K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 16:25   #11
viola
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2009
Lokation: KBH
Indlæg: 29
Styrke: 15
viola er ny på vejen
Kære Du..

Jeg kan desvære ikke rigtig hjælpe dig med diverse paragraffer, men
håber inderligt nogle af de gamle garvede kan.

Men jeg er så dybt rystet over den fuldstændige uprofesionelle behandling
du har fået. Din sagsbehandler går langt over stregen , og en klage over hende kan kun gå for langsomt.

Men et godt råd kan jeg dog give. - Sørg for at al korespondanse er skriftlig,
ikke flere tlf. opkald.
Tag gerne en bisidder med til alle dine møder, er det ikke muligt så
optag samtalerne. Du kan vælge at informere om at du optager, eller du kan gøre det skjult. Begge dele er lovligt så længe du er en aktiv part i samtalen.

Ønsker dig alt vel.
Viola
viola er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 16:27   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du kan jo gå linen ud som "de" forlanger det er jo muligt at en psykarisk vudering munder ud i at man ikk vil mene du har gavn af milisin, Men jeg har kendskab til en der fik milisin første gang som 25 årie og hun fik så meget godt ud af det ,og har meget bedre styr på sit livi dag ...Grunden til at sagsbehandleren nu er intreeret i din adhd er jo nok også at det er en dianoe der har en del betydning, og derfor også skal undersøges rigtig.Det tror jeg også kan være en fordel for dig på længer sigt...adhd har også en forening den kan måske råde dig omkring behandlings mugligheder..

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 02-11-2009 kl. 16:33.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 16:58   #13
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
altså nu får jeg nok høvl, men jeg synes faktisk det er rimeligt at man tager i mod de tilbud der er for at forbedre ens sygdom, hvis konsekvensen ellers er at man skal på offentlig forsørgelse.

da jeg søgte pension gik kommunen også op i om jeg fik det medicin man kunne få, det gjorde jeg men desværre hjalp det mig ikke til at kunne arbejde. Hvis jeg havde sagt jeg ikke ville tage medicin tror jeg ikke jeg havde fået pension.

Man må som det mindste forsøge at bedre sin sygdom ved at tage i mod de tilbud der er
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 17:08   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja du får lige lidt høvel jeg syntes også men skal SE på de tilbud der er og så må der være en potion frililighed også ,for der kan også følge nogle bivirkninger med og risici med...og det skal vel ikk være kreteriet for øknomisk hjælp at men skal afprøve hvad som helst....
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 17:09   #15
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes egentlig kommunen skulle tilbyde dig en psykriatrisk vurdering,
og så kunne psykiateren jo foreslå eventuelle behandlingsmuligheder for
dig, og så kan du også blive diagnoseret, hvis du fejler noget psykisk, jeg
mener egentlig man burde gå den vej først, hvilket neuropsykologen jo
også anbefaler.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 17:56   #16
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Jeg syntes ærlig talt ikke det er iorden at behandle mennesker sådan. Og jeg har stor erfaring med div adhd medicin da min datter har fået rigtig meget forskelligt, og jeg kan jo som den nærmeste se hvad det gør ved hende, eller har gjort.
Og mener stadig det er i strid med mennskerettigighederne at man tvinges til at tage medicin, medmindre man er til fare for sig selv eller sine omgivelser.
Jeg har bedt om aktindsigt og bad hende ligeledes om at skrive det hun sagde til mig idag med, for jeg er stadig dybt rystet over hendes DU SKAL BARE ELLERS INGEN FLEXJOB....
Og stadig har jeg min ret dårlige ryg og hænder som jeg også syntes skal med i betragtningen. Psykatrisk behandling, tja jeg mener ikke selv jeg er på randen til indlæggelse, men stiller jo blot kritiske spørgsmål til hendes sagsbehandlergang.. skal man stemples for det?
Desuden står der i mine papirer at jeg er meget velformulerende og begavet, så at behandle mig som om jeg ikke er bedre værd blir jeg bare helt rødhåret over
Sidder lige og overvejer om jeg skulle sende hende en håndfuld ritalin hun kunne afprøve, så kan vi jo sammen tage til fjorden og snakke om hvor halleluja fedt det er man får det på de piller LOL, men som sagt er jeg jo et fornuftigt tænkende menneske med empati og hele svineriet, så må sku nok hellere lade være

Sidst redigeret af frklarsen; 02-11-2009 kl. 17:59.
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 18:38   #17
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Kære frklarsen.

Husk altid på, at en sagsbehandler ikke kan ordinere medicin. Det kan kun en læge og en psykiater. Og de vil kun udskrive medicin, hvis det er nødvendigt.

Derfor synes jeg, du skal tage imod tilbudet om udredning, da du endnu ikke har fået diagnosen ADHD.

At du så har nogen andre diagnoser, som nedsætter din arbejdsevne til flex, er en anden sag. Men jeg tror, kommunen vil hænge sin hat på, at der måske er behandlingsmuligheder i forhold til en evt. ADHD-diagnose.

Håber, du kommer godt igennem systemet. Held og lykke.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 19:28   #18
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Kære frklarsen.

Husk altid på, at en sagsbehandler ikke kan ordinere medicin. Det kan kun en læge og en psykiater. Og de vil kun udskrive medicin, hvis det er nødvendigt.

Derfor synes jeg, du skal tage imod tilbudet om udredning, da du endnu ikke har fået diagnosen ADHD.

At du så har nogen andre diagnoser, som nedsætter din arbejdsevne til flex, er en anden sag. Men jeg tror, kommunen vil hænge sin hat på, at der måske er behandlingsmuligheder i forhold til en evt. ADHD-diagnose.

Håber, du kommer godt igennem systemet. Held og lykke.

Jørgine
jamen kære Jørgine
Jeg har på intet tidspunkt afvist udredning, det jeg har afvist er at få medicin for det !!!!!!!!!! Og indtil videre har jeg samarbejdet med dem, været til neurologisk undersøgelse, hvilket de ikke har rettet sig efter alligevel så...
Men der må sku være grænser for hvad man skal finde sig i, jeg er jo et menneske med rettigtheder, selvom min titel "kun" er mor
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 19:32   #19
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
selvfølgelig er det ikke sagsbehandleren der skal ordinere medicin. Men jeg synes altså stadig man må førsøge alle muligheder for at få det bedre. Og tage den medicin som fagfolkene mener kan gøre gavn. Hvis man afslår det synes jeg altså det er helt fair at lukke kassen i.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 19:45   #20
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
selvfølgelig er det ikke sagsbehandleren der skal ordinere medicin. Men jeg synes altså stadig man må førsøge alle muligheder for at få det bedre. Og tage den medicin som fagfolkene mener kan gøre gavn. Hvis man afslår det synes jeg altså det er helt fair at lukke kassen i.
Syntes det er helt i skoven med det svar !!! ved du hvad bivirkninger det har ? Det ved jeg og de fandme grimme !!! Og er 40 år og har indtil videre klaret mig fint uden medicin, dog med de prøvelser igennem livet som alle nu engang får, så kan ikke se nogen god grund til at skulle starte.. men sig bare til fru pia, hvis du har lyst til at prøve det medicin i 14 dages tid så du kan mærke og se på din krop hvad det er for noget gift ..
Og det jo ikke noget med at lukke kassen, det handler om EN RET TIL AT VÆLGE
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension