K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2010, 11:50   #11
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Et rigtig RIGTIG godt indlæg ...jeg kunne ikke være mere enig i hansemands betragtninger med hensyn til at flytte til udlandet....Det kræver noge virkelig seriøse overvejelser og tage det kæmpe skridt.
Jeg arbejdede selv for nogle år siden med alkoholbehandling og på et tidspunkt så åbnede vores samarbejdspartner flere behandlingssteder for alkoholikere i sydspanien. Der var simpelt hen grundlag nok til at åbne en hel behandlingsinstitution kun til Danskere.
Mange af dem var flyttet til sydspanien for at leve det søde liv både almindelige pensionister og førtidspensionister. De fleste af dem havde meget svært ved at vænne sig til tilværelsen og den sociale isolation der meget nemt kan opstå når man er langt væk hjemmefra. Det resulterede at mange begyndte at sidde og bælle rødvin af ren og skær kedsomhed. Mange af dem var virkelig velfungerende mennesker der bare SLET ikke var klar over hvor svært det er at vænne sig til en helt anden tilværelse i udlandet. Hvis man ikke har et virkelig stærkt netværk her hjemme så har man det heller ikke i sydspanien.
Jeg ved godt at mit indspark er lidt "off-topic" men syntes lige at det skulle med alligevel.
Jeg drømmer også som førtidspensionist at sidde under syden sol men er meget bevidst om alle faldgruberne. Jeg syntes at hansemand kommer med nogle rigtige pointer i hans indlæg.


Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
Jeg kan så uddybe, efter en tlf.samtale med en af de ansatte hos kontoret der linkes til herover, som skulle forestille at hjælpe og vejlede om ovenstående emne

Jeg savnede,efter nærlæsning af alt indhold omkring ftp udbetalt i udlandet, noget mere konkret omkring præcis HVORDAN sådan noget foregik.

Desuden efterlyste jeg en oversigt fra de nævnte lande, der har indgået beskatningsaftale med Danmark, om hvilke regler og skatteprocenter man ville blive behandlet med, som ftp fra Danmark, og om der var "faldgruber" man kunne glemme, når man kom fra et land med så veludbygget et socialt sikkerhedsnet ( ) som Dk.

DET var stærk kost for den offentlige ansatte, der hurtigt fik sagt, at "det er jo ikke noget turistkontor det her!!"

Så fandt jeg paragraf-stemmen frem, og så kom der lidt skred i tingene -
"du lyder som om du selv arbejder med rådgivning af Borgere", leflede han, og jeg sagde bare JA.

SUMMASUMARUM, BEDSTE RÅD ER: kontakt dit påtænkte udflytningslands ambassade, og spørg ind til tingene. HELT ind.

På samme måde som der er forskel på kommuneskatteprocenten (størstedelen af din skattebetaling) i Danmarks kommuner, kan der være det i dit tilflytterland.
Så det kan pludselig betyde noget, om det er Alanya eller Antalya du påtænker - det er altså ikke nok, at hygge sig med de løstsiddende positivmeldinger, der af og til flyver rundt også herinde på K10 - Tyrkiet er ikke bare Tyrkiet, og Thailand ikke bare Thailand.

Og vid også, at selvom der på papiret især for EU-lande gælder mange ens regler, kan man altså komme ud i en anden virkelighed på et splitsekund.

Jeg husker en tid hvor mange "tog dagpenge med til udlandet i 3 mdr. for at søge arbejde" og skulle have understøttelsen udbetalt på et lokalt kontor i bl.a. Grækenland.

Og der stod de så, endda i en stor by, og viftede med deres fine formularer medbragt hjemmefra til formålet, og lagde dem foran en totalt ligelad, inkompetent ansat, der bare ALDRIG havde set et sådant dokument før, og i øvrigt var S**** ligeglad, om vedkommende ikke havde til husleje og hjemtransport.

Og desværre har de fleste af de lande der er populære at flytte til med ftp, ikke flyttet sig mange milimeter fremad, hvad den slags angår.

NÆSTE GODE RÅD: find nogle der allerede bor der med deres ftp, og få den skinbarlige sandhed af dem.

sider som www.udvandrerne.dk kan meget, men det bedste er altid direkte fra munden af en der er i det.

Husk af mange af de hverdagsting vi tager for givet fungerer i Dk, som el, vand, internet, tv-signal, netbank osv, IKKE nødvendigvis kører ligesådan, og husk, at virkeligheden i en almindelig bolig, blandt de lokale, ikke er det samme som 2 ugers hotelophold med all-inclusive.

Ligeledes kan "besparelsen" på skattetrækket hurtigt mistes ved at man skal investere i FULD sygeforsikring og f.eks betale 100% tandlæge selv, (Staten betaler stadig 1/3 i Dk), og sidst men ikke mindst - hvis man får det - især psykisk !! - rigtig dårligt, vil man pludselig meget gerne tale med læger/terapeuter på sit eget sprog, og det kommer man til at betale kassen for, af de fagfolk der netop har slået sig op på denne business, og er temmelig få om mange kunder.

Fortalt af flere der har prøvet udflytning, men valgte at "tilhøre" Dk, trods skattetrækket.

Dine købekraft er alligevel mere værd, i stort set alle lande udenfor Dk ;-)
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 12:11   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
Kan du det, altså få udbetalt pensionen FRA dit nye land, MED deres lokale skattetræk, men TIL en dansk konto??
tror der er lidt forvirring her...

Hvis du får udbetalt pensionen i Dk, indsat fra Staten på din danske konto, og ikke officielt er fraflyttet Dk, trækkes der altså stadig dansk skat.

Men nu prøver vi jo at finde ud af, hvor lidt der trækkes i de forskellige lande, hvis man ønsker at tilflytte dem 100% - papirarbejde og det hele - , og dermed undgå det høje danske skattetræk...

Oder was?
Der vil altid blive trukket dansk skat, uanset hvor du i verden bosætter dig, den danske skat kan ikke undgås, er der ingen dobbeltbeskatningsaftale med det land du bosætter dig i risikerer du at der også bliver trukket skat når pengene ankommer i bosættelseslandet.
Dette undgik jeg de 2½ år jeg var i Brasilien, ved at få min pension indsat på min danske konto, og derefter bruge det som betalings og hævekort. Pengene bliver på den måde ikke officielt indført til det land du bor i.

Hvad der er værd at huske er at hvis man er gift og flytter til et andet EU-land så kan man som FPer henvende sig til skat og anmelde sig som grænsegænger, bosiddende i et EU-land, med indkomst fra et andet EU-land, og så kan man får ægtefællens skattefradrag med sig (man får så at sige dobbelt skattefradrag, og på den måde kommer man som FPer til ikke at betale skat.

http://dss.dk/hvad/bor_i_udland/info...sk_pension.doc

Her kan der læses mere om reglerne, der er også en liste over alle de lande som Danmark har en overenskomst med, med adresser på de relevante myndigheder i de enkelte lande.

ttp://www.euroinvestorpension.dk/fileadmin/files/pdf/Danskpensioniudlandet.pdf Dette er nok den bedste information man kan få, en brochure der sendes til alle pensionister i udlandet ca. 1 gang årligt.

Der er enkelte lande hvor Danmark har en aftale om at man betaler skat i værtslandet, men så bliver man fritaget for skat i Danmark. Dog vil jeg tro at hvis skatten er lavere end i Danmark vil Danmark stadig beskatte op til normal skatteprocent.

Håber det kan hjælpe,



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 22-06-2010 kl. 12:21.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 12:49   #13
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
[QUOTE=Ragdoll;111187]
Der vil altid blive trukket dansk skat, uanset hvor du i verden bosætter dig,


@ Ragd.: Det er ikke rigtigt, i forhold til de nyeste dobbeltbeskatningsaftaler, som jeg forsøgte at indsætte nedenstående link om:

http://dss.dk/hvad/bor_i_udland/info...sk_pension.doc

PRÆCIS denne smøre jeg kun fik på fil - tak.


Her kan der læses mere om reglerne, der er også en liste over alle de lande som Danmark har en overenskomst med, med adresser på de relevante myndigheder i de enkelte lande.

Nemlig - UDEN mailadresser ;-)

Der er enkelte lande hvor Danmark har en aftale om at man betaler skat i værtslandet, men så bliver man fritaget for skat i Danmark. Dog vil jeg tro at hvis skatten er lavere end i Danmark vil Danmark stadig beskatte op til normal skatteprocent.


NEJ, der "fyldes ikke op" til dansk skatteprocent, netop i forhold til ovenstående, derfor folk har travlt med at flytte til lande med aftalen, og hvor der ikke betales/betales meget mindre end i dk, lokal skat af sociale pensioner - dsv folkepension og førtidspension.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 16:35   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=hansemand;111188]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Der vil altid blive trukket dansk skat, uanset hvor du i verden bosætter dig,


@ Ragd.: Det er ikke rigtigt, i forhold til de nyeste dobbeltbeskatningsaftaler, som jeg forsøgte at indsætte nedenstående link om:

http://dss.dk/hvad/bor_i_udland/info...sk_pension.doc

PRÆCIS denne smøre jeg kun fik på fil - tak.


Her kan der læses mere om reglerne, der er også en liste over alle de lande som Danmark har en overenskomst med, med adresser på de relevante myndigheder i de enkelte lande.

Nemlig - UDEN mailadresser ;-)

Der er enkelte lande hvor Danmark har en aftale om at man betaler skat i værtslandet, men så bliver man fritaget for skat i Danmark. Dog vil jeg tro at hvis skatten er lavere end i Danmark vil Danmark stadig beskatte op til normal skatteprocent.


NEJ, der "fyldes ikke op" til dansk skatteprocent, netop i forhold til ovenstående, derfor folk har travlt med at flytte til lande med aftalen, og hvor der ikke betales/betales meget mindre end i dk, lokal skat af sociale pensioner - dsv folkepension og førtidspension.
Som du kan se nederst i mit sidste indlæg kan du også læse at jeg har skrevet at der eksistere enkelte lande hvor det er værtslandet der har beskatningsretten, men der må man spørge sig frem.

Man kan dog med sikkerhed gå ud fra at Danmark har beskatningsretten i forhold til alle EU-lande.
Men når først man har besluttet sig for et land, så må man jo kontakte Pensionsstyrelsen og spørge hvordan det forholder sig med lige netop det land, man gerne vil flytte til.
Hvis det er værtslandet der har beskatningsretten får man automatisk et skema der skal udfyldes.

Men det er langt fra så svært som myndighederne får det til at lyde til, eller så kompliceret som det ser ud på papir. Det ville nok kunne hjælpe hvis man vidste hvilket land Octagon havde tænkt sig at flytte til.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 14:09   #15
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
hvor man kan få det lokale skattetræk fik jegi stedet fra en borgerservice, og ingen

[QUOTE=Ragdoll;111224]
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser

Men når først man har besluttet sig for et land, så må man jo kontakte Pensionsstyrelsen og spørge hvordan det forholder sig med lige netop det land, man gerne vil flytte til.
Ragdoll
Ohh Rag, vi taler forbi hinanden her - jeg har jo netop kontaktet Pensionsstyrelsen, og havde nogle konkrete lande at spørge på, og de kunne bare - intet.

Listen over lande der kan flyttes til med lokalt skattetræk, har ikke mailadresser på, men blot adressen på de pågældende landes Pensionskontorer, hvor man så skal skrive til vi almindelig post, hvis man gerne vil have præcis information, FØR man flytter til landet.

Medmindre pågældende lands ambassade, kan hjælpe med informationerne.

Jeg savner en simpel liste,som f.eks:

Spanien: 10% skat på folke- og førtidspension (usikkert tal)
Tyrkiet: 0% skat på folke- og førtidspension (efter hvad rygterne herinde siger)
Australien:
Bulgarien:
Kroatien:
Land
Land
osv
osv
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 18:35   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=hansemand;111413]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser

Ohh Rag, vi taler forbi hinanden her - jeg har jo netop kontaktet Pensionsstyrelsen, og havde nogle konkrete lande at spørge på, og de kunne bare - intet.

Listen over lande der kan flyttes til med lokalt skattetræk, har ikke mailadresser på, men blot adressen på de pågældende landes Pensionskontorer, hvor man så skal skrive til vi almindelig post, hvis man gerne vil have præcis information, FØR man flytter til landet.

Medmindre pågældende lands ambassade, kan hjælpe med informationerne.

Jeg savner en simpel liste,som f.eks:

Spanien: 10% skat på folke- og førtidspension (usikkert tal)
Tyrkiet: 0% skat på folke- og førtidspension (efter hvad rygterne herinde siger)
Australien:
Bulgarien:
Kroatien:
Land
Land
osv
osv
Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig, men de lande kender jeg intet til, men der ville jeg da besøge de enkelte landes ambassaders hjemmesider, og evt ringe til dem for at få noget mere information om deres land og omkring skattesystemerne der.

Måske kan du også finde mere information på http://www.udvandrerne.dk/, de har information om forskellige lande, og det er også muligt at spørge andre Danskere der allerede bor der om de forskellige skattesystemer.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 23-06-2010 kl. 18:37.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 11:21   #17
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Søde Ragdoll,

tråden her er langt forbi de indledende manøvrer med offentlige instanser, diverse hjemmesider for Udvandrere osv.

Vi er nu nået til at forsøge at uddelegere arbejdet med at finde de konkrete skattetræk i de forskellige lande, som er på listen over lande Danmark har lavet dobbeltbeskatningsaftale med, så skatten bliver trukket i det pågældende land, fremfor i Dk - NÅR man altså officielt og permanent er flyttet UD af Dk, og TIL det nye land.

Den liste bliver i øvrigt hele tiden længere - dejligt for dem der ønsker at flytte til bedre klima og billigere leveomkostninger.

Og da økonomien NETOP er det meget vigtige omdrejningspunkt i flytteovervejelserne, er det logisk at prøve at finde ud af de økonomiske konsekvenser af, at flytte til påtænkte land, FØR man går videre med de danske myndigheder, papirarbejde osv. - lissom......

Jeg kunne da personligt aldrig drømme om, at bestemme mig for at flytte til et nyt land uden at kende de nærmere økonomiske konsekvenser?!? - der er rigeligt med andre problematikker at forholde sig til, når man først er havnet det nye sted...

Håber nogle læser listen fra Pensionsstyrelsen, og måske kontakter et lands ambassade for nærmere info, og efterfølgende gider dele deres nyerhvervede viden med os andre herinde.

Fordi jeg håber, at man har gennemskuet, at det er en forholdsvis lille flok, der i årevis har siddet herinde og ydet en overmenneskelig indsats, for at hjælpe andre i nød, og at man, sålænge man er i stand til at finde herind, oprette sin profil og poste indlæg, måske også ville bruge lidt af sin tid på at give tilbage til fællesskabet............
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 11:56   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jamen søde Hansemand,

Citat:
"tråden her er langt forbi de indledende manøvrer med offentlige instanser, diverse hjemmesider for Udvandrere osv."
Hvor ved du det fra, og hvad basere du udtalelsen på, og hvor er alle resultaterne så?

Jeg er ikke helt klar over hvad det egentlig er du vil? Du må være lidt mere konkret i det du skriver.

Man må da have gjort sig nogle tanker om hvor man kunne tænke sig at flytte hen, vil man syd på til varmen, eller vil man blive i det nordlige, vil man blive i EU eller ønsker man sig langt væk fra Danmark og Europa, på den måde kan man starte med at eliminere en hel masse lande. Og resten må man så se på.

Personligt ville jeg overveje lande først og derefter se på hvordan landet ligger med hensyn til skat osv.

Men vi kan jo starte med at eliminere alle EU lande, da Danmark stadig har beskatningsretten i dem.

Så kan man se på leveomkostninger, ens pension kan jo være mere eller mindre værd alt efter hvor du flytter hen, i leveomkostnings indekset hvor medianen er 100, ligger Danmark f.eks 151, mens Ungarn ligger på 40, og Tyskland på 103, England på 106, dvs. Danmark er 50% dyrere at leve i en de lande vi sammenligner os med, mens du kan få mere end 3 gange så meget for dine penge i Ungarn som du kan herhjemme.

Det du beder om er jo næsten umuligt, og da der findes fora der er eksperter i lige netop disse spørgsmål hvorfor så ikke gøre brug af dem.

HVis du har et specifikt spørgsmål til et specifikt land, så kan jeg sagtens finde svaret til dig, men at forsøge at tackle det som en tombola, og hive lodder ud af en tromle, det er der vist ikke megen mening i.

Så enten må der komme nogle konkrete spørgsmål, eller også må folk tage sagen i egen hånd, jeg har i hvert fald ikke overskud og kræfter til at give mig i lag med et projekt som det du foreslår, og helt ærligt hvorfor går du ikke bare i gang, det står det da dig frit for.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 24-06-2010 kl. 12:11.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 13:00   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hansemand...

Der er jo et stort antal lande ude i verden så det lyder som et lidt uoverskueligt projekt du har sat op...

Hvis du flytter til et EU land så er det skattefar i Danmark du skal betale skat til af pension... til gengæld får du jo så retten til det blå eu-sygesikringsbevis betalt af den danske stat og når du engang skal have en folkepension kan du få grundbeløb + pensionstillæg udbetalt i det fremmede... osv...

Udenfor EU kan man jo søge på nettet efter folk der har erfaringer for det enkelte land man påtænker...

Husk også lige at det kan have betydning for størrelsen af folkepension hvis du bor i udlandet i mange år hvis du har mange år tilbage til den...

Har selv valgt at flytte til Bulgarien og det sker her i næste måned... ingen skattefordel overhovedet men leveomkostningerne er meget lave så kan leve ret godt der alligevel...

Tror ikke man skal lade det være en besættelse at slippe for skat for der er så mange andre ting der er langt vigtigere end skat når man vil slå sig ned et sted... nemlig det at befinde sig godt i det fremmede...
Snup en ferie det sted du påtænker i stedet for og se om det er stedet du kan li at slå dig ned i virkeligheden... for det kan du ikke se ved at kigge på skattetabeller ...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 11:15   #20
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
kære venner,
som beskrevet tidligere i tråden - som er startet af undertegnede - kunne jeg ikke være mere enig i, at der er mange andre faktorer end skattetrækket der spiller ind i flytteovervejelserne.

Men nu handler denne tråd om de faktuelle skattetrækprocenter, i de lande danmark har lavet dobbeltbeskatningsaftale med, hvilket skulle betyde, at der kan trækkes lokal skat i pågældende land.

linket indsat i tidligere indlæg, hentet fra et af jer andres indlæg, virker desværre ikke, hos mig ihvertfald, og nu leder jeg lige efter den liste jeg mener, som måske indeholder 10-15 lande, og derfor ikke er overskuelig overhovedet ;-)

Tak for oplysningen om Bulgarien - forstår det sådan, at der ikke trækkes lokal skat der, men der trækkes i danmark før udbetalingen?

Leder videre efter listen jeg omtaler, og indsætter når fundet.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Til udlandet med sin førtidspension. Nicklas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 16-03-2018 06:25
Førtidspension - ophold i udlandet? forvired Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-03-2010 23:15
Førtidspension i udlandet zuza Nyt om loven 6 15-12-2009 17:38
Førtidspension i udlandet.... BSFoto Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-04-2009 14:41
Fleksjob/førtidspension - udlandet zuza Nyt om loven 0 02-09-2008 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension