K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2009, 11:47   #1
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Unhappy Fastholder afslag

Så har jeg talt med jobcenteret i dag og hun kunne oplyse at der er et brev på vej til mig om at de fastholder afslaget i flekssagen og at sagen sendes videre til beskæftigelsesankenævnet.

Ja det var jo forventet, men kan ikke sige så meget andet end…idioter!!!

Nogle der ved noget om hvor lang tid det typisk tager for ankenævnet at tage en beslutning??
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 12:57   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej de har 3 måneder til at behandle sagen hvis de overskrider tidsfristen så skal de begrunde det til dig på skrift med en ny tidsfrist. ...men 3 måneder efter loven.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:00   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Belært af andre her på siden, så forlang aktindsigt hos Beskæftigelsesankenævnet.

Vi har set flere sager her på siden, hvor kommunen har "glemt" at medsende de vigtige og afgørende papirer. Så husk det.

Du skal også lægge mærke til, hvilken begrundelse kommuner giver for afslag. Det er VIGTIGT!!!

Du burde modtage en bekræftelse på, at nævnet har modtaget din anke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:02   #4
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DaisyBoo Se meddelelser
Så har jeg talt med jobcenteret i dag og hun kunne oplyse at der er et brev på vej til mig om at de fastholder afslaget i flekssagen og at sagen sendes videre til beskæftigelsesankenævnet.

Ja det var jo forventet, men kan ikke sige så meget andet end…idioter!!!

Nogle der ved noget om hvor lang tid det typisk tager for ankenævnet at tage en beslutning??
Jeg er i samme situation og ventede lidt utålmodigt i små 3 uger på at modtage brevet fra beskæftigelsesankenævnet, at de havde modtaget min klage.

Mon det egentlig er 3 mdr fra de har modtaget klagen eller 3 mdr fra jeg modtager brevet fra dem??
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:19   #5
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Hej

Jeg har næsten lige haft en sag hos Beskæftigelsesankenævnet og er ked af at fortælle at den tog 5 mdr. og 1 uge. Når de har fået din sag modtager du en bekræftelse fra dem, hvor der også er vedlagt en folder hvor der blandt andet står om behandlingstider. De tilstræber at behandle sagerne indenfor 5 mdr. hvis der går over skriver de til dig. Jeg mener også der stod at de tilstræber 11 uger og har vist i snit 13 uger behandlingstid, så forhåbentlig var jeg bare uheldig.

Jeg er lidt usikker på de 3 mdr. er det ikke den sagsbehandlingstid kommunerne har? Jeg tror ikke det gælder Beskæftigelsesankenævnet, så blev det i hvert fald ikke overholdt i min sag.

Jeg vil ligesom Zuza anbefale at du beder om aktindsigt hos Beskæftigelsesankenævnet.

Jeg håber du ender med en positiv afgørelse.
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:28   #6
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Tak for jeres svar. Troede at det gik op til et års tid.

Afslaget ligger nok hjemme i postbunken i dag. Må bede om aktindsigt når det kommer så vidt.

Jeg er simpelthen så træt af det og har totalt mistet modet og forventer egentlig at få den totalt afvist og det betyder i sidste ende at jeg også taber min erstatningssag! Jeg kan ikke gang sætte mig til at tude...er bare totalt udmattet og regner med at alt er tabt nu. Så nu kan jeg vente 3-5 mdr på endnu et afslag. Ej hvor er det sociale DK bare skønno
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 14:48   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Aktindigt er vigtigt meget vigtigt ...

Jeg sidder lige pt og prøver at hjælpe en der har fået fastholdt sit afslag fra kommunen på fleks hos ankenævnet, af afslaget kan man slet ikke se at der er kommet lægepapir de mener bare kort og godt at der godt kan være et ordinært job med skånehensyn , samtidig skriver de så længere nede i afslaget at afslag også er begrundet med at arbejds prøvning ikke viser noget fordi at han ikke har magtede arbejds prøvning så efter den er der ikke nogen mulighed for at han kan bestride et fleksjob ... øøøhhh og så er det lige at jeg tænker ...

du kan ikke bestride et fleksjob , men du kan klare et ordinær...

Jeg har ikke været med fra starten af så vi har prøvet at søge aktindsigt nu for at se hvad de har med af papir , en privat aktør som kommunen har sendt ham til skriver at der ikke er noget arbejdsevne tilbage overhovedet , så kan af afslaget næsten se at det drejer sig om en sag hvor ikke alle papir er kommet med ...

Så aktindsigt med det samme husk det ... det bliver svære bagefter ...

PS ham jeg snakker om har fået ødelagt et ben i et job , og det her er takken .. strengt ...
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 15:54   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
for alverdens guders skyld -AKTINDSIGT altid

Vi har fx først nu-et år efter- tilfældigt opdaget at sagsbehandleren/kommunen langtfra har indsendt relevante papirer til diverse instanser og de papirer der er sendt ind tja, det er jo typisk dem hvor man synes at fordelen ligger hos kommunen.
Fx har man IKKE indsendt den vundne afgørelse fra Statsforvaltningen i vores favør -hvorfor mon

Som Hejdien siger, det er uendeligt svært bagefter at gøre noget og man risikerer at skulle hele cirkuset igennem endnu engang, blot min erfaring.

Hm, må tilstå er lidt af en lyseslukker, for vi hverken modtog en bekræftelse eller andet og der gik næsten 8 mdr inden en afgørelse(som vi dog så heldigvis vandt)

Op med humøret, op på hesten igen for du kan og du vil og kom herind og ras når en hvis ting brænder
-Men mere end frustrende,det kan vi godt blive enige om
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 16:08   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg har en sag kørende i beskæftigelsesankenævnet ( puha langt ord)

Da de modtog sagen skrev de, at jeg kunne få aktindsigt over hvad kommunen havde tilsendt, det bad jeg selvfølgelig om!!!

Min sag omhandler retten til ferie som kontanthjælpsflekser, og vil tage ca. et ½ år, før jeg får besked, er om knap 2mdr.

Men jeg ved ikke om sager som din tager så lang tid, men tror de skriver det til dig, det gjorde de med min sag.

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 16:09   #10
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Aktindsigt...er det noget jeg beder om selv eller hvordan?

Buster - ja op på hesten og alt det der. Jeg er bare så træt. Træt i mit hoved, træt i min krop, træt i mig forhold, træt i livet - forstået på den måde at jeg er så udbrændt. Jeg gider ikke bruge det næste halve år på endnu et afslag. For hvad så? Så skal jeg bare leve af en deltidsløn resten af livet? Så skal jeg bare vinke farvel til min erstatning? Så er alt tabt. Konsekvenserne af det her er, ja jeg ved ikke. Hvordan skal det hele fungre? Det er sgu trist når jeg tænker på fremtiden...og jeg er kun 27. Hold kæft hvor jeg bander den postdanmark chauffør som kørte mig ned langt væk...idiot x 1000.

(nu kan jeg efterhånden mærke reaktionen i kroppen og klumpen i halsen er på vej...)
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag... Marian Spørgsmål ang fleksjob 131 16-08-2012 15:44
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension