K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2011, 15:43   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For at få § 56 skal man være ansat som lønslave i et fast job, dvs det kan man ikke få som syg.

§ 56 er en mellemting mellem alm job og fleks, lavet i et forsøg på at holde flere på arbejdsmarkedet, akkurat lige som morator ordningen er det, og så er det noget arbejdsgiveren skal søge, i det, det er arbejdsgiveren der får refusionen, og ikke arbejdstageren.
Den er beregnet til mennesker som har mere sygdom og evt oftere behov for tjek hos en læge, end andre, men som ellers har "normal" arbejdsevne (dvs så vit jeg er orienteret kan man godt få § 56 som flekser, men jeg ved det ikke)

Det er altså en ikke eksisterende mulighed når/hvis man er røget på KHJ pga varighedsbegrænsningen på sygedagpengeordningen, der er man jo syg, og ikke i arbejde, fordi man er langtidssygemeldt, så i dette tilfælde er den § ikke videre relevant *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 01:21   #12
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Hollandy
I mine øre lyder det fuldstændig tåbeligt at du skal forlade en god arbejdsplads til fordel for en arbejdsprøvning ude i "byen", og især i denne tid hvor det er så vanskeligt at få arbejde.
Hele princippet i sygedagpenge lovgivningen er at få, eller be-holde folk på arbejdsmarkedet.
Du skal tænke på at i hele lovgivningen omkring sygdom og arbejde/beskæftigelse skal du vurderes ud fra det der hedder arbejdsevne. Dvs. det handler ikke kun om din diagnose, men om din samlede og helhedsvurderet arbejdsevne/situation.
Nu ved jeg ikke hvilket job du idag fungerer 15 timer i, men kunne du ikke foreslå, at kommunen kunne arbejdsprøve dig i forskellige arbejdsfunktioner på dit nuværende job. Man kunne evt. tilknytte en mentor eller en jobkonsulent, så der kunne etableres et tæt samarbejde mellem dig, din arbejdsgiver og jobkonsulenten. Det ville være det billigste i længden, fremfor at du skulle fyres i dit nuværende job, og at du efter mange og lange opslidende afklaringsforløb ude i "byen", alligevel ville ende som fleksjobber - nu bare ledig fleksjobber.
Det du skal forlange, og som du har krav på, det er, at der bliver lagt en plan, og du og din arbejdsplads/arbejdsgiver, skal være med til at ligge den plan.
Min personlige mening er, at du for alt i verden, skal prøve at holde fast i din supergode arbejdsplads. Dem findes der ikke så mange af.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samme Sygdom Vita Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-12-2011 21:32
2 fleksjob på samme tid ? hansen72 Spørgsmål ang fleksjob 15 11-01-2011 10:44
Det samme princip? Karo Politik og Samfund 1 08-01-2011 04:05
Den samme udbetaling ?! lunamaria Alt det andet 6 08-01-2011 00:12
DA vil det samme som SIND FlemmingLeer Politik og Samfund 3 27-07-2008 22:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension