K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2010, 18:32   #11
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Hyanna skal nok hjælpe dig, men pension er du ikke på vej til.
slet ikke med 15 timer om ugen
Men en ordning med flexjob på 15 timer, det er det du skal arbejde hen imod
Med hensyn til de 15 timer pr uge har jeg fået at vide at det ikke hjælper at sende mig i flex fordi mine skånehensyn er så store at de ikke passer ind i flex men i FP sagde min vejleder men ved ikke hvordan og hvorledes man skal forholde sig til dette.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 18:42   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
Med hensyn til de 15 timer pr uge har jeg fået at vide at det ikke hjælper at sende mig i flex fordi mine skånehensyn er så store at de ikke passer ind i flex men i FP sagde min vejleder men ved ikke hvordan og hvorledes man skal forholde sig til dette.
men du kan godt tåle en masse arbejdsprøvninger

du skal have en masse råd og vejledning, og det skal du nok få

hvem er din vejleder?, mener du din sagsbehandler

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-01-2010 kl. 18:44.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 19:04   #13
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men du kan godt tåle en masse arbejdsprøvninger

du skal have en masse råd og vejledning, og det skal du nok få

hvem er din vejleder?, mener du din sagsbehandler
hejsa nej det kan jeg jo så ikke som det viser sig gang på gang at jeg går ned med flaget.

Min vejleder er hende jeg har i det projekt jeg er tilknyttet som hedder SIF (særlige individuelle forløb) også har jeg min sagsbehandler på jobcentret.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 21:33   #14
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hmmm, Nille 60, så stiller sagen sig en smule anderledes.

Her er det vigtigt at din vejleder, skriftligt, får meddelt din sagsbehandler at det ikke er til at skaffe fleksjob med de de massive skånebehov du har; men ellers vil jeg råde dig til at følge den fremgangsmåde jeg hidtil har skitseret

Som sagt vil jeg vende tilbage til dig, når jeg får læst dine tråde igennem, og så skal jeg prøve at guide dig igennem, så du får tvunget din kommune til at få fingeren ud af et hvis sted og få afklaret din sag.

Det gælder om, at vide hvordan systemet fungerer, bl.a. med sådan noget som refusionsregler, sagsgange m.m.

For dig handler det om at have dokumentation på din manglende arbejdsevne og lægepapirerne i orden, så du ikke kan syltes af de årsager; men det vender jeg tilbage til, når jeg ved lidt mere om din sag

Pas nu godt på dig selv hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 13:16   #15
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa er idag blevet ringet op af min vejleder at de muligvis har fundet et sted som vil tage mig i flexjob de 15 timer om ugen hos en ejendomsmægler, det er lettere kontor arbejde men min visitation er ikke blevet lavet endnu så tænker jeg jo om det muligvis er praktik indtil visitation er gået iorden, kan man godt dette ???
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 13:37   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis ikke visitationen er lavet endnu så skal du bare bede dem (på skrift) om at få oppet sig lidt , for et eller andet sted så skal du ikke være i praktik længere end at du og arbejdsgiver har fundet ud af at du kan klare arbejdet...

Når du starter skal der også laves en kontrakt og den visitation til fleks hvis det er bevilliget er jo en form sag så den burde de kunne have klar den dag i morgen ....
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 18:19   #17
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg kender ikke stedet og har ikke været derned endnu men var min vejleder som sagde at de godt kunne have mig i flex med de skånehensyn som skulle tages man har vel en eller anden form for prøvetid eller noget så man kan se hinanden an ??? men skal til møde på tirsdag på jobcentret.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 21:48   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
man har vel en eller anden form for prøvetid eller noget så man kan se hinanden an ???
Ja, og iflg. min jobkonsulent er den sædvanligvis på 1 måned.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 12:38   #19
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa oki på den måde. Jeg har lige fået en mail af min vejleder at jeg skal starte op på mandag så jeg skulle møde derude kl 12, men skal man ikke til møde først ang hvad det drejer sig om altså at man skal lige mødes hos virksomheden inden man starter sammen med sin vejleder/sagsbehandler, det har jeg da været alle de andre gange jeg skulle ud i noget, de kender mig jo ikke og ved da ikke hvad jeg har af forventninger osv til det og der skal vil også snakkes om mine skånehensyn inden man starter op eller er det bare mig, der har misforstået noget her ? har det som om min vejleder bare aftaler noget over hovedet på mig kender i det.
Nu kan jeg så heller ikke starte på mandag da mit heldbred ikke er til det, har jeg min læge og tandlægens ord for og min vejleder blev så fornærmet da jeg sagde til hende at min læge med glæde ville give dem min journal/lægeerklæring igen men mod at min læge skulle have en attest fra kommunen at de skulle bruge dem og til hvad.
Vil gerne ud af lave noget men med mine principper og der tages hensyn til skånebehov osv at det ikke bare bliver aftalt hen over hovedet på mig uden at jeg har noget at skulle have sagt.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 13:07   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Nu kan jeg så heller ikke starte på mandag da mit heldbred ikke er til det, har jeg min læge og tandlægens ord
din tandlæges ord for den må du uddybe lidt mere og selfølgelig skal/tager de hensynd til dine skåne hensynd osv ellerh avde nok ikke sag ja til arbejdsprøvning.jeg var til en snak med ok hvilken skånehendsyn har du ogv havd han vi gøre osv jeg startede om mandagen men det kan jo være at det er det de gør mandag klokken 12.00 jo
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For godt til at være sandt ! Fagligt kursus, hvor der tages hensyn til, at man er FP. JoEur Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 16-07-2013 16:41
se hvor mange på ftp i kommuner østerbro Politik og Samfund 7 25-04-2013 19:14
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension