangsaktivering i Danmark. Aktivering er et tilbud for din skyld og for at hjælpe dig, men bare ikke et tilbud du kan sige nej til. ( ifg. IS og CHF )


Og så synes jeg også man skal læse denne side:
http://da.wikipedia.org/wiki/Lobotomi

Sidst redigeret af adbib; 09-11-2010 kl. 12:03.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 13:23   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg lider af angst, men må indrømme, at den altså ikke handler om angst for at kommunen ville begynde at få tvangsopereret folk!!
Jeg forstår slet ikke hvordan nogen kan komme på dén tanke. Det vil jo ALDRIG blive aktuelt.
For det første er operationen tiltænkt de mennesker der er indlagte - ikke dem der er friske nok til at gå op på kommunen.
For det andet vil jeg tro at operationen koster VOLDSOMT mange penge, hvilket kommunen ikke har for mange af!
Og så kommer der jo love mht etik og menneskerettingheder. Det er svært nok for læger at få folk tvangsmedicineret, så hvordan kan i så forestille jer kommunen (læs: kommunen!) skulle kunne få folk tvangsopereret?????

Jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke kan se visse behandlingsmuligheder som hjælp. Den artikel er da for mig, en dejlig nyhed, noget som lyder lovende! At få forbedret sin sygelige tilstand kan da aldrig blive noget grimt. Og hvis andre lande har gode erfaringer, jamen så giver det da håb for os der lider voldsomt.

Så jeg beklager at jeg ikke kan piske en stemning op, men blot kan sige, at JEG gerne ville være forsøgsperson - det var jo dét spørgsmålet handlede om.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 13:53   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvis du spørg Inger Støjberg og Claus Hjort frederiksen, så har vi heller ikke tvangsaktivering i Danmark. Aktivering er et tilbud for din skyld og for at hjælpe dig, men bare ikke et tilbud du kan sige nej til. ( ifg. IS og CHF )
viser jo abre hun er fuld at **** og aner nada alle ved siger man nej tak ryger en ydelse
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 14:35   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Lige netop under den tema, prøver jeg blot at advare om, hvilke tilstande er for alvor på vej til DK.
Jeg anbefaler dig helenekr og alle andre at se filmen ”Frances” med Jessica Lange i hovedrollen ( formidabelt spillet, en af hendes bedste præstationer ), som handler om Frances Farmer liv, hendes politiske holdninger og de elektrochok og den hvide snit som hun fik til sidst.

http://www.youtube.com/watch?v=HehEvBv045M

http://www.youtube.com/watch?v=HyOMRMFINm0

Desuden i DK læger har ingen erfaring med den form for hjerne stimulation, med mindre nogle af læger blev trænet i US, imens Bush fyldte alle med sine løgne.

Og det er jo ingen løgn at kommunens lægekonsulenter har allerede vist sine talenter på deres manipulationer og udspekulerede vurderinger som har skyld i både de fysiske og psykiske lidelser som mange af jer gennemgik og gennemgår.

Jeg siger bare, tak for kaffe!

Sidst redigeret af Karo; 09-11-2010 kl. 14:37.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 15:12   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
årh det er da læst at de nærmest tvangskræver operationer i ryg, nakke, skuldre hvis folk skal gøre sig håb om sygedagpenge eller bare sagsbehandling...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 19:05   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Hvis du spørg Inger Støjberg og Claus Hjort frederiksen, så har vi heller ikke tvangsaktivering i Danmark. Aktivering er et tilbud for din skyld og for at hjælpe dig, men bare ikke et tilbud du kan sige nej til. ( ifg. IS og CHF )


Og så synes jeg også man skal læse denne side:
http://da.wikipedia.org/wiki/Lobotomi
http://www.youtube.com/watch?v=_0aNILW6ILk

Der står i artiklen, at allerede nu:
Danmark har verdensrekord i hvide snit "Lobotomi"

http://www.dr.dk/P1/Sundhed/Udsendel...9/16154929.htm

Sidst redigeret af Karo; 09-11-2010 kl. 19:21.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 22:10   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har filmen Frances - en af mine favoritter!!!

Men den er jo uden sammenligning, Frances får jo det hvide snit og mister alle emotioner/følelser for evigt.

Den operation de skriver så meget om, kræver hverken kniv eller skalpel og minder meget om det man sætter i ørerne på døve, så de kan høre igen. Det er kun elektroder der sender nogle impulser - det samme gælder iøvrigt for bypass operationer, hvor hjertet kan kickstartes hvis det skulle sætte ud. Der er ikke den store forskel i teknik.
Og hjælper det ikke på depressionen, jamen så kan de fjerne det igen - og livet fortsætter som før.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 22:43   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
TMS magnetisk hjerne stimulation

Der findes og arbejdes videre på en magnetisk hjerne stimulation TMS, som man kan forsøge sig med i stedet for den kirurgiske. Den behandlings form er mere interessant, vil jeg mene.

http://www.youtube.com/watch?v=hMJJ3...eature=related
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 14:29   #20
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Thumbs up Ros og ris

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har filmen Frances - en af mine favoritter!!!

Men den er jo uden sammenligning, Frances får jo det hvide snit og mister alle emotioner/følelser for evigt.

Den operation de skriver så meget om, kræver hverken kniv eller skalpel og minder meget om det man sætter i ørerne på døve, så de kan høre igen. Det er kun elektroder der sender nogle impulser - det samme gælder iøvrigt for bypass operationer, hvor hjertet kan kickstartes hvis det skulle sætte ud. Der er ikke den store forskel i teknik.
Og hjælper det ikke på depressionen, jamen så kan de fjerne det igen - og livet fortsætter som før.
gode Helenekr
det kan godt være du har en sand julepakke af diagnoser, men du er supergod til IKKE at gå i selvsving, holde tungen lige i munden, og ikke mindst, at læse indenad.
Dine indlæg er SÅ velkomne, og dækker i min optik ikke over et naivt og "Systemmanipuleret/undertrykt" skvat, men tværtimod om en person, der trods et virkeligt svært udgangspunkt i livet, på alle måder gør sit yderste for at skille snot og skæg, og holde et godt moralsk niveau, trods egen dårligdom.

Du gør mig simpelthen ofte glad!

for hold da K*** hvor er det ved at være trættende, med allehånde irrelevante kommentarer, og bemærkninger der intet/meget lidt har at gøre med det stillede spørgsmål.

Synes det er fint med links til indlæg der kommer med andre oplysninger, end den artikel der ligger til grund for trådstart, at debattere for/imod med gennemtænkte argumenter og i den dur, men hold jer venligst til emnet, og start venligst egen tråd med endeløse over diverse politikere og andet der trykker jeres liv i bund.

Og for lige at skære det ud i pap: det handler IKKE om, at kun positive indlæg er velkomne, men at tonen, og budskabet i nogle svar, simpelthen er fejlfokuserede og trækker energi ud af andre læsere/med-debbattører.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er blodprop i hjernen at betragte som "kritisk sygdom"? FrkM Alt det andet 11 21-03-2013 17:43
Et stød i hjernen kisser72 Politik og Samfund 11 11-04-2012 12:01
K10 på hjernen, jeg kan ikke finde tråden. Enteneller Alt det andet 2 09-01-2012 18:17
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension