K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2013, 10:27   #1
Chrovnitsa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Chrovnitsa er ny på vejen
Revurdering af fleksjob, kan jeg miste 'fleksretten'??

Hej
Jeg har arbejdet 4 år i fleksjob (kontor) men da firmaet gik ned, har jeg været ledig i 1 år. Min sagsbehandler vil nu have revurderet min sygdom (ME) og skånebehov (hun siger hun ikke kender mine skånebehov og tror ikke på hvad jeg siger) af en arbejdsmediciner, da hun er i tvilv om, at jeg står til rådighed for et fleksjob, da jeg ikke har kunnet finde et nyt og som hun siger, der findes ingen ledige kontorjobs, da de alle er taget af raske ledige KH'ere !! (Jeg kan ikke klaret ret meget fysisk). Inden jeg startede i fleksjob var jeg i arbejdeprøvning i 5 mdr. på revalideringsinstution, som anbefalede fleksjob.
Jeg er nu meget bange for, at denne arbejdsmediciner, som jo er ansat af kommunen og og som måske ikke kender/accepterer sygdommen, kan finde på at sige at jeg slet ikke fejler noget og jeg mister 'retten' til et fleksjob og står uden forsørgelse. Kan det ske ??
Chrovnitsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 10:40   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hej, du kan trygt stole på en arbejdsmediciner, de er ikke kommunens sociallæger, medmindre du bor i nordjylland. se term og Per Fink.
arbejdsmedicin er et speciale helt for sig selv.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 10:48   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Når en fleksjobber har været ledig mellem 12-18 måneder, så skal kommunen revurdere om man fortsat står til rådighed eller om der evt. skal startes en førtidspensionssag. Hvis der ikke er sket væsentlige ændringer i dine helbredsforhold vil konklusionen bare være, at du fortsat står til rådighed. Jeg tror du skal tage den med ro - de kan ikke bare sådan uden videre fratage dig din fleksjobbevilling.
Du har endvidere ret til selv at vælge speciellæge - dvs hvis kommunen vil have dig vurderet af en bestemt læge, som du ikke er trug ved, kan du selv pege på en anden
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 11:27   #4
Chrovnitsa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Chrovnitsa er ny på vejen
Åhh, tak det beroliger mig lidt, men er bare efterhånden så bange for, hvad de kan finde på.
Spurgte iøvrigt min sagsbehandler om jeg selv måtte vælge en læge og det måtte jeg ikke, de havde en som de 'samarbejdede' og det syntes jeg også er lidt utrygt
Chrovnitsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 22:53   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Måske kan du have glæde af, at kigge i denne: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 22:57   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Måske kan du have glæde af, at kigge i denne: http://www.clh.dk/?id=1474
VOVSE jeg vil vove den påstand at 19.udgave ikke er brugbar mere, der er vedtaget en ny reform.
Endnu er en ny pjece sikkert ikke blevet trykt.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 23:19   #7
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg er ret sikker på man selv må vælge special lægen...
Men ja vær påpasselig hvis du bor omkring Området med Per Fink og Term.. For de anderkender ikke Me..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 02:10   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der står meget mudret at man gerne selv må vælge...."hvis det er muligt"

Det vil sige at det er kommunen der bestemmer om "det er muligt"

Det er ikke noget man kan kræve ifølge en eller anden lov..desværre...

Men man har altid muligheden for selv at komme med forslag som man kan smide på bordet.....gør gerne dette skriftligt...så man har dokumentation på at man har forslået dette...i tilfælde af at man senere vil klage over erklæringen der kommer fra kommunens læge..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 23:00   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
VOVSE jeg vil vove den påstand at 19.udgave ikke er brugbar mere, der er vedtaget en ny reform.
Endnu er en ny pjece sikkert ikke blevet trykt.
Det har du jo nok ret i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob revurdering le cuere Alt det andet 7 31-05-2012 07:01
Fleksjob, vil jeg så miste alt? Hmmm Spørgsmål ang fleksjob 11 28-04-2012 15:46
revurdering af fleksjob-bevilling tigger Spørgsmål ang fleksjob 5 20-06-2011 07:22
Revurdering af fleksjob gh72 Alt det andet 42 20-06-2008 19:31
Revurdering af fleksjob Maije Spørgsmål ang fleksjob 1 02-07-2007 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension