K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2014, 22:48   #11
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Du lyder bestemt ikke hård . Jeg deler din holdning fuldt ud !
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 22:55   #12
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Har du undersøgt/søgt kørsel efter beskæftigelseslovens §82 hvor du kan få bevilget hel dækning af din transportudgifter hvis
du modtager sygedagpenge og deltager i et tilbud som led i afklaring af din arbejdsevne ?
Du skal jo selvfølgelig kunne opfylde kravene for ikke selv at kunne sørge for transport pga helbredet !

Sidst redigeret af lgkh62; 23-02-2014 kl. 23:03.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 23:12   #13
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har spurgt dem og hun sagde det kunne jeg ikke få sandkasse jeg betale 600 kr i taxa om dagen og de penge har jeg ikke . Så det udelukket . Jeg har skrevet en mail til hende og spurgt ad også men den har hun aldrig besvaret .
Hun sagde at jeg skulle deltage aktivt ellers ville hun stoppe min sag.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 23:39   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
De regner med at kunne afklare mig i de 12 uger her . Siger både konsulenter og sagsbehandlerne . Men hvad så bagefter hvis det ender ud med at jeg kun kan arbejde i de 2 timer om dagen ? Er jeg så færdig eller hvordan ? Hvad sker der så med mig ? Kan de så raskmeldt mig , som jeg læser at de gør med andre . Altså hvis det viser sig at jeg kun kan arbejde de par timer om dagen , eller hvordan og hvorledes ?
Når du har læst om andre, som er blevet raskmeldt efter endt arb.prøvning, så har de sikkert vist en arbejdsevne på ca. 20 timer.

Jeg kan ikke huske, om dette stadig er gældende, men efter de gamle regler skulle arb.evnen være nedsat med mindst 50% for at man kunne være berettiget til fleks.
Og hvis man kan arbejde 20 timer, så er arbejdsevnen jo ikke nedsat med min. 50%.

Men hvis du kun kan arbejde 2 timer dagligt, altså 10 timer pr. uge, så kommer dette ikke til, at gælde for dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Når du skriver at alle relevante lægepair skal være i sagen . Hvilke er det så jeg skal kigge efter ? Jeg har søgt om at få papirerne tilsendt .
Hvis kommunen har sendt dig til lægeundersøgelser, så bør der ligge noget skriftligt fra disse undersøgelser.
Og hvis du selv har afleveret lægepapirer til kommunen, så bør disse også ligge i din sag.

Iøvrigt er det en rigtig god idé selv, at have kopi af alle lægepapirer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg er nu oppe på 2 timer om dagen

Ved godt at det måske ikke lyder af meget i nogens ører men for mig er det en sejr og en kamp . Der gør at jeg må hvile hver dag når jeg kommer hjem.
2 timer kan være rigeligt når man er syg.

Det vigtigst her er, at du ikke presser dig selv, for den arb.evne du viser i en afprøvning kommer du til, at hænge på i lang tid fremover.

Hvis du f.eks. viser, at du kan arbejde i 10 timer pr. uge, så vil det være det man forventer af dig i et evt. fleksjob.

Der er jo forskel på hvad man kan klare i en kortere periode og så på, hvad man kan klare i et fast fleks-job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg bliver medicineret med morfin som er det eneste de har tilbage at tilbyde mig . Rigtig nok må jeg ikke køre i bil på morfinen men for at deltage aktivt i praktikken er jeg nød til at bryde loven hver dag .
Hvad vil du så gøre hvis du visiteres til fleks og kommunen finder dig et fleksjob i den anden ende af byen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg har spurgt dem og hun sagde det kunne jeg ikke få sandkasse jeg betale 600 kr i taxa om dagen og de penge har jeg ikke . Så det udelukket . Jeg har skrevet en mail til hende og spurgt ad også men den har hun aldrig besvaret .
Hun sagde at jeg skulle deltage aktivt ellers ville hun stoppe min sag.
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dette indlæg.

Hvad har "sandkasse" med dette at gøre?

Betaler du 600 kr i taxa om dagen?

Du skriver i et andet indlæg, at du er i praktik meget tæt på dit hjem, så kan det vel ikke koste 600 kr. om dagen med taxa.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 00:02   #15
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jo for taxaen skal komme herud fra en nærliggende storby så det koster ca 600 om dagen.

Skriver fra en ipad og den har da vist sin egen sjove stavekontrol kan jeg godt se nu

Har lige været inde og kigge på lidt jura om det her sygedagpenge noget . Der står at de ikke bare må sende en over på kontanthjælp. De skal finde ud af hvordan de kan placere en i forhold til bibeholde kontakten til arbejdsmarkedet . Det er retsplejelovens paragraf 7
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 02:07   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan ydes fuld dækning efter §82 stk 4(LAB), men har brug fir din læge formodentlig!

Skriv og be om skriftlig svar fra din sagsbehandler!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 07:55   #17
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det vil jeg helt sikkert prøve at høre hende ad. Hvad skal jeg sige til lægen jeg skal bruge ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 08:48   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du bruger langtids virkende mofin produkter må man gerne køre bil, jeg gør og må gerne men når jeg tager noget ekstra hurtigvirkende må jeg ikke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 08:55   #19
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg får begge dele
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 08:57   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jo for taxaen skal komme herud fra en nærliggende storby så det koster ca 600 om dagen.
Hmmm, jeg gik da ud fra, at taxameteret først bliver startet når passageren har sat sig ind i taxa'en.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension