K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2013, 14:47   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Reformen er sårn set ligeglad med timerne. Det er månedslønnen fra arbejdsgiveren, der betyder noget. Øges ens månedsløn med fx 2000 kr reduceres tilskuddet med 600 kroner og den øgede nettoindtjening øges med 1400 kr. Der er så nogle maxbeløb og tilskuddet er helt væk ved en indtægt over en given størrelse.
Er man lavtlønnet garanteres man en minimumsindtægt uanset hvor mange timer, man kan arbejde.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 15:00   #22
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Reformen er sårn set ligeglad med timerne. Det er månedslønnen fra arbejdsgiveren, der betyder noget. Øges ens månedsløn med fx 2000 kr reduceres tilskuddet med 600 kroner og den øgede nettoindtjening øges med 1400 kr. Der er så nogle maxbeløb og tilskuddet er helt væk ved en indtægt over en given størrelse.
Er man lavtlønnet garanteres man en minimumsindtægt uanset hvor mange timer, man kan arbejde.
Stampe.. I pricippet ja.. Men rammer du en uheldig sammensætning af løn og timer, så træder beregning 2 i kraft.. Den med at man aldrig må tjene mere end hvad en kollega på fuld tid vil få.. Så hvis løn og pension + tilskuddet er over dét, så reduceres tilskuddet således at der er ens løn for flekser og "rask kollega"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 17:42   #23
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Alle igen

Mange tak for alle jeres udregninger mv. Vi kan da vidst godt blive enige om at det er noget rod. Og mik16 jeg prøver lige at regne ud igen og hvis jeg ikke kan få det til at passe så sender jeg dig en mail

Men jeg mangler stadig svar på nedenstående....

Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej Alle på K10

Hvordan finder jeg ud af hvilken løn der er rimelig?

Han skal naturligvis stille telefon til rådighed, hvis jeg skal ringe ud til kunder.

Hvad med pc? - Det er vel rimeligt hvis han også stiller en sådan til rådighed?


Og er det korrekt forstået hvis jeg fortæller ham at han kun skal betale for mine effektive timer?


Så har jeg læst et eller andet sted noget med at man skal bruge både hovedkort og bi-kort? Her kan det vel bedst betale sig at aflevere hovedkortet til hvem?
Til kommunen eller til arbejdsgiver?

Og her gælder vel også 3 mdr. prøvetid som i almene job?
og gow weekend
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2013, 19:16   #24
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Hovedkortet bruger man der hvor man har den største indtægt.

3 måneders prøvetid er helt almindeligt.

Og, ja arbejdsgiver betaler kun for effektive timer.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 12:27   #25
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak til jer alle

Jeg er vildt spændt på i morgen hvor samtalen finder sted og jeg skal "sælge mig selv"

Jeg tror jeg har (lidt) styr på det hele...:

Jeg kan tilbyde 4 ugers praktik (dette griber jeg kun til hvis han tøver )
Der vil være 3 mdr's prøvetid

Hvis løn kommer på tale.. tjae jeg kan se på HK's www at lønnen ligger omkring de 21500 +/-

Dvs hvis jeg siger 135 kr/t = 21640 kr pr. mdr. (begge er regnet med 8% pension)


Så siger fleksjoblolland beregneren: 6 t. = 18880,11 8 t.= 19670,85
gigtforeningens beregner siger: 6 t. = 19660,95 8 t. = 20545,26

- hvilket undre mig at der er forskel på hvis begge beregnere er korrekte?!

Endvidere så har jeg fundet ud af at han primært ønsker at jeg arbejder på pladsen (dvs ingen hjemmearbejde - hvilket både er godt og skidt - men hvis jeg ser det positive så kommer jeg ud blandt andre og det er rigtig sundt socialt for mig - det negative er at jeg ikke bare kan lægge mig eller være morgengrim når jeg ringer ud oma.) men her er så ikke nogen spørgsmål om telefon/pc/internet - alligevel, hvilket jo også er meget nemmere

Dvs. hertil kommer så kørselsfradrag (32,3 km hver vej) = 16,6 km * 216 dage (fandt tallet på en eller anden www)= 3585,60

Får jeg beskæftigelses fradrag på? (min mand har 22.300)

Hvis mit fradrag pt 8100 pr/mdr. er der så nogen der kan regne ud hvad jeg ca får ud pr mdr. i fald jeg får dette arbejde med denne løn? Jeg skal vel også selv betale x kr i pension?

Jeg er fuldt ud klar over at det vil være ca tal..

Hvorfor jeg spørger er fordi, jeg selv og jeg kan få 2+2 = 5,5 og havde ved min egen, forhåbentligt helt forkerte, beregning fået næsten 3000 mindre NETTO med denne løn.. og det har vi ikke råd til! og det vil jo være rigtig trist

Tusinde tak
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥

Sidst redigeret af mawebbro; 25-03-2013 kl. 13:29. Årsag: glemte et par tal/ fra gratis til praktik
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 12:45   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg ville nol overveje om jeg ville bruge ordet gratis arbejde. Du får vel anden ydelse for perioden. Det er jo en chance til dig til at få et job og en chance til arbejdsgiveren til at se om du er den rette til jobbet. Giv det en chance men overvej brug af værdiladede tillægsord - for din egen vindings skyld.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 13:27   #27
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Jeg ville nol overveje om jeg ville bruge ordet gratis arbejde. Du får vel anden ydelse for perioden. Det er jo en chance til dig til at få et job og en chance til arbejdsgiveren til at se om du er den rette til jobbet. Giv det en chance men overvej brug af værdiladede tillægsord - for din egen vindings skyld.
Du har ret Stampe... Jeg brugte et forkert valg af ord.
Men gratis for arbejdsgiver, det er det jo. Det er det jeg mener
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 17:48   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja men helt firkantet giver arbejdsgiveren også dig en chance, så lovgivningen har besluttet, han skal have noget for det. Yderst rimeligt så flere vil være med til at give andre en chance.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 19:20   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og så er der også de arbejdsgivere der gerne vil give 4 mennesker en "chance" og på den måde vandt et helt års gratis arbejdskraft, uden at ansætte nogen af dem!!
Men godt lyder det da. Det er bare ikke altid arbejdsgiver har rent mel i posen.

Det har før været oppe og vende i medierne, om nogle jobcentre/kommuner mon spiller sammen med enkelte arbejdsgivere. Kommunen sørger for 3 måneders praktik, der aldrig ender med et job....???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:18   #30
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
[QUOTE=mawebbro;


Så siger fleksjoblolland beregneren: 6 t. = 18880,11 8 t.= 19670,85
gigtforeningens beregner siger: 6 t. = 19660,95 8 t. = 20545,26

- hvilket undre mig at der er forskel på hvis begge beregnere er korrekte?!


[/QUOTE]
mawebbro

Forskellen ligge i at vi (fleksjoblolland) trækker ATP og pension fra nederst. Men for at sammenligne de 2 beregnere, skal du i stedet se på det resultat som hedder: "Samlet månedsløn inkl pension (Brutto)" Så bør de vise samme resultat.. ;-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Tak til jer alle

Jeg er vildt spændt på i morgen hvor samtalen finder sted og jeg skal "sælge mig selv"

Jeg tror jeg har (lidt) styr på det hele...:

Jeg kan tilbyde 4 ugers praktik (dette griber jeg kun til hvis han tøver )
Der vil være 3 mdr's prøvetid

Hvis løn kommer på tale.. tjae jeg kan se på HK's www at lønnen ligger omkring de 21500 +/-

Dvs hvis jeg siger 135 kr/t = 21640 kr pr. mdr. (begge er regnet med 8% pension)


Så siger fleksjoblolland beregneren: 6 t. = 18880,11 8 t.= 19670,85
gigtforeningens beregner siger: 6 t. = 19660,95 8 t. = 20545,26

- hvilket undre mig at der er forskel på hvis begge beregnere er korrekte?!

Endvidere så har jeg fundet ud af at han primært ønsker at jeg arbejder på pladsen (dvs ingen hjemmearbejde - hvilket både er godt og skidt - men hvis jeg ser det positive så kommer jeg ud blandt andre og det er rigtig sundt socialt for mig - det negative er at jeg ikke bare kan lægge mig eller være morgengrim når jeg ringer ud oma.) men her er så ikke nogen spørgsmål om telefon/pc/internet - alligevel, hvilket jo også er meget nemmere

Dvs. hertil kommer så kørselsfradrag (32,3 km hver vej) = 16,6 km * 216 dage (fandt tallet på en eller anden www)= 3585,60

Får jeg beskæftigelses fradrag på? (min mand har 22.300)

Hvis mit fradrag pt 8100 pr/mdr. er der så nogen der kan regne ud hvad jeg ca får ud pr mdr. i fald jeg får dette arbejde med denne løn? Jeg skal vel også selv betale x kr i pension?

Jeg er fuldt ud klar over at det vil være ca tal..

Hvorfor jeg spørger er fordi, jeg selv og jeg kan få 2+2 = 5,5 og havde ved min egen, forhåbentligt helt forkerte, beregning fået næsten 3000 mindre NETTO med denne løn.. og det har vi ikke råd til! og det vil jo være rigtig trist

Tusinde tak
Først held og lykke med samtalen i morgen.. Det skal nok gå godt ;-)

Din beregning af kørslen er heldigvis helt forkert. Det er 32,3 x 2 = 64,6 km/om dagen minus 24 km/om dagen = 40,6 km/om dagen du kan få fradrag for.

Ja du får beskæftigelsesfradrag. Men KUN for løndelen.. Ikke for tilskuddet. Husk at et fradrag kun har skatteværdien. (I dit tilfælde er det kun småbeløb vi taler om)

Der skal også betales AM-bidrag.. Det er 8% af løndelen. (det er i dit tilfælde småbeløb vi taler om)

Ja du har også en egen pensionsdel. Den vil være 4 % i dit tilfælde. (Kun af løndelen) (det er i dit tilfælde småbeløb vi taler om)

Du skal huske at tast 125 kr/timen UDEN pension i begge beregnere.. 125 kr + 8% pension = 135 kr/time INKL pension. Ellers regnes din pension 2 gange.

Jeg har ikke regnet på din netto udbetaling. MEN med 135 i timen vil du ALTID få mere end som ledig. Så ro på ;-) Lidt hurtig cirka hovedregning siger omkring 1500 - 2000 kr MERE udbetalt end som ledig..

Se iøvrigt mit svar på forskellen i de 2 beregnere i et andet svar ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lige et spørgsmål kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 23-06-2012 11:23
Skal til samtale hos beskæftigelsesankenævn peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 6 15-09-2009 12:59
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
En million danskere skal screenes for depression Stella Politik og Samfund 3 19-03-2008 02:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension