K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2010, 21:07   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er jo noget der ikke hænger sammen, hvis Hartmann mener at du ikke kunne klare deres afprøvnings scenarie, hvordan skulle du så kunne klare et 12timers flexjob.

Din sagsbehandler må have modtaget en vurdering fra Hartmann, hvorefter der så kan tages stillling til hvad der videre skal ske med din afklaring. Hun kan ikke sige at du bare skal holdes hen i 18 mdr. De skal hitte ud af om de vil gå videre med en visitering mod flexjob eller om du skal afklares mhp. indstilling til førtidspension iht. §18.

Find ud af hvad konklusionen fra Hartmann blev, spørg til hvad der skal ske herefter. Endvidere ville jeg bede om akt indsigt, så du kan følge lidt med i hvad der sker. Som det første ville jeg dog nok få Hartmann til at sende mig en kopi af den vurdering Hartmann har lavet på dig til kommunen.

Du har ret til en afklaring af din sag både arbejdsevne mæssigt og helbredsmæssigt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 22:57   #22
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
EE er sådan et klogt hoved
Hvis ikke du har fået det, så bed om den aktindsigt med det samme, så kan du i hvert fald se hvad der ligger i din sag, eller netop ikke ligger det ;O)

De skal ikke bare lade dig gå uden at foretage sig noget som helst. Den holder ikke.

Du kan jo håbe på din egen sagsbehandler stadig mener det samme og dermed underkender denne vikar du trækker med i øjeblikket. Men det er længe at gå i usikkerhed.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 08:53   #23
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
"derved kan holde mig på kontanthjælp og SPARE PENGE i årevis."

En lille men formodentlig vigtig detalje i forbindelse med færdiggørelse af sager.
Ses hvis man betrager Arbejdsstyrelsen kommentarer i forbindelse med de regler, som er udstukket i forbindelse med ændring af Matchbegreberne.

Hvor det synes at fremgå at politikerne har ændret modellen for, at undgå to fænomener - dels "grimme" overskrifter i nyhederne og dels for, at få afsluttet "håbløst" lange sager.

Af den nye Mathgruppe 3 fremgår, at der ved manglende færdiggørelse skal benyttes andre sociale tiltag ( dvs fp ect ).

Det synes yderligere fra ministeriet, at evnen til, at deltage i beskæftigelsesfremmende tilbud er det afgørende punkt i placeringerne ( kort sagt man vil ikke have folk der er tilmeldt kursus og som pga sygdom alligevel kun møder sporadisk op.

Dette fænomen forklarer måske også hvorfor kommunen "med næb og klør" forsøger, at få folk placeret i Matchgruppe 2 efter det nye system.

Derfor synes det vigtigt, at du får din "nye" Matchgruppe korrekt konstateret
Eftersom hele den fremtidige sagsbehandling i høj grad kommer til, at afhænge af denne placering.

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 10:36   #24
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hvordan kommer man fra den ene matchgruppe til en anden?

Jeg er nemlig placeret i match 2, og mener selv at skulle være match 3.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 10:42   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er ikke noget jeg umiddelbart har forstand på hvordan man gør, men mon ikke man kan tale med sin sagsbehandler heromkring ? Eller angive det til den afdeling man er i ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 10:48   #26
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej E..

Aner det ikke! Men vil da spørge min sagsbehandler på mødet imorgen.

Hvis jeg er match 2, så skal man tilsyneladende være halv-død for at være match 3
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 11:50   #27
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
det fra hartmann var på kommunen så det kommer vel med nu der er søgt agtindsigt ikke?

ja er nemlig underligt hun mener jeg skulle ku klare andet efter den prøvning.

mener der blev skrevet 4 i match, men om nogen har været inde for at ændre det ved man jo aldrig i disse tider de gør jo alt for at spare.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 13:06   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja udtalelsen fra Hartmann kommer med i agt indsigten. Min tog flere måneder at få, der må gå max 10 dage, så vær opmærksom at du får dine papirer til tiden.

Heraf vil det sikkert også fremgå hvilket match du er i.

Udover afklaring af dig arbejdsmæssigt, så skal du jo også afklares helbredsmæssigt, hvadenten man taler fleksjob eller ftp. Er der indhentet status rapporter fra din psykiater og/eller lavet special læge erklæringer fra uvildige psykiatere på dig. Hvad siges der om behandlingsmulighederne her ?

Alle behandlingsmuligheder skal jo være udtømt og din lidelse skal være varig både i forhold til flex eller ftp. Hvad siger dine læge papirer i denne forbindelse ? Hvis der ikke er lavet nogle/så mange af disse endnu, så er det nok på tide, at spørge din sagsbehandler hvordan det står til med den helbredsmæssige afklaring af dig i forhold til din fremtid på arbejdsmarkedet.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 13:12   #29
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
har en udtalelse fra overlæge på smerteklinik der skriver at behandlingsmulighedderne udtømte, lidelsen varig og arb evne 100 procent kompromitteret

har udtalelse fra proffesser i urologi og min sydom der skriver han er enig med den første læge.

og fra egen læge der siger de samme ting.

å nej har lige været til tandlægen, skal have lavet noget til 1500,- hvad skal jeg dog gøre.... ved jo at enkeltydelser blir afslået. det plejer de på trods af jeg intet har *** os troede ikke jeg havde huller enten skal jeg lade være og så blir mine tænder værre... ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 13:27   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Måske kan du tage på tandlægehøjskolen i Kbh. ved ikke om du bor på Sjælland eller om der er andre tandlægehøjskoler der hvor du bor ? Min eks har været derinde et par gange og få lavet hans tænder gratis, det gik fint.

De rapporter du omtaler fra lægerne har kommunen disse ? Og er det kommunen, der har anmodet herom til din "sag" ?

Hvis jeg var dig ville jeg formulere en mail til min sagsbehandler, hvori du beder hende/ham bekræfte hvad næste step er i din sag. Spørg dem hvad der yderligere måtte kræves afklaret arbejdsmæssigt såvel som helbredsmæssigt før, at de/kommunen kan tage stilling til om du kan indstilles til førtidspension iht. §18.

Dette er et åbent spørgsmål som de bør kunne svare på.

Held og lykke, håber der kommer andre på banen ikke mindst ang. tænderne.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Lægeskift er umuligt supersus Politik og Samfund 2 20-03-2012 00:11
det er jo umuligt at regne sin pension ud !! henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 11-10-2011 17:42
Korter og mere præcis det er umuligt Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 9 26-07-2008 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension