K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2013, 09:21   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hej jette91

vil gerne høre hva der sker i din sag, gider du skrive når du ved noget, så ved vi andre hvor vi står.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 00:41   #12
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej du får jo den højeste ledighedsydelse uanset om du vil være i fagforening eller ej. Man skal ikke være i en a-kasse som fleksjobber. Du har allerede skrevet, at du har været på arbejdspladsen i 10 mdr., hvorfor du allerede er sikret at få den højeste sats. For at få den højeste gælder kun, hvis du f.eks. førhen fik en sats svarende til kontanthjælp. Hvis du næste gang bliver ledig igen, så gælder de 9 måneder ikke længere, da du allerede er "inde", hvis man skal sige det sådan - og dermed er sikret fremover at få den højeste sats.

Kontakt jobcentret (evt. din jobkonsulent) og oplys dem om din nye situation if. med arbejdet, hvis de ikke allerede er orienteret om det.

Og god idé lige at ringe til garantifonden.
Okay, som jeg forstår det at næste gang jeg kommer i flexjob kan jeg blive fyret fx når der er gået 5 måneder også være sikker på at få den høje sats igen.. & har haft kontaktet både kommune og garantifonden så sku gerne være på plads..

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jo du har staig 3 mdr. opsigelse når de går konkurs og du vil ikke få ledigheds ydelse de 3 mdr. de penge skal du have fra løngantifonden ( lang ventetid) kender en der stod i samme sitiaon hunskulle entur iretten for at få sine penge, ingen hjælp at hente ved kommunen, jeg trode også hun ville få ledigheds ydelse om ment ikke andet så til hun fik fra lønmodtagernes garantifondt men nej hun måtte klarer sig selv og fik besked på at bruge sin fagbevæelse.
hun bor i herning kommune, så jeg håber for dig du slipper nemmer om det, for hun fik ikke penge i 3 mdr opsigelsen var og der gik 6 mdr inden hun fik dem udbetalt fra lønmodtagerne.
Okay den havde jeg slet ikke set komme, fik fat i kommunen tirsdag og meldt mig ledig' mente de åbenbart ikke jeg skulle registrere men de opdagede så at det var dem der tog fejl, for de skal jo vide at jeg er ledig, ventede hele dagen på at en sku ringe til mig men ingen ringede der skete først noget da jeg stillede mig frem oppe på jobcenteret så kunne jeg få svar på mine spørgsmål, og melde mig ledig.. en fra ydelsesecenteret ringede til mig og sagde hun ville sende nogen papir jeg skulle udfylde for at søge ledighedsydelse, men kan jeg ikke gøre endnu da min gamle chef mangler at sende opsigelsen til mig som skal vedlægges til kommunen, så dette venter jeg nu på.. Men håber da at når jeg søger ledighedsydelse at jeg får det

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg arbejdede også engang hos en der gik konkurs, og fik fra lønmodtagernes garantifond.

Med hensyn til opsigelse, kommer det an på hvad der står i din kontrakt... og du har mulighed for at søge advokathjælp, det gjorde jeg.
Når man har en lille indtægt kan man søge om hjælp til advokatregningen, det er advokaten der hjælper med det også.. så det kom til at koste få hundrede kr, og det var en stor hjælp.

http://www.advokatsamfundet.dk/BrugF...FriProces.aspx
Ved ikke hvad der kommer til at stå i min opsigelse da han ikke havde lavet den, den dag jeg blev sagt op, men han har lovet at sende den herhjem til nu så håber at jeg modtager den en af dagene at han ikke bare stikker af, men kan ikke syge ledighedsydelse før jeg har den opsigelse fra ham da den skal vedlægges brevet til kommunen, men min gamle chef sagde også den dag han fyrede os alle at vi ville modtage noget fra lønmodtagernes garantifond, ved dog ikke hvad det er og vi ville modtage noget fra hans advokat også som jeg heller ikke ved hvad er.. og vil prøve at undersøge det med advokathjælp tak for hjælpen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af nanunanida Se meddelelser
Hvis firmaet havde opsagt dig pga. feks. besparelser ville du have en opsigelsesperiode som typisk er 3 måneder. Når der er tale om konkurs, har arbejdsgiver naturligvis ikke mulighed for at betale løn i opsigelsesperioden, derfor kan lønmodtager søge om den tabte løn hos lønmodtagernes garantifond.

Udover at kontakte lønmodtagernes garantifond, skal du melde dig ledig i jobcenteret og søge om ledighedsydelse, her skal du selvfølgelig fortælle at du har søgt hos lønmodtagernes garantifond og du vil bleve bedt om at skrive under på at du tilbagebetaler ledighedsydelsen såfremt du får løn i de næste måneder i stedet, og der kan godt gå noget tid før du får at vide om du kan det. Derfor skal du også søge ledighedsydelse på tirsdag.

Er der noget du har brug for at få yderligere uddybet?
Ja har søgt ved kommunen, og sagt jeg søger ved lønmodtagernes garantifond men de nævnte ikke noget om jeg sku skrive under på at jeg betalte tilbage vis jeg fik fra de andre, men skal blot bare udfylde hvornår jeg blev ledig fra og hvad jeg tidligere har arbejdet med også et dokument af min opsigelse, intet anden, men nu må vi se hvad de siger på kommunen

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Hej jette91

vil gerne høre hva der sker i din sag, gider du skrive når du ved noget, så ved vi andre hvor vi står.
Ja selvfølgelig vil jeg det, ind til videre har jeg søgt ved lønmodtagernes garantifondt og venter nu svar derfra, har også været på kommunen at søge ledighedsydelse og ligeså snart jeg modtager min opsigelse sender jeg det med posten ned til kommunen.. Kommunen mente dog ikke at man som ledig meldte sig ledig ind til jeg sagde at det skulle da være registreret så jeg kunne modtage ledighedsydelse og de kunne se jeg var ledig måtte de så give mig ret i, i sidste ende, venter stadig på min sagsbehandler ringer men har intet hørt overhovedet derfra så venter spændt på hvad der nu skal ske, men har evt allerede fundet et nyt arb så det er bare dejligt, men skal til samtale på mandag på min gamle arb plads inden jeg kom op i det firma der gik konkurs...
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 08:25   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja jeg tænkte nok det ikke gik så nemt, min veninde som gik i 3 mdr uden løn( ledighedsydelse) måtte vente 6 mdr på de 3 mdr løn. og der er stadig problemer med hendes ferie penge, de har meget svært ved, at regne det ud ved lmg.

Godt du har fundet nyt job, det er en rigtig træls sitiaon at komme i.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Biva konkurs. Indiansummer Politik og Samfund 2 06-08-2013 10:51
Gik konkurs men har 14 mio til ny villa ekseleven Politik og Samfund 15 21-03-2012 12:51
konkurs og indefr. dyrtid havmanden60 Politik og Samfund 5 17-02-2012 22:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension