K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2013, 08:21   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Sygemeldt på kontanthjælp og flexjobber

Jeg har gået og spekuleret over hvordan reglerne er når man går fra at være sygemeldt på kontanthjælp til at blive bevilget flexjob.
Reglerne jeg tænker på er dem omkring formue hvor man på kontanthjælp max må have 10.000, men er der anderledes regler når man er bevilget flex?
Og reglerne for udbetaling af erstatning for tabt arbejdsevne... er den anderledes som kontanthjælpsmodtager i forhold til når man er bevilget flex?

Jeg ved at det er kommunen der udbetaler flexydelsen og at beløbet er det sammen som kontanthjælp, men jeg er i tvivl om de økonomiske regler
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 13:16   #2
nanunanida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
nanunanida er ny på vejen
Efter de nye regler fra 1.januar 2013 - overgår man til ledighedsydelse når man visiteres til flekjob, og indtil da har modtaget kontanthjælp. Ydelsen vil svare til det samme, da man først skal have været i fleksjob i 9 mrd. før man har optjent retten til den høje sats.
Den eneste forskel er altså at ydelsen hedder ledighedsydelse, og der er derfor ikke samme krav om formue og forsøgerpligt som hidtil.

Ifh. til tabt arbejdsfortjenest må det være ifh. til en arbejdsskadesag? Jeg ville anbefale at få genoptaget denne når du er visiteret til fleksjob, for så er der vurderet at du har en varig nedsættelse af din arbejdsevne og dermed også en varig nedsættelse af din arbejdsfortjenest, spørg evt. din fagforening til råds.

Håber det kunne hjælpe.
nanunanida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 11:12   #3
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
TAK for dit svar - nu har jeg et bedre overblik over situationen.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 16:16   #4
nanunanida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
nanunanida er ny på vejen
Smile

Dejligt jeg kunne hjælpe.
nanunanida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygemeldt/kontanthjælp Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 08-09-2013 19:00
Sygemeldt på kontanthjælp hvad må man Forsyg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 28-07-2013 23:30
sygemeldt/kontanthjælp Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-03-2013 19:50
sygemeldt flexjobber Charnov Spørgsmål ang fleksjob 2 28-02-2013 14:49
sygemeldt på kontanthjælp hboegelund Alt det andet 12 02-09-2011 09:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension