K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2014, 13:10   #21
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jamen, hvad skal man igennem udover en samtale?

Kan man mon blive fleksvisiteret til arbejde hjemme fra?
Det har altid krævet overvindelse af frygt at komme på en arbejdsplads, og det bliver ikke andeledes "hen ad vejen" . Jeg fungerer bare gradvist dårligere på grund af belastningen, - og bliver fyret, - eller går selv.
jeg kan ikke helt regne ud, hvad det er du skriver med samtale eller flex samtalen

- er I ikke igang med at udfylde papirer til rehabiliterings team ang enten fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension????
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 13:21   #22
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej, jeg venter.
Min sag blev sendt fra Baldersgade til teamet på Musvågevej (København) 20/11, men da jeg selv tog kontakt og rykkede for nogle dage siden, lød det, at de først havde fået min den pr. 2/1-14 (hvilket jeg ikke helt tror på). Sagsbehandleren forklarede i lange vendinger, hvorfor jeg måske skal vente til midt i Marts før jeg får en tid.
Hun spurgte, off record, hvad jeg aller dybest ønsker, - og jeg svarede "pension", men det kan jeg nok skyde en hvid pind efter, så jeg tænker på at komme tilbage til mit fag, som fritidslærer i musik og måske få NOGLE timer som lærer for voksne, selvmotiverende elever, der ikke råber og skriger.
Almindelige arbejdspladser skræmmer skidtet ud af mig. De to sidste reva-forsøg brød helt sammen.

Sidst redigeret af mukke; 25-01-2014 kl. 13:47.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 04:10   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når du skal til en samtale så kunne det måske være en ide at skrive det du vil have frem ned på et stykke papir og fortælle dem at du har svært ved at tale og at "klappen" går ned når du sidder midt i det..

Det er måske en del nemmere at læse op fra et stykke papir som du selv har skrevet...og hvis du forklare dem hvordan du har det ja så vil de sikkert også vise forståelse for det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 12:24   #24
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak for svaret, Web.
Jeg er lige blevet indkaldt til møde pr. 10/3 til møde hos JKI på Lærkevej...til JOBSAMTALE!
Som der står i brevet, har jeg rettet henvendelse for at få afklaret mine muligheder i forhold til FØRTIDSPENSION/FLEKSJOB/RESSOURCEFORLØB.

Derefter bliver jeg bedt om at medbringe CV og finde nogle jobs eller have søgt nogle.
"Vi skal tale om jobsøgning! Uddannelse (Jeg er jo blevet nægtet uddannelse i 13 år!) og hurtigst muligt ud i arbejde"

"Medbring NEM ID, så vi sammen kan gå ind og hente lægelige oplysninger".
Der står ikke meget. Jeg har ihvertfald ikke kunnet få adgang til min egen historik.

Der henvises til nogle love og paragraffer, som skal kunne findes på retsinfo.dk, men jeg kan ikke få dem frem!:

Bekendtgørelse nr 415 om lov om aktiv beskæftigelsesindsats indsats § 16
---"--------------190-----"------aktiv socialpolitik § 13, stk 1, 3 og 4, samt § 35 og § 37 +
Bekendtgørelse nr. 1645 af 27/12/2013 om aktiv beskæftigelsesindsats § 31

Herefter følger et forberedelsesskema til sagens behandling i rehab-team ellertil kommunens vurdering af revalideringssager.
(Revalideringsforsøg er blevet opgivet. Jeg kunne ikke klare de to forrevalideringer).

Gad vidst, om de har tænkt sig at ignorerer mine sagsakter og Baldersgades brev?
Er det en standardskrivelse, hvor de har trykt det essentielle med stort, eller ignorerer de alt?

Sidst redigeret af mukke; 26-01-2014 kl. 12:33.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 12:48   #25
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis det er skema til rahabilitets team forberedende del, så er det det som bruges når en borger skal til samtale med rehabiliterings teamet ifht enten fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.

Deter dette team som indstiller til kommunen om hvor de ser dig - du skal igennem dette team for at blive indstillet til fleks

Prøv at se denne om sagsforløbet: http://www.kk.dk/~/media/1EB261CBE5A...2EEFFC879.ashx


Er det dette skema de har sendt dig? http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx

For det er det officelle skema for at møde rehabiliterings teamet, hertil skal der også laves en lægeerklæring ved egen læge og i nogle tilfælde en speciallægerapport ved klinisk funktion.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 13:08   #26
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jo, det ser nogenlunde sådan ud, - men skal jeg selv bede om lægeattest? og hvad skal den?
De har fået en sagsmappe med formelle udtalelser fra psykiater og adskillige fysiske behandlere, samt tilbagemeldinger fra praktik- og revasteder.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 13:50   #27
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Sagsbehandleren siger til når du må bestille tid til lægeerklæringen, det er først når I sammen har udfyldt skemaet.

Når du bestiller lægetiden er det vigtigt at fortælle at det er til LÆ265, for nogle læger sætter ekstra tid af til det i deres konsulation (hos min læge 60 minutter)

Du kan se læge erklæringen her: http://brsyddanmark.dk/Regionale_ind...265pdfpdf.ashx

Det er et lov krav at den skal laves, uanset hvilke andre papirer man ellers har.

Det er godt at du har fået tilsendt skemaet så du kan forberede dig, men det er iflg loven sagsbehandlerens job at udfylde det.

For mig foregik det ved at sagsbehandleren "interviewede" mig/ stillede en masse spørgsmål, så skrev hun skemaet og næste gang vi mødtes for at udfylde mere fik jeg det hun havde skrevet fra sidste gang med hjem så jeg kunne læse det og komme med kommentarer.

Det er meget vigtigt at skemaet udfyldes så udførligt og præcist at det beskriver hele dig for det er på baggrund af dette skema sammen med lægeerklæring LÆ 265 som der lægges særlig vægt på når du mødes med rehabiliterings teamet og evt. Indstilles til fleks.
Selvfølgelig vedlægges gamle lægepapirer mv også, men det er skema og LÆ265 som efter den nye lov er altafgørende, sammen med evt. Klinisk funktions rapport (den laves som regel kun, hvis jobcenteret har brug for at sammenfattet ens situation eller der er noget de er i tvivl om)

I min sag fik jeg at vide efter mødet med rehabiliterings teamet at det var LÆ 265 og rapporten fra klinisk funktion som havde været udslagsgivende for dem. Det var på trods af tonsvis af lægepapirer og ergoterapeut, fysioterapeut og psykolog rapporter, disse to stykker papirer som de lagde vægt på og som gjorde at de har indstillet mig til pension uden ressourceforløb - så det er meget vigtigt at disse papirer beskriver din situation meget tydeligt.

Krydser fingere for at du snart kommer videre i systemet
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 14:17   #28
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have! Det var godt og oplysende
Nu har jeg et mere klart billede.
Jeg kan dog ikke sige mig fri for at rystefryse ved tanken om det kommende.
Brrrr!

Tak til både dig og Web.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 12:54   #29
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej igen. Jeg går her og bæver.
Der mangler et stykke papir, som jeg ikke kan få!
Sidste revaforsøgs-sted har nok givet oplysninger og udtalelse til INVITA, men kommunen har ikke bedt om selvstændig rapport fra stedet, så den foreligger ikke.
Juristen syntes, at den burde være der for at sagen skulle være komplet. Der står, at der er blevet anmodet på MIN foranledning, selvom der er grundlag nok til en fleksvurdering.
Rapporten er blevet lovet siden november, - og sidst for 14 dage siden, men jeg får den ikke!
Nu ser jeg med gru, at sager kan trækkes ud fordi der "mangler dokumentation".
Kan min sag mon trækkes ud på dette grundlag, når der står, at det er en anmodning på min egen foranledning?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 13:16   #30
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår hvad du skiver

Hvorfra kan du ikke få rapporten kommunen eller afprøvningsstedet?

Er juristen din egen eller kommunens?

Hvad er anmodet på den foranledning? Fleks eller rapport?

Det er frusterende når sagsakter ikke er der, men ved ikke om det vil trække ud pga dette. Det kommer nok også an på hvilke andre papirer du har og hvorlangt i forløbet du er.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension