K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2013, 21:14   #1
janden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2012
Lokation: Glostrup
Indlæg: 11
Styrke: 12
janden er ny på vejen
I fleksjob - må jeg gå i skole?

Jeg er i fleksjob på 7. år og har det seneste år deltaget i nogle timers undervisning på det lokale VUC Center, i dagtimerne. Nu er jeg kommet i tvivl om jeg overhovedet må "videreuddanne" mig?

Og hvordan med Aftenskole, hobbyaktivitet? Jeg har ikke kunne finde nogle oplysninger omkring det - er der nogen der har stået med de samme overvejelser og kender reglerne?

På forhånd tak!
janden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 08:37   #2
brittelil
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
brittelil er ny på vejen
Hej
Jeg har lige fået bevilget fleks job i går den 22,3.13
Jeg har 10 timer om ugen 2 timer om dagen.
Når jeg finder et arbejde er det så nogle penge jeg får ved siden af kommunens udbetaling.?
Og kan jeg eventuelt tage en uddannelse som hundetræner hvis jeg ikke kan finde et job.
Hilsen Britt
brittelil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 12:08   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ifølge de nye regler har man ret til, eller krav på, 6 ugers selvvalgt uddannelse.
Regeringen råber jo netop op om, at fleksere skal videreuddanne sig i det omfang det er muligt. At du indtil videre følger de gamle regler fordi du ér i job, bør ikke være nogen hindring for at du forsøger at løfte dig op på et højere niveau uddannelsmæssigt.

Selvom du er flekser, må du disponere over din fritid præcis som du vil og som du føler du kan magte. Og må således også godt tage nogle timer på skolebænken. Efter som dit CV nok vil forandre sig, kan du godt risikere at kommunen vil forlange en ny vurdering med henblik på, om du måske kan sættes op i arbejdstid - dette vil automatik ske alligevel (hver 2,5 år), når du en dag kommer på de nye regler. Så det skal ikke forstås som en straf, men et nyt tiltag.

Er du i tvivl om dine rettigheder generelt, kan du altid spørge en sagsbehandler eller en kvalificeret konsulent i jobcentret. Ofte har de også nogle genveje og gode ideer til, hvordan du kan komme videre på den mest skånsomme måde, og uden at overtræde gældende regler. Hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt.


Sidst redigeret af Ninja; 23-03-2013 kl. 12:12.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 12:24   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af janden Se meddelelser
Jeg er i fleksjob på 7. år og har det seneste år deltaget i nogle timers undervisning på det lokale VUC Center, i dagtimerne. Nu er jeg kommet i tvivl om jeg overhovedet må "videreuddanne" mig?

Og hvordan med Aftenskole, hobbyaktivitet? Jeg har ikke kunne finde nogle oplysninger omkring det - er der nogen der har stået med de samme overvejelser og kender reglerne?

På forhånd tak!
Er du i arbejde, kan jeg ikke helt forstå, hvordan du kan gå i skole om dagen?

Har du måske aftalt det med arbejdsgiver?

Man må godt som fleksjobber tage aftenkursus osv...

Om dagen, hvis man er i arbejde, og hvis arbejdspladsen vil sende dig på kursus/uddannelse, her skal man blot tage hensyn til dine skånehensyn, og om du kan holde dig til det.

Der er ingen specifikke regler, når man er i arbejde som fleksjobber. Jeg er selv fleksjobber og har altid inddraget jobcentret ind i det. Har været under uddannelse, betalt af arbejdspladsen. Det må man godt, og det har jeg fået lov til af jobcentret.

De bør dog orienteres om det, synes jeg, uanset hvad. Så der ikke skabes problemer i det senere hen.

Hvis det er udenfor arbejdstid, er det helt i orden.... Så længe man husker, at det ikke går ud over sit eget arbejde - det er ud fra den sunde fornuft.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 18:57   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja nogen gange må man tage aftenskoleundervisning - men spørg da endelig din sagsbehandler/ jobcenter så du har dit på det rene. Vore gisninger kan du jo ikke bruge til noget.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 08:31   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Arbejde og nogle timers undervisning.

Man vil nok se på hvor meget du arbejder der vil jo være forskel på at arbejde i felx 18 timer og på skole 2 time om ugen og så på at arbejde i
flex 8 timer og så skole 6 timer om ugen

Så om alle omstændigheder så har man jo pligt til at underette JVC om forandningerne .

Og kan du klare skole undervisning der ikke har med jobet at gøre,vil man måske mene at du istædenfor kan prøve at komme op i tid på jobbet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dilemma/skole Contanie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-10-2013 09:53
kørelærer/skole/kort nille60 Alt det andet 4 20-03-2011 01:37
kofoeds Skole paw thomsen Den nyttige viden vi alle har 2 18-03-2009 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension