K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 19:52   #21
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
jeg får i forvejen alt det medicin jeg overhovedet må få, så nok ikke en god ide med ekstra.

Ja, mit har også bibirkninger, og noget er med tiden skiftet ud med noget jeg bedre kunne tåle.

Men havde jeg afslået at tage medicin havde jeg ikke kunnet arbejde fra jeg var 20 - jeg var 40 år. Det er helt sikkert.

Ville det havde været rimeligt at nægte medicin og så bedt om offentligt forsørgelse i stede i de 20 år. Det synes jeg ikke.

Du spørger om vores mening og du har fået min.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 20:20   #22
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej igen frklarsen.

Så vidt jeg kan læse i din tråd, er det sagsbehandleren, der gør dig opmærksom på, at hvis du nægter en medicinsk behandling for en evt. ADHD, kan kommunen ikke fortsætte din sag, da alle muligheder så ikke er udtømt.

Hvem siger, du i det hele taget bliver tilbudt medicinsk behandling?

Eller er der noget, jeg har misforstået?

I mit tilfælde var kommunen også meget interesseret i, at der skulle forsøges med medicinsk behandling, men alle speciallæger er enige om, at det ikke vil hjælpe mig, men kun belaste min krop yderligere. Og det kan kommunen ikke gøre noget som helst ved, så min sag fortsætter uden medicinsk behandling.

Håber, du får en fair sagsbehandling.

Jørgine.

Sidst redigeret af Jørgine; 02-11-2009 kl. 20:22.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 20:27   #23
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej igen frklarsen.

Så vidt jeg kan læse i din tråd, er det sagsbehandleren, der gør dig opmærksom på, at hvis du nægter en medicinsk behandling for en evt. ADHD, kan kommunen ikke fortsætte din sag, da alle muligheder så ikke er udtømt.

Hvem siger, du i det hele taget bliver tilbudt medicinsk behandling?

Eller er der noget, jeg har misforstået?

I mit tilfælde var kommunen også meget interesseret i, at der forsøges med medicinsk behandling, men alle speciallæger er enige om, at det ikke vil hjælpe mig, men kun belaste min krop yderligere. Og det kan kommunen ikke gøre noget som helst ved, så min sag fortsætter uden medicinsk behandling.

Håber, du får en fair sagsbehandling.

Jørgine.
Hej igen
nej du har fuldstændig ret, ingen medicin, ingen flexjob.. og det er sku der jeg stejler.. Det er absolut ikke rimeligt at gøre tingene sådan op, meget upædagogisk og fuldstændig bliver man umenneskelig gjort, jeg kan vælge mellem pest og kolera..
Måske har du ret i speciellægerne ikke finder det godt at jeg får medicin, men uanset hvad vil jeg ikke påduttets den uhyggelige medicin..Sku min ret at vælge fra og til, vil jeg mene
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 20:49   #24
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Så må jeg sige en gang til, at sagsbehandleren/kommunen ikke kan kræve dig i medicinsk behandling.

Men kommunen kan henvise dig til udredning, hvor speciallæger kan tage stilling til, om medicin evt. kan forbedre dine muligheder for at være selvforsørgende i et større omfang end uden medicin.

Der er ingen tvivl om, at du har et valg. Det har alle, men hvis alle muligheder ikke er udtømt, kommer din sag ikke videre. Det står i arbejdsevnemetoden.

Håber for dig, du undgår medicin, så du kan få ro i sjælen.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 21:00   #25
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Naturligvis har du ret til at nægte at tage medicin....

Men åbenbart har kommunen jo så også deres ret til at afvise dig m.h.t. flexjob - hvis du ikke vil forsøge at forbedre muligheden for at blive bedre.

Men - du ved jo ikke endnu om lægerne kræver at du tager den medicin - så jeg synes du skal klappe hesten lidt - inden du ryger i flint...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 21:49   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puha, der er godt gang i denne tråd. Jeg er enig med jer alle, at du Frk. Larsen lige skal i gang med psykiatrisk udredning før at der tages stilling til yderligere medicinering.

Det er tillige vigtigt at få din psykolog med i dette og har du ikke en så var det måske rigtigt godt at opsøge en med speciale i Adhd.

Jeg medicineres selv med lykke piller i stor dosis, men blev også for en meget kort periode sat på noget Adhd medicin. Jeg var naiv nok til at prøve det, men det virkede (som min psykolog også kaldte det) nærmest som speed. Jeg fik det af en psykiater som kommunen havde bedt om at lave en speciallæge erklæring, men jeg smed det hurtigt fra mig, da jeg "blev en helt anden".

Efter flg. har min egen psykiater vurderet, at jeg ikke har ADHD eller ADD og ikke skal medicineres yderligere.

Det er fint at du bevarer din skepsis, lad psykiaterene vurdere dig og tag den derfra. ADHD er desværre også blevet lidt af et mode fænomen (sammen med personligheds forstyrrelser) og hvis din sagsbehandler kan se sit snit for at få dig medicineret for det sammen med psykiatrisk og psykologisk behandling, så har hun sin sti ren ved lægekonsulenten i forbindelse med visitation til fleksjob.

Prøv også at bevare roen og se hvad psyke projektet byder på i din afklaring.

Held og lykke med visitation.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 22:12   #27
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Jeg forstår godt hvad du siger. Men hvis du skal behandles/medicineres for ADHD (hvis du har det og medicin vil hjælpe dig) er det vel ikke anderledes end feks. andre der har en fysisk sygdom som skal tage/afprøve alt medicin/behandlinger/operationer inden, for at kunne få tilkendt et flexjob - alle behandlingsmuligheder skal være udtømte.

Man kan sagtens afslå at tage medicinen/blive behandlet/opereret men det betyder såvel for dig som for folk med feks. fysiske lidelser at de så ikke kan få feks. et flexjob. Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte.

Sidst redigeret af Rikke H; 02-11-2009 kl. 22:18.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 00:21   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frklarsen jeg vil lige prøve at se om jeg kan svare dig på det som jeg tror du oprindeligt spørge om ...

Som jeg kan læse det indtil videre så har du nogle helt konkrete helbredsmæssige fysiske problemer og det er dem som du mener du vil søge fleks for, du mener at disse alene vil være nok til at oppebære en fleksvisitation ikk ?


Hvis jeg forstår dig ret så ville jeg helt klart sætte mig ned og skrive et brev til sagsbehandleren (jeg syntes ikke at jeg kan læse at du har fået diagnosen adhd endnu ? )

Jeg ville skrive noget i stil med dette (lav selv om )

Citat:
Til sagsbehandleres navn ..

Ved samtale med dig den (skriv dato ) kom vi til at snakke om mit helbred og den vurdering om at der muligvis var en diagnose som adhd , dette fik dig til at oplyse mig om at jeg skulle opsøge min læge og bede om en henvisning til fjorden og gå til behandling der.
Ligeledes oplyser du mig under dette møde om at hvis jeg ikke tager medicin for ADHD vil du stoppe min ansøgning omkring fleksjob ..

Dette stiller jeg mig meget uforstående overfor , for det første er du efter min bedste viden ikke min læge ej heller har du kompetance til at fortælle mig eller min læge om hvordan min udredning skal foregå , i de papir jeg har fra undersøgelserne omkring ADHD står der udtrykkelig .

Der er en stor sandsynlighed har ADHD og man bør overveje at henvise til psykatrisk vurdering med henblik på klinisk vurdering af ADHD. Endvidere står der at jeg vil have gavn af støttende psykologsamtaler eller kognitiv psykoterapi evt i kombination med faglig vejledning med henblik på at afslutte min uddannelse. Der vil formentlig være behov for senere skånehensyn på arbejdsmarkedet bl. a iform af nedsat tid.

Dette får du omskrevet til at min læge skal henvise mig til fjorden er det korrekt forstået , yderlig er der endnu ikke en diagnose som siger ADHD men allerede på nuværende tidspunkt udtaler du at tager jeg ikke medicin for det så vil du lukke for min ansøgning om fleksjob .

Skal jeg forstå det sådan at du nægter at tage stilling til de fysiske problemer der foreligger så som dårlig ryg og kraftig eksem ?

Har du og kommunen undersøgt om der er mulighed for fleks ud fra disse sygdomme som allerede er dokumenteret ?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at kontakte min læge mhp udredning af ADHD jeg nægter ikke at samarbejde men jeg syntes at det er en meget negativ tilgang til tingene at du som min sagsbehandler allerede inden en diagnose er stillet forlanger af mig at jeg skal tage medicin og at du allerede inden en diagnose er stillet truer mig med at du vil stoppe ansøgning omkring fleksjob hvis ikke jeg tager medicin som der pt ikke er noget som helst belæg for at tro at jeg skulle have brug for , dertil skal jeg på det kraftigste modsætte mig at du som sagsbehandler , diktere hvordan tilgangen til min udredning skal være fra min læges side, der er allerede udtalelser i min sag om hvad jeg ville kunne have gavn af nemlig at man bør overveje at henvise til psykatrisk vurdering med henblik på klinisk vurdering af ADHD.

Her fremgår det ikke at det skal være på fjorden...

Jeg skal derfor bede dig om i meget klare vendinger at skrive til mig

1. hvor i loven finder du belæg for at forlange at det skal være på fjorden
2. hvor i loven finder du belæg for at du kan forlange en bestemt medicin til
mig
3. vil du fastholde at du ikke vil gå videre med min fleksansøgning hvis jeg
nægter at tage medicin for en diagnose der endnu ikke er stillet ?
4. Kan du oplyse mig om hvorvidt der er undersøgt om jeg kan være
berettiget til fleks ud fra de fysiske diagnoser der findes allerede ?


Jeg skal yderlig gøre dig opmærksom på at jeg er meget foraget og opbragt over din opførelse over for mig ,jeg agter naturligvis at indgive en klage over din opførelse , lige som jeg agter at tage en snak med min læge om dine krav omkring medicin og dit krav om at det skal være på fjorden.

Jeg ser frem til helt klare svar på denne skrivelse og gør samtidig opmærksom på at jeg ikke ønsker at du kontakter mig pr telefon og at der ved fremtidige møder hver gang vil være en bisidder til stede...

Ligeledes bedes denne skrivelse lægges ind i min sag.

Hilsen
Navn adresse cpr
Noget i den stil ville jeg skrive til hende, ikke så meget fordi at jeg tror at det hjælper på en ignorant som hende , men lige så meget fordi der så senere i din sag vil være mulighed for at se hvad du er blevet udsat for..

og jeg ville også sætte mig ned og skrive en klage til borgmesteren og afdelingslederen og det er uanset at hun stopper den 1 december

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Men åbenbart har kommunen jo så også deres ret til at afvise dig m.h.t. flexjob - hvis du ikke vil forsøge at forbedre muligheden for at blive bedre.

Men - du ved jo ikke endnu om lægerne kræver at du tager den medicin - så jeg synes du skal klappe hesten lidt - inden du ryger i flint...
Jeg syntes også at man skal vente med at tage sorgerne på forskud til man har fået en udtalelse fra sin læge af og til man har en diagnose, men modsat andre her (ser det ud til ) så mener jeg ikke at man bare skal finde sig i sådanne udtaleser som at man stopper ansøgning om fleks hvis ikke der tages medicin .
(for det første er der ikke nogen diagnose, for det andet så er der åbenbart allerede en sag i gang på noget fysisk betinget ) ellers var der jo ikke en sag at stoppe for man starter jo ikke en sag op på noget der ikke er ud redt ..

Jeg kan helt ærligt ikke se hvad der formår en sagsbehandler til at udtale sig omkring hvor en udredning skal foregå og diktere læger hvordan en udredning skal foregå, jeg læser det som om der allerede nu er en fleks ansøgning i gang som nu stoppes pga en evt diagnose , men er der taget stilling til de fysiske helbredsproblemer der allerede er ..

Derfor mener jeg bestemt godt at man kan påtale det der kan jo være et lille håb om at sagsbehandleren ikke en anden gang sætter sig ned og leger doktor ...

Jeg har selv en diagnose hvor der er nogen der har haft god gavn af noget eksperimental medicin men mange har til gengæld haft voldsomme bivirkninger ved det...

Jeg havde også en sagsbehandler der havde læst et eller andet blad om den nye medicin og som hun da bestemt mente at jeg skulle tage , jeg bad hende om at skrive det ned til mig som et krav og det ville hun bestemt ikke , jeg snakkede med sygehuset om det og de sagde at det var omsonst det ville ikke kunne hjælpe mig i en grad som kunne opveje bivirkningerne og jeg skulle fortsætte med den medicin jeg tog ...

Jeg mener derfor ikke at man bare skal tage imod alle slag som en sagsbehandler tildeler men kan godt sige så meget til Larsen...

Tal altid med din læge, det kan være at denne kan sætte sagsbehandler skak mat , sagsbehandler har læst en lille artikel men hun har ikke noget medicinsk kendskab og kan ikke forlange at du skal tage en medicin som din læge ikke er enig i ...

Sidst redigeret af LOL; 03-11-2009 kl. 00:32. Årsag: indlæg lagt sammen
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 08:15   #29
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
til hejdien

Det var lige præcis hvad jeg kunne bruge, sindsygt godt besvaret og beskrevet :-)
Jeg tillader mig lige at kopiere og sende det til min sagsbehandler, chefen og borgmesteren...
Og du tænker præcis hvad jeg tænker, jeg kunne bare ikke lige igår formå at få det ud i de fantastiske ordvendinger du bruger..
Tak for hjælpen, det er så brugbart
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 15:15   #30
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du skriver du ikke har brug for psykriatrisk indlæggelse, jeg
vil gerne på det kraftigste priortere, at der er stor forskel på
ovenstående og så en psykriatrisk vurdering, hvilken jeg selv har
været til på baggrund af en neurlogisk undersøgelse, hvor der stod
jeg havde en nedsat psykisk tærskel, dette var dog grundet en del
uretfærdigheder i systemet.

Desuden har jeg konigtive problemer, dette grundet medicinering i
flere år på grund fysiske lidelser.

Psykriateren mente ikke jeg havde nogle psykiske lidelser, jeg skulle
derfor heller ikke have noget medicin, men jeg blev anbefalet at fortsætte
nedtrapningen af noget medicin, da det gik ud over de konigtive funktioner,
desuden anbefalede han at jeg blev tilknyttet et smertecenter, dette
har jeg dog ikke ønsket, ment der er behov for.

Jeg havde et meget positivt møde, som dog endte ud i at jeg skulle have
førtidspension, grundet alle de fysiske lidelser og udtalelser fra andre aktører.

Jeg havde aldrig været hos en psykiater før, og jeg var bange for,
at jeg skulle fyldes med en masse diagnoser og medicin, da jeg skulle
gå efter 3 timers samtale, sagde han, ja, du skal altså ikke være her,
det foregik på et psykriatrisk behandlingssted.

Din sagsbehandler kan/må ikke medicinere dig.

Din læge bestemmer om du skal sendes på Fjorden ikke din sagsbehandler.

Hvis du fejler noget psykisk? og får hjælp til det kan det muligvis ændre
din arbejdsevne, hvis man kan afhjælpe dine fysiske lidelser, skal man
også gøre det.

Jeg har tidligere klaget over en sagsbehandler, og ville have ham udskiftet,
jeg talte også ansigt til ansigt med ham, den dag havde jeg dog en anden
med mig på jobcentret.

Jeg fortalte ham, hvordan jeg havde det med ham, og han sagde at han
var meget ked af det, men meget af det han havde sagt, udlagde han
nu på en anden måde, men jeg følte jeg fik luft.

Heldigvis fik han et andet job.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension