K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 08:30   #1
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Mine fremtidsmuligheder/min historie

Hej allesammen.

Først lige min baggrund/historie.

Jeg blev overfaldet på vej hjem fra byen i 2008.Her var jeg udsat for som politiet har reg. vold, forsøg på voldtægt og frihedsberøvelse. Siden da har jeg kæmpet for at opretholde mit arbejde, som jeg er utrolig glad for. Måtte i jan 2010 erkende, at mine smerte fra uheld i ryg/lænd og psykiske følger (muligvis PTSD, ej diag. endnu), gjore at jeg blev deltidssygemeldt først med 20 timers arbejde uge og nu er på 15 timer uge.

Jeg har fortalt ved 1 samtale ang. sygdom, at jeg vil gerne søge et fleksjob, idet jeg kan mærke, at jeg bare ikke længere kan magte 37 t, og stadig kan få arbejde og familie gå op i en højere enhed.

Jeg skal til 2 samtale kommune den 20/4 og er allerede henvist til speciallæge i Kolding ang. det psykiske. Her har sagsbeh. kommune bedt psyk om at vurdere min funktionsevne, nogen der ved om han skal det og hvad er det helt konkret?

Der ligger ikke noget på mine fysiske smerter, idet der ikke ses tegn på brud eller andet. Men alligevel så lang tid efter overfald, har jeg daglige stærke smerter i lænd/ryg/haleben der dulmes med tbl. Dolol.

Jeg tænker lidt, nu når jeg har disse smerter og de vil være det samme i et hvilket som helst andet erhverv, kan revalideringsmuligheder så godt skønnes som ikke behøves og de derved er udtømte? og man direkte kan bev. fleks.?

Hvem skal behandle om jeg har et erhvervsevnetab er det kommunen eller skal min sag behandles i ASK? Eller er det kommunen som skal vurdere om jeg har et erhvervsevnetab og skal oprettet en vurdering i ASK af min erhvervsevne når alt dok. er klar til vurdering?

Kan min deltidssygemelding betragtes som arbejdsprøvning eller kan kommunen forlange jeg skal i et andet job og afprøves? Er der nole forlængelsesmuligheder når mine sygedagpenge udrender, hvis jeg ikke er ordenligt afklaret endnu, jeg får fuld løn under sygdom.

Åhhhh, har så mange spørgsmål og er så fustreret over hvad der kommer til at ske i fremtiden.

knus

Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 09:19   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. psykiater: Går du selv hos en, eller skal, er det mest relevant at få speciallægeerklæring af vedkomne der kender dig først.

Vedr. lænd/ryg: Tal med din læge om skaning. Og/eller andre muligheder for undersøgelser, af problemet. Fortæl selvsagt, at din udredning, er nødvendig for afklaring af din fremtid.

Har du en erstatningssag kørende?
Kender ikke selv meget til dette. Der kommer nok andre der kan svare på dette forløb.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 09:25   #3
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Jeg går i psykoterapi, ved min læge. Er henvist til psyk, men som lægen skrev til kommune mange måneders ventetid.

Lægen mener ikke, at min ryg/lænd skal skannes når der ikke ses nogen skader.

Jeg har men kørende ved 2 forsikringsselskaber og har anket en afgørelse, så den ligger i ASK nu. De afventer jo også der kommer noget på det psykiske.

Idet det er skade sket i fritiden og der ikke er fundet en overfaldsmand, kører der sideløbende ved Civilstyrelsen en erstatningssag på men og de siger at kommer kommunen med fleks vil de oprette en sag på min erhvervsevne og så kommer der nok en erstatning for erhvervsevnetab når de finder ud at om jeg har en sådan.

vh

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 09:34   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg ved ikke om der er anden mulighed, men i mit hoved lyder lægens argument dårligt, idet man netop har skanning til at bekræftige det man IKKE kan se.

Jeg villi også få inddraget fagforeningen.
VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 10:26   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville også med det samme kontakte fagforeningen, og mht din deltidssygemelding så kommer det nok an på hvad psyk siger om du slipper for en arbejdsprøvning (kan ikke forestille mig at det er nok mht det fysiske) så faktisk er det ikke til at sige noget for eller fra før end du har nogle udtalelser fra psykiater, men helt klart du kan meget nemt få brug for din fagforening i det her forløb ..

Men en arbejdsprøvning er jo også til for at udelukke job af enhver art
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 10:39   #6
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej.

Jeg syntes klart du skal tagen den tid ved psyk som kommunen har bestilt til dig, det kan være meget positiv. Har selv været turen igennem.

At du går til psykoterapi ved din læge, lyder ikke godt nok i mine øre, er han uddannet psykolog, hvis ikke, er han ikke den rette at få hjælp ved.

Måske din forsikring eller fagforenning kan hjælpe dig her, de fleste har mulighed for at få det man kalder krisehjælp.

Ventetid, det behøver der alt ikke være i flere mdr. på fyn kan det godt lade sig gøre at finde en hurtig.

Ang. scan. så vil jeg foreslå dig at bestille en tid ved en privatpraktiserne læge, den koster ca. 800 kr. hvis han finder en scanning nødvendig, kan du bede ham om at sende henvisningen til et offentligt sygehus som du så ikke selv skal betale... Du kan også vælge at betale scanningen selv, det koster ca. 2000-3000 kr. kan anbefale en i Odense hvis du får lyst.

Denne mulighed brugte jeg selv og det hjælp min hurtigere gennem systemet og gæt engang, det var det offentelige system, der selv foreslog mig denne mulighed.

Håber bestemt det bedste for dig i fremtiden

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 11:14   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Anna1

Citat:
Lægen mener ikke, at min ryg/lænd skal skannes når der ikke ses nogen skader.
Hvordan kan han da sige DET ?
Der kan da sagtens være skader uden at der har været deciderede sår eller blå mærker.

du skriver længere oppe:
Citat:
Der ligger ikke noget på mine fysiske smerter, idet der ikke ses tegn på brud eller andet. Men alligevel så lang tid efter overfald, har jeg daglige stærke smerter i lænd/ryg/haleben der dulmes med tbl. Dolol.
Har der været foretaget nogen undersøgelser ?

Du må holde fast i at blive ordentlig undersøgt, når du har de smerter !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 11:35   #8
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Jeg er blevet undersøgt på sygehus af specialtist, han skønner at det han obs. er han enig at skaden er stationær og udover det fysiske ser han psykiske skader, som han ikke kan diag.

Psykoterapeuten jeg går ved er ansat ved min læge, så det er ikke min læge der udøver dette.

Jeg har inddraget min fagforening som deltager i de møder der nu kommer så det er fint, håber de er en god backup.
Krisehjælp fik jeg i forbindelse med overfald 12 gange.

anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 11:41   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Køre Anna1

Citat:
Jeg er blevet undersøgt på sygehus af specialtist, han skønner at det han obs. er han enig at skaden er stationær
Problemet er blot, at der skal scanning, eller røntgen til at finde ud af, om der er skader,
og det er DISSE undersøgelser, der lægges vægt på, hvis du skal igennem kommunens trædemølle
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 11:59   #10
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Jeg er blevet undersøgt på sygehus af specialtist, han skønner at det han obs. er han enig at skaden er stationær og udover det fysiske ser han psykiske skader, som han ikke kan diag.

Psykoterapeuten jeg går ved er ansat ved min læge, så det er ikke min læge der udøver dette.

Jeg har inddraget min fagforening som deltager i de møder der nu kommer så det er fint, håber de er en god backup.
Krisehjælp fik jeg i forbindelse med overfald 12 gange.

anna1
Dejlige at høre, det en en ansat psykoterapeut du går ved, og at du har fået krisehjælp.

Så er det jo bare om at få dig scannet, det lyder jo som om du er blevet røgnet og desværre er det ikke alt man kan se på en røgnenbillede. Lægerne er bare alt for sløve med at sende folk til scanning,(økonomi, tror jeg) derfor er en privathospital eller privat speciallæge at foretrække, de kan nemlig som tidligere skrevet sende en til scanning i det offentelige også.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
av for hulan mine led kandelsdorff Alt det andet 12 13-03-2012 10:55
smerter i mine ben jyttels Alt det andet 9 12-05-2011 00:05
mine sygedagenge er stoppet Viva Alt det andet 8 31-08-2010 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension