K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2013, 07:45   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jeg mener at mindstelønnen ligger omkring 109 kr/ timen.. D.v.s. at med 10 timer om ugen så har du knapt 18000 kr/ md før skat..

Skulle timelønnen ligge på 105 kr så har du 17313,- kr md.. ( bemærk at en rask person som arbejder alle 37 timer til 105 kr/time (kun ) har ca. 16800 kr )

Det er da vist lidt mere end kontanthjælpen, eller hva´ ;-)
det kommer an på hvilket job man søger i hk er der ikke mindsteløn, der er et firma i Herning som fleksjobber får besked på at søge ved som phoner til 90 kr. i timen arbejds tid fra 12 hver dag.

Jeg har sagt nej, dels pga lønnen, mindre end ledighedsydelse og fordi jeg altid er træt efter 12-13 stk, selv om min sb syntes jeg bare kan sove om dagen inden arbejde.
Nu hvor jeg bliver ledig igen er jag ret spændt på og jeg bliver tvunget til det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 08:21   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Det er en fin beregningsmodel. Ku være ekstra fin hvis den også kunne udregne nettolønnen
Dansbo... Så må du prøve den anden beregner, som også kan regne skatten ud ;-)

Det er med fuldt overlæg, at vores STANDARD beregner KUN beregner, hvad der har med flekslønstilskuddet at gøre.. Netop for ikke det skal misforståes..

Men en anden flekser har lagt hans egen beregner på hjemmesiden.. Det er et program, som skal installeres på computeren.. Da den er hans eget projekt, så skal spørgsmål rettes direkte til ham.. Hans mail adresse står også på dette link.

Beregneren ligger HER
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 08:34   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Dansbo... Så må du prøve den anden beregner, som også kan regne skatten ud ;-)
Dansbo.. Der er en nem måde at beregne nettolønnen.. Det bliver aldrig helt præcist, men giver et fingerpeg om lønnen efter skat..

Hvis du fx er på ledighedsydelse til de ca 15500 kr/ md FØR skat og du efter beregningen fx tjener 19000 kr/ md FØR skat, så har du 3500 kr MERE FØR skat.

Da du allerede har brugt dine fradrag til de nuværende 15500, så trækkes der jo fuld skat af de 3500 kr/md du tjener mere.

Har du en trækprocent på fx. 40 %, så betaler du 3500 kr X 40% = 1400 kr i skat af de 3500,- kr..

D.v.s. at de 3500 kr minus 1400 kr i skat = 2100 kr efter skatten er betalt.

SÅ... Læg bare de 2100 kr til det beløb du får UDBETALT nu på ledighedsydelse/ kontanthjælp..

Men husk at det er ca. men simpelt at beregne ;-)

Sidst redigeret af mik16; 21-03-2013 kl. 08:47.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 08:46   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kommer an på hvilket job man søger i hk er der ikke mindsteløn, der er et firma i Herning som fleksjobber får besked på at søge ved som phoner til 90 kr. i timen arbejds tid fra 12 hver dag.

Jeg har sagt nej, dels pga lønnen, mindre end ledighedsydelse og fordi jeg altid er træt efter 12-13 stk, selv om min sb syntes jeg bare kan sove om dagen inden arbejde.
Nu hvor jeg bliver ledig igen er jag ret spændt på og jeg bliver tvunget til det.
jjsonn.. Nej 90 kr er en snoldeløn.. Nok mest egnet til dem, som er ledige fleksere på kontanthjælpssats..

Så ER der dog lidt mere i kassen ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 10:06   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
jjsonn.. Nej 90 kr er en snoldeløn.. Nok mest egnet til dem, som er ledige fleksere på kontanthjælpssats..

Så ER der dog lidt mere i kassen ;-)
Mener du det ?

Spørger jeg bare.Syntes du det rimeligt at fordi kontanthjælpsmodtagerne har laveste taks så det dem der skal tage job med de laveste lønninger ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 15:32   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Mener du det ?

Spørger jeg bare.Syntes du det rimeligt at fordi kontanthjælpsmodtagerne har laveste taks så det dem der skal tage job med de laveste lønninger ?
c.l.e.o. Øh.. Kan ikke set at jeg har nævnt, at det er rimeligt.. Blot en konstatering af, at når det ikke kan være andreledes, så vil en flekser på kontanthjælpsSATS, MÅSKE foretrække 90 kr/ timen frem for intet..

Iøvrigt skrev jeg "snoldeløn" = usel løn
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 15:43   #17
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Dansbo.. Der er en nem måde at beregne nettolønnen.. Det bliver aldrig helt præcist, men giver et fingerpeg om lønnen efter skat..

Hvis du fx er på ledighedsydelse til de ca 15500 kr/ md FØR skat og du efter beregningen fx tjener 19000 kr/ md FØR skat, så har du 3500 kr MERE FØR skat.

Da du allerede har brugt dine fradrag til de nuværende 15500, så trækkes der jo fuld skat af de 3500 kr/md du tjener mere.

Har du en trækprocent på fx. 40 %, så betaler du 3500 kr X 40% = 1400 kr i skat af de 3500,- kr..

D.v.s. at de 3500 kr minus 1400 kr i skat = 2100 kr efter skatten er betalt.

SÅ... Læg bare de 2100 kr til det beløb du får UDBETALT nu på ledighedsydelse/ kontanthjælp..

Men husk at det er ca. men simpelt at beregne ;-)
Du mangler vist lige AM-bidraget inden du trækker trækprocenten fra

Har lavet min egen lille beregningsmodel i et excel regneark, hvor jeg kan føre tallene fra fleksjoblollands beregner over og så regnes der automatisk ud med skat og fradrag og alt det. Tror den fungerer.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 16:35   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Du mangler vist lige AM-bidraget inden du trækker trækprocenten fra

Har lavet min egen lille beregningsmodel i et excel regneark, hvor jeg kan føre tallene fra fleksjoblollands beregner over og så regnes der automatisk ud med skat og fradrag og alt det. Tror den fungerer.
Am- bidraget på de 8 % af lønindtægten har ingen indflydelse på tilskuddet i fleksjobbet.. Derfor er den holdt udenfor.

Heller ikke beskæftigelsesbidraget af løndelen er med, da det heller ingen indflydelse på tilskuddet..

Vedr. pensionen er det kun arbejdsgiverandelen som er med.. Evt egen pensionsandel er holdt ude fra beregningen..

Men dansbo.. Jeg vil da gerne se din egen beregning.. Smid den som en vedhæftet fil til mail: [email protected]
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 16:47   #19
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Am- bidraget på de 8 % af lønindtægten har ingen indflydelse på tilskuddet i fleksjobbet.. Derfor er den holdt udenfor.

Heller ikke beskæftigelsesbidraget af løndelen er med, da det heller ingen indflydelse på tilskuddet..

Vedr. pensionen er det kun arbejdsgiverandelen som er med.. Evt egen pensionsandel er holdt ude fra beregningen..

Men dansbo.. Jeg vil da gerne se din egen beregning.. Smid den som en vedhæftet fil til mail: [email protected]
Altså i din beregning længere oppe, tog du bare arbejdsgiverlønnen og trak 40% fra til skat, og så enkelt er det jo ikke, og det var derfor jeg skrev det med AM-bidraget. Men kan da se jeg har glemt at regne beskæftigelsesfradraget med i min beregning! Det er alligevel 6,95% - værd at tage med

Jeg er bare i tvivl om hvorvidt fradraget skal indregnes før eller efter am-bidraget? Gætter på efter?

Sidst redigeret af Stuen; 21-03-2013 kl. 16:52.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 16:55   #20
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Altså i din beregning længere oppe, tog du bare arbejdsgiverlønnen og trak 40% fra til skat, og så enkelt er det jo ikke, og det var derfor jeg skrev det med AM-bidraget. Men kan da se jeg har glemt at regne beskæftigelsesfradraget med i min beregning! Det er alligevel 6,95% - værd at tage med
Dansbo: Nej men skrev netop at det var en nem metode, men heller ikke særlig præcis..

Og ja.. Mange kikker kun på hvad de får udbetalt, og ikke på bruttolønnen.. Men det er kun bruttolønnen som kan sammenlignes fra person til person.. Diverse fradrag er jo helt forskellige.. Som min regnelærer sagde: " man kan ikke lægge en ko og en vejrmølle sammen "
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der regler for timelægningen af flex? keheii Spørgsmål ang fleksjob 18 01-10-2013 16:12
Flex. Nye regler møde i kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 10 10-03-2013 10:09
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Nye regler - Flex ?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 04-05-2011 21:29
regler om timer i flex(ny herinde) creek Spørgsmål ang fleksjob 6 08-11-2010 12:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension