K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2013, 16:56   #1
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Ret til feriepenge, eller??

Hej Alle

Har været væk et stykke tid da min kamp med kommunen til sidst blev alt opslugende, og valgte at der måtte skabes lidt rum til at kunne tænke på lidt andet.

Jeg er idag Fleksjobber og så heldig at være kommet i arbejde i December 2012, så på den gamle ordning.

Mit spørgsmål er: Jeg var de sidste par år på kontanthjælp. så gik fra kontanthjælp til fleksjob.

Jeg har jo ikke optjent feriepenge til dette år og får derved afvide at jeg selv skal betale. Eller kan søge kontanthjælp i ferien men højst sansynligt ikke kan få pga. at lønnen er for høj....

er ansat med fastløn.

Min jobkonsulent siger så, at der er en lovgivning der giver en ret til feriepenge, er der nogen der kender denne??

Kan slet ikke overskue ikke at kunne holde ferie. Har et lille barn.
Håber i kan hjælpe
Venligst Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 17:43   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja du har ret til nogle dage, de skommer her der er mange der ved det, i de dage vil du kunne få ledighedsydelse hvis du fik det eller kh.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 18:22   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamsen Se meddelelser
Hej Alle

Har været væk et stykke tid da min kamp med kommunen til sidst blev alt opslugende, og valgte at der måtte skabes lidt rum til at kunne tænke på lidt andet.

Jeg er idag Fleksjobber og så heldig at være kommet i arbejde i December 2012, så på den gamle ordning.

Mit spørgsmål er: Jeg var de sidste par år på kontanthjælp. så gik fra kontanthjælp til fleksjob.

Jeg har jo ikke optjent feriepenge til dette år og får derved afvide at jeg selv skal betale. Eller kan søge kontanthjælp i ferien men højst sansynligt ikke kan få pga. at lønnen er for høj....

er ansat med fastløn.

Min jobkonsulent siger så, at der er en lovgivning der giver en ret til feriepenge, er der nogen der kender denne??

Kan slet ikke overskue ikke at kunne holde ferie. Har et lille barn.
Håber i kan hjælpe
Venligst Bamsen
Du er ansat pr. 1.december 2012, formoder jeg..derved har du i indeværende ferieår, der løber til og med 30/4-13 ret til at afholde 10 dage med ledighedsydelse...når det nye ferieår starter 1/5-13 har du ret til at holde 25 dage med ledighedsydelse..du har dog optjent nogle feriedage i december måned og disse skal trækkes fra de 25 dage..men du har altså incl. optjent ferie ret til i alt 25 dage..
Det er din kommune, der skal betale..glem alt om kontanthjælp..jeg kan dog ikke lige gennemskue hvilken sats du har krav på, men der skal nok komme nogle andre kvikke til, som kan svare på det..og måske kan de også lige linke til lovgivningen omkring det her..jeg kan ikke huske hvor det står..ellers kan du evt. søge på "ferie og ledighedsydelse", så popper der nok noget op..
God ferie når du når dertil
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 20:50   #4
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
tusind tak for svar!! Har bare brug for at kunne henvise til en lovgivning.

Da jeg søgte på nettet, ang ferie og fleks står der nemlig regler med de 10 og 25 dage, som så i bunden slutter af med at dette dog ikke gælder hvis man kommer fra kontanthjælp.

Dette har både fleksteam, og ydelses kontoret også oplyst mig, men min søde jobkonsulent fortæller mig at det ikke passer, og at der er en lovgivning.

Han ville undersøge det, men kunne godt tænke mig også selv at læse det.
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 20:51   #5
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Og jeg er ansat midt i Dec. 12
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 20:53   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
mende nye regler har alle der har været på kontanthjælp over et år jo ret til 5 ugers ferie.
Så dte gælder vel også fleksjobber.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 21:04   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
mende nye regler har alle der har været på kontanthjælp over et år jo ret til 5 ugers ferie.
Så dte gælder vel også fleksjobber.
De gælder kun mens du stadig er på kontanthjælp, når du kommer i job mister du den rettighed.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 21:06   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Du er ansat pr. 1.december 2012, formoder jeg..derved har du i indeværende ferieår, der løber til og med 30/4-13 ret til at afholde 10 dage med ledighedsydelse...når det nye ferieår starter 1/5-13 har du ret til at holde 25 dage med ledighedsydelse..du har dog optjent nogle feriedage i december måned og disse skal trækkes fra de 25 dage..men du har altså incl. optjent ferie ret til i alt 25 dage..
Det er din kommune, der skal betale..glem alt om kontanthjælp..jeg kan dog ikke lige gennemskue hvilken sats du har krav på, men der skal nok komme nogle andre kvikke til, som kan svare på det..og måske kan de også lige linke til lovgivningen omkring det her..jeg kan ikke huske hvor det står..ellers kan du evt. søge på "ferie og ledighedsydelse", så popper der nok noget op..
God ferie når du når dertil
Den ret har hun ikke, da hun kommer fra kontanthjælp desværre..... Os fleksjobbere der kommer fra kontanthjælp har ingen ret til feriepenge/ feriedage. Total uretfærdigt for der kan gå op til 1½ år før vi får ret til ferie.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 21:08   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamsen Se meddelelser
tusind tak for svar!! Har bare brug for at kunne henvise til en lovgivning.

Da jeg søgte på nettet, ang ferie og fleks står der nemlig regler med de 10 og 25 dage, som så i bunden slutter af med at dette dog ikke gælder hvis man kommer fra kontanthjælp.

Dette har både fleksteam, og ydelses kontoret også oplyst mig, men min søde jobkonsulent fortæller mig at det ikke passer, og at der er en lovgivning.

Han ville undersøge det, men kunne godt tænke mig også selv at læse det.
Fleksteamet har desværre ret, og jeg sidder i samme klemme når jeg en dag finder et fleksjob.....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 21:16   #10
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Ledighedsydelsen må vel træde i kræft med nogle rettigheder efter de 9 måneder i arbejde?? ( mere fordi der nævnes 1½ år)

Der er jeg så bare langt fra

Nåh men vil da vende tilbage, hvis min kære konsulent kommer med noget brugbart omkring dette.

Et lille sidespørgsmål: Hvordan får i noget tekst fra anden besked med over i jeres, så man kan se spørgsmål og svar i en??
Var det forståeligt??
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Feriepenge søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-07-2009 13:00
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension