K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2013, 09:05   #11
brittelil
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
brittelil er ny på vejen
Hej
Hvad er regler for ferie for fleksjob?
Må jeg tage ud og rejse?
Har lige fået fleksjob i går efter at havde været tal alt muligt i 4 år.
Ville gerne havde haft pension, men det er jeg ikke syg nok til, siger kommunen.
Jeg har en slidt ryg, gigt i finger, knæ, fødder, slid i nakken. en arbejdsskade i skulder
Hvor jeg i arbejdsskadestyrelsen er sat til 25% men og 50% erhvervsnedsættelse, men de er ikke færdige med at se på %.
Nå men nu har jeg fået fleksjob 10 timer ugen. selvom at jeg ikke kunne klare de 2 timer jeg har haft om dagen i en dyrehandel, på grund af smerter.
Kan jeg tage en uddannelse eller arbejde frivilligt.?
Og sidste spørgsmål, Hvis jeg finder fleksjob, bliver de penge jeg tjener der så truget fra de penge jeg får fra kommunen.?
brittelil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 20:36   #12
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Peter Grenaa - jeg synes du skal passe rigtig meget på hvad du gør

Jeg har fået den besked fra min sb at hvis jeg så meget som sender en ansøgning, så er jeg ikke længere sygemeldt og det er vist helt korrekt - når man søger job betragtes man som rask for det ligger jo i det at søge job - så formodes man at kunne passe det hvis man får det tilbudt.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 21:44   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brittelil Se meddelelser
Hej
Hvad er regler for ferie for fleksjob? du optjener ferie som alle andre.

Må jeg tage ud og rejse? kun i din ferie.

Har lige fået fleksjob i går efter at havde været tal alt muligt i 4 år.
Ville gerne havde haft pension, men det er jeg ikke syg nok til, siger kommunen.
Jeg har en slidt ryg, gigt i finger, knæ, fødder, slid i nakken. en arbejdsskade i skulder
Hvor jeg i arbejdsskadestyrelsen er sat til 25% men og 50% erhvervsnedsættelse, men de er ikke færdige med at se på %.
Nå men nu har jeg fået fleksjob 10 timer ugen. selvom at jeg ikke kunne klare de 2 timer jeg har haft om dagen i en dyrehandel, på grund af smerter.
Kan jeg tage en uddannelse eller arbejde frivilligt.? du kan få 6 ugers kursus som nu fleksjobber, vil du have en udannelse skla du have revaldering eller su.

Ja du må geren arbejde lidt frivilligt, så længe det ikke går ud over din arbejds evne og kan du ikke arbejde 2 timer dagligt er der jo ikke mange resurcer at give af.

Og sidste spørgsmål, Hvis jeg finder fleksjob, bliver de penge jeg tjener der så truget fra de penge jeg får fra kommunen.?
ved ikke lige hvad du får nu, men får du job vil du få løn som andre + det nye tillæg.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 22:32   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af brittelil Se meddelelser
Hej
Hvad er regler for ferie for fleksjob?
Må jeg tage ud og rejse?
Har lige fået fleksjob i går efter at havde været tal alt muligt i 4 år.
Ville gerne havde haft pension, men det er jeg ikke syg nok til, siger kommunen.
Jeg har en slidt ryg, gigt i finger, knæ, fødder, slid i nakken. en arbejdsskade i skulder
Hvor jeg i arbejdsskadestyrelsen er sat til 25% men og 50% erhvervsnedsættelse, men de er ikke færdige med at se på %.
Nå men nu har jeg fået fleksjob 10 timer ugen. selvom at jeg ikke kunne klare de 2 timer jeg har haft om dagen i en dyrehandel, på grund af smerter.
Kan jeg tage en uddannelse eller arbejde frivilligt.?
Og sidste spørgsmål, Hvis jeg finder fleksjob, bliver de penge jeg tjener der så truget fra de penge jeg får fra kommunen.?
brittelil.. Hvis blot timelønnen i jobbet er 100 kr, så vil du med 10 timer/uge, få ca 16400 kr/ md. Det er før skat og Am-bidrag.. Am-bidraget er ca 340 kr.

Altså er det beløb løn og tilskud fra kommunen ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 16:30   #15
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Peter

Godt du har fundet os her på K10. Her vil du kunne få meget hjælp i din sag.

Det lyder som en styg sagsbehandler, du har fået der. Jeg må give phmmw fulstændig ret: stol kun på dig selv. Søg ikke på noget, før du har et papir i hånden, hvor der står du er tilkendt flex.

Til Brittelil: respekter venligst trådstarters emne og spørgsmål, så tråden ikke kører af sporet fra starten.

VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 20:57   #16
brittelil
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
brittelil er ny på vejen
Hvad mener du Frida.
Vh Brittelil
brittelil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 06:57   #17
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Til Brittelil

Jeg mener, at Peter har startet en tråd ang regler for jobsøgning/job, når man er igang med at blive visiteret til fleksjob.

Hans sagsbehandler har bla løjet groft overfor ham. Peter spørger ind til reglerne og andre brugere prøver at rådgive.

Så hvis du har spørgsmål ang din egen sag eller fleksjob, så skal du starte din egen tråd, så vi kan koncentrere os også at hjælpe dig.

Det kan være svært nok, at overskue trådene herinde i forvejen, husk vi er alle syge og har ikke altid stor energi/overskud/koncentration.

Jeg håber du forstår.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål om fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-03-2013 07:14
Fleksjob spørgsmål. StineBine. Spørgsmål ang fleksjob 11 05-10-2012 12:47
spørgsmål ang fleksjob fortabt Spørgsmål ang fleksjob 28 31-07-2010 12:53
Lige et spørgsmål om fleksjob. Cerise Spørgsmål ang fleksjob 3 28-03-2009 02:48
Spørgsmål til fleksjob Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2008 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension