K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2013, 21:16   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
tilkendt fleksjob uden timer????

Jeg skal lige høre om det bare er mig eller om det er min sagsbehandler.

Jeg blev tilkendt flekjob for 1½år siden og har flere gange efterspurgt hos min sagsbehandler at jeg gerne vil vide hvor mange timer jeg er tilkendt fleksjob til/på og hun siger der ikke er faste timer på et fleksjob godkendelse da det ikke kan sættes timer på om det er 7 timer, 12 timer eller 25 timer jeg kan klare et fleksjob.

Min fagforening siger der skal sættes timer på men min sagsbehandler sig der ikke skal og der ikke kan???

Min psykiater har nu pgså bedt om at derr skal sættes et antal timer på så jeg ved hvad jeg har at forholde mig til da det forværre mit helbred ikke at vide det.

Men min sagsbehandler køre så igen samme plade om at der ikke kan skrives timer på og det ikke skal eller er nødvendigt når man er tilkendt fleksjob???


Hvad skal jeg gøre ???? og hvor finder jeg oplysningerne om det???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 21:21   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du ikke været i en arbejdsprøvning hvor du arbejdet et antal timer,
menellers har hun lidt ret fordi i et job på et lager kan du måske holde til 10 timer men i jysk som senge prøver kan du holde til 37 timer.

Men som regl er det de timer man har vist man kan klarer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 21:32   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg skal lige høre om det bare er mig eller om det er min sagsbehandler.

Jeg blev tilkendt flekjob for 1½år siden og har flere gange efterspurgt hos min sagsbehandler at jeg gerne vil vide hvor mange timer jeg er tilkendt fleksjob til/på og hun siger der ikke er faste timer på et fleksjob godkendelse da det ikke kan sættes timer på om det er 7 timer, 12 timer eller 25 timer jeg kan klare et fleksjob.

Min fagforening siger der skal sættes timer på men min sagsbehandler sig der ikke skal og der ikke kan???

Min psykiater har nu pgså bedt om at derr skal sættes et antal timer på så jeg ved hvad jeg har at forholde mig til da det forværre mit helbred ikke at vide det.

Men min sagsbehandler køre så igen samme plade om at der ikke kan skrives timer på og det ikke skal eller er nødvendigt når man er tilkendt fleksjob???


Hvad skal jeg gøre ???? og hvor finder jeg oplysningerne om det???
Det er fuldstændigt korrekt som din sagsbehandler siger.. 2 forskellige job har ikke ens effektive timer.. Så det vurderes fra job til job.

Men mon ikke det svar fra fagforeningen er lidt misforstået.. Hvis du tilbydes et job, så SKAL der sættes timer på DÈT job. Altså i netop det job.

Sidst redigeret af mik16; 25-03-2013 kl. 21:35.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 21:36   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
har du ikke været i en arbejdsprøvning hvor du arbejdet et antal timer,
menellers har hun lidt ret fordi i et job på et lager kan du måske holde til 10 timer men i jysk som senge prøver kan du holde til 37 timer.

Men som regl er det de timer man har vist man kan klarer.
Den var ellers god..den med Jysk..men jeg ville så ikke kunne holde til ret mange timer hvis jeg skulle holde mig vågen, hehe
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 21:44   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Den var ellers god..den med Jysk..men jeg ville så ikke kunne holde til ret mange timer hvis jeg skulle holde mig vågen, hehe
sanne.. Men nemt tjente penge.. Det skyder jo det gamle ordsprog " man kommer ikke til rigdom sovende" helt i sink ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 21:56   #6
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
jeg var i en 6 mdr lang afklaringsforløb inden jeg fik tilkendt fleksjob men den afklaring har ankenævnet sagt ikke dur/tæller da kommunen har lavet for mange fejl under min afklaring. men hvordan får jeg så et fleksjobbevis hvis der ikke kan stå timer på det ??? Jeg ville ikke kunne være senge afprøver længere tid end alt andet job men ellers var den go
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 22:01   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du vil have et timetal, kan du jo bede om at blive sendt ud i en passende praktik, og så se hvad du kan klare...

I gamle dage kunne man bede om sådan et fleksjobbevis her:

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/abk820.pdf

Men nu hvor reglerne er ændret, må der være kommet et nyt.. prøv at spørge efter et fleksjobbevis.

Og hvis de ikke sætter timer på, så søger du bare det du selv mener at du kan klare.. under de nye regler bliver du jo bare suppleret op.

Sidst redigeret af Pip; 25-03-2013 kl. 22:05.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 22:19   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
jeg var i en 6 mdr lang afklaringsforløb inden jeg fik tilkendt fleksjob men den afklaring har ankenævnet sagt ikke dur/tæller da kommunen har lavet for mange fejl under min afklaring. men hvordan får jeg så et fleksjobbevis hvis der ikke kan stå timer på det ??? Jeg ville ikke kunne være senge afprøver længere tid end alt andet job men ellers var den go
Lillesine.. Man har ikke meget at bruge timetallet til inden et fleksjob dukker op.

Okay.. Vi siger at du højst kan holde til at være på jobbet 4 timer om dagen = 20 timer om ugen. Det kan man forholde sig til som evt afprøvet i en test.

Men den nye reform bruger effektive timer.. Så fx. 20 timer a fx. 80% effektiv = 16 timer som arbejdsgiveren betaler for.

Men som tidligere omtalt, så betyder jobtypen meget for den effektive procent.

Så alt i alt.. Jobcenteret kan godt sige at man max er på job 20 timer/uge, men de kan ikke på forhånd vurdere effektive timer, UDEN at kende det specifikke job.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 23:59   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Forud for etablering af et fleksjob plejer man jo, at have en praktikperiode, typisk på 4 uger, og denne er jo netop for, at afstemme timetal, skånehensyn og hjælpemidler i det eksakte job.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 00:19   #10
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Tak skal i have alle sammen jeg vil kunne klare det samme antal timer uanset hvad de sender mig ud i der er ingen forskel på hvor og hvad jeg laver og gør
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedspraktik - tilkendt fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 25 22-08-2012 09:15
Tilkendt fleksjob/ arv profilen Spørgsmål ang fleksjob 21 30-07-2011 15:19
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
Hvor mange timer kan man arbejde uden at frygte for sin pension? MultiMick Alt det andet 1 02-02-2010 23:58
Hvor mange timer kan man arbejde uden at frygte for sin pension? MultiMick Alt det andet 0 02-02-2010 21:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension