K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2010, 11:34   #21
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Psykiateren har skrevet et meget fint brev til sagsbehandleren inden afgørelsen!!!
Min mand har heldigvis en tid hos psykiateren på onsdag, her vil han skrive en ny udtalelse på ham!!
Det her koster sku sved, blod og tårer!!! Puhaaa!!!

Vi er blevet lovet at afgørelsen kommer med posten i dag. Hende der har truffet afgørelsen, har haft sagen på sit skrivebord i 2 dage!! Føj for en sagsbehandling!!!

Hej alle. Vi har nu klagede sagen som følge af partshøring. Vi skal snakke med vores advokat, som bruger klagefristen inden for 4 uger. Vi har samtale med de lokale medier på henholdsvis mandag og tirsdag, samt aftale hos psykiateren på onsdag.
Pyha, det tager sku hårdt!!

De har valgt at vægte en neuropsykologs vurdering høejere end psykiateren og min læges vurdering.. De nedværdigere jo de andres kompetencer gevaldigt, både psykolog og psykiater har kun set ham én gang. Jobcenter siger at de ikke kan regne med psykiaterens vurdring, fordi han kun har været der en gang, men det samme gør sig gældende med psykologen.. De modsiger sig selv..

Hej alle kloge hoveder

Min mand har nu efterhånden et par feriekort og ligger fra tidligere år.
Han ønsker at afholde ferie, for at få noget ro på al det her.

Må han holde ferie???

På forhånd tak!
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 16:37   #22
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Hej alle kloge hoveder

Min mand har nu efterhånden et par feriekort og ligger fra tidligere år.
Han ønsker at afholde ferie, for at få noget ro på al det her.

Må han holde ferie???

På forhånd tak!
Hej Elemskov

Jeg fandt lige et link til en anden tråd hvor der bliver skrevet om ferie nu ved jeg jo ikke om du kan bruge det men du kan da kikke på det

http://www.k10.dk/showthread.php?t=906
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 16:54   #23
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Feriepenge kan udbetales hvis man er forhindret i at holde sin ferie.
Foreks. sygemeldt. Der modregnes ikke feriepenge hvis man modtager sygedagpenge.

Mvh.
rollo

Her er forklaringen:

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...at_holde_ferie

Er du forhindret i at holde ferie?
Du skal som hovedregel holde din ferie, for at få udbetalt dine feriepenge. Har du været forhindret i at holde ferien, kan du i visse tilfælde alligevel få udbetalt dine feriepenge. På denne side kan du læse om, hvilke feriehindringer, som gælder.
Hvilke feriehindringer gælder?
Som feriehindring gælder f.x. sygdom, barsel, selvstændig erhvervsdrivende, værnepligt m.fl. Du kan læse hvilke feriehindringer som gælder bag på dit feriebevis.
Det er f.x. ikke en feriehindring, at have travlt på arbejdet.


Hvornår må du indsende feriebeviset?
Er du feriehindret op til den 30. september, kan du sende feriebeviset efter den 15 september.

Er du feriehindret op til den 30. april, kan du sende feriebeviset efter den 15. april.

Hvornår udbetaler vi feriepengene?
Dine feriepenge kan vi udbetale efter hhv. den 1. oktober og den 1. maj.

Sådan udfylder du dit feriebevis
Du skal huske at sætte kryds på begge sider af feriebeviset. På bagsiden af feriebeviset kan du se, hvilke feriehindringer der berettiger til, at du kan få dine feriepenge.

Hvem skal underskrive feriebeviset?
Har du en arbejdsgiver, er du selvstændig eller aftjener du værnepligt, mens du er feriehindret, er det kun dig selv, der skal underskrive feriebeviset.

Har du ikke en arbejdsgiver, mens du er feriehindret, skal både du og din a-kasse eller din bopælskommune underskrive feriebeviset.

Hvad er en feriehindring efter ferieloven
De følgende situationer er feriehindringer i ferielovens forstand:

•egen sygdom
•barsel- og adoptionsorlov, men ikke børnepasningsorlov
•ophold i udlandet, forudsat at du er i et ansættelsesforhold, som ikke er omfattet af ferieloven under opholdet
•overgang til selvstændigt erhverv
•overgang til arbejde i hjemmet (hjemmegående uden selvstændig indtægt)
•valg til borgmester, udnævnelse til minister eller lignende tillidshverv
•indsættelse i fængsel eller anden tvangsanbringelse
•lovligt varslede og afsluttede arbejdskonflikter
•aftjening af værnepligt
•tjeneste i forsvaret på værnepligtslignende vilkår
•deltagelse i aktiviteter via en rådighedskontrakt med forsvarets reaktionsstyrker og SHIRBRIG
•manglende penge til at holde ferie på grund af en uoverensstemmelse mellem dig og din arbejdsgiver om et krav på feriepenge, forudsat at du har rejst kravet inden ferieårets udløb
•pasning af nærtstående syge eller døende, hvor du i en tidsbegrænset periode er tilkendt tabt arbejdsfortjeneste, løn eller vederlag efter serviceloven
•orlov fra et ansættelsesforhold til pasning af nærtstående syge eller døende
Listen er udtømmende. Det vil sige, at stort arbejdspres, jobskifte eller lignende arbejdsmæssige forhold ikke er feriehindringer efter ferieloven.

Sidst redigeret af rollo; 04-03-2010 kl. 17:13.
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 17:00   #24
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Hvis man er sygemeldt og på sygedagpenge er det borgerservice (dagpengekontoret) der skal underskrive feriekortet og de må ikke modregne dem.
Men selve ferien kan man altså ikke holde når man er på sygedagpenge.

Læs ovenstående forklaring!

Mvh.
rollo

Ps.

Det er ærgerligt at miste sine feriepenge og så ikke få dem mens man får sygedagpenge hvor der ikke modregnes som der gør ved kontanthjælp og flex.

Sidst redigeret af rollo; 04-03-2010 kl. 17:12.
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 17:04   #25
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Elemskov,

Vil du ikke nok være sød at holde alle dine spørgsmål i den samme tråd, som du startede med? Så er det meget nemmere for os andre at følge med i sagens gang, og vi behøver ikke læse flere tråde for at kunne få sammenhæng og baggrundshistorien. Tak.

Og så til dit spørgsmål om ferie. Som udgangspunkt kan man ikke holde ferie mens man er syg! (Og det selv om man måske netop har brug for ferie, når man er kommet i kløerne på kommunen).

Man kan hæve sine optjente feriepenge (uden fradrag i sygedagpengene) ved ferieårets udløb (30.4.). Så feriepengene er altså ikke tabt.

Så nej, din mand må ikke holde ferie, mens han er på sygedagpenge. MEN, hvis lægen tilråder en rekreation, er det ikke ferie!

Så først: kontakt lægen for at høre, om han vil tilråde en rekreation; derefter spørg sagsbehandleren (pænt) om lov.

Desværre er det sagsbehandleren, der afgør om man må have lov til at tage nogen steder, da reglerne jo er sådan, at man skal kunne checke sin post hver dag, og hvis de indkalder til møde, skal man kunne møde op med dags varsel.

Så det er MEGET VIGTIGT at sagsbehandleren har givet lov. (SKRIFTLIGT).

Hilsen vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 17:13   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja er helt enig

hvis kommunen skriver og din mand er i spanien.
lige som kontanthjælp skal man stå til rådighed.
nu er jeg så dårlig at rejse har jeg ingen mullighed for.
Men det havde jeg ikke gjort, for man har en lidt dårligere sag.
især hvis man vil søge pension.
Men har ikke læst din mands sag

Men Ja feriekort bliver ikke modregnet i sygedagpenge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 18:30   #27
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Sorry, at jeg har oprettet flere tråde...

Vi skal ikke direkte på ferie, det er bare psykisk at tanken virker afslappende.. Vi tager på kommunen imorgen.. Det er altså et mega ******* al dette ræs.. Og så har vi trods alt kun været i systemet i knap 1 år, men man føler sig enormt brugt og uden livskvalitet efterhånden!!

Nu hvor min mand er rimelig medtaget, så har jeg måtte nøjes med at jobbe 22 timer ugentlig om natten, for at kunne få børn og familie til at gå op i en højere enhed, da det er for meget at forlange af min mand - nu er mit spørgsmål, kan jeg søge om tabtarbejdsfortjenest..
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:13   #28
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

tror ikke du kan få for tabt arbejdsfortjeneste, men du kan da forsøge.
denne skal søges inden man ændre sin arbejdstid. ( eller stopper )
egen læge skal med ind i billed til denne.
det er noget der tager tid meget forskelligt fra kommune til kommune.
den første komune jeg havde det i tog det næsten 1 år, hvoraf vi skulle anke første gang, da kommunen gav afslag.
2 gang tog det ca. 3 mdr. ( skal siges dette var på børn ).
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 22:32   #29
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Igår skrev jeg indlægget "AKUT BRUG FOR HJÆLP"

Her til morgen snakkede jeg med min mands sagsbehandler, de har givet ham afslag fordi han ikke kom til 2 samtaler med psykiater tilbage i 2006-2007, fordi han prøvede at klare sig selv og IKKE ville erkende at han var syg.. Kommunen vil IKKE forlænge hans sygedagpenge, da han er selvforskyldt!!
De kræver at han skal gå hos en psykiater i 6 mdr. yderliger, selvom psykiateren har udtalt at han INTET kan forbedre i forhold til hans arbejdsmæssige...

Hvad gør jeg udover at klage, medierne, advokat mv....
Det var da en dårlig begrundelse, de bruger som afslag. Det er da bedre at bruge en statusattest med nyere dato som f.eks. fra i år eller sidste år end fra årene 2006-2007. Det er da det seneste nyt om helbredet det handler om.
Hvis de vil have han skal gå til psykiater i 6 mdr. yderligere, burde de jo derfor også forlænge sygedagpengene....... og på den måde få ham afklaret. Det kunne de sikkert godt efter en af punkterne i § 27 i forlængelse af sygedagpenge.

Husk at hvis du vil føre hans sag, skal din mand give en fuldmagt til det.
(siger det fordi du skrev, at du havde ringet og snakket med hans sagsbehandler - normalt må de faktisk kun tale om sagen med den, som er part i en sag - dog har en advokat altid fuldmagt til at have noget at sige til sagen) Og hvis det er dig, som fører din mands sag, så skal sagsbehandleren også kontakte dig og ikke din mand.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 23:09   #30
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Exclamation

Jeg sys sku at jeg er færdig efterhånden, har lige snakket sagen igennem med en bekendt hun siger, at vi skal passe på med medierne, da kommunerne har det med at blive meget ondsindet og at det kan forværre hele sagen.
Jeg går sku i total panik hvis de fratager hans sygedagpenge, vi er gift og har eget hus, så han jo ikke engang kandidat til kontanthjælp. Hvad gør man så udover at klage og bruge sin advokat??

Please...
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension