K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 09:03   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Wink åbent brev til minister mfl, skynd jer at sende videre,tak

har dd modtaget dette fra vores lokale AVS og jeg vil skynde mig at sende opfordringen videre -i håbet om at mange nok af disse breve vil ændre udfaldet af afstemningen:


Åbent brev til: Minister og Folketingsmedlemmer, pressen og andre relevante personer.
Læs venligst dette inden 3 behandling af L.165 vedr. sygedagpenge – en positiv ændring må kunne nås.

På vegne af Arbejdsskadeforeningen AVS, udsendte jeg et nødråb ang. Alvorlige og livstruende syge mennesker på sygedagpenge, at dette ikke måtte være et spørgsmål om økonomi/refusion der var afgørende for om Jobcentrene ville sætte dem på standby eller aktivere dem.

Kun Bent Bøsted fra DF har reageret på nødråbet, men desværre forstod han ikke vores nødråb og henviste til svaret fra ministeren optrykt i betænkningen, men i dette svar tages der ikke stilling til refusionsreglerne, ifølge svaret vil det stadigvæk være billigere for Jobcentrene at aktivere de uhelbredelige og langvarige syge mennesker.

Derfor er det med glæde at jeg kan se på Folketingets hjemmeside at der er stillet et ændringsforslag til L.165, dette ændringsforslag er en klar forbedring af lovforslaget 165.
Jeg havde helst se at disse mennesker havde fået tildelt en tidsbegrænset førtidspension, indtil deres helbredsmæssige fremtidsudsigter var afklaret.
Men vi kan ikke få alt må jeg erkende, så dette ændringsforslag kan jeg varmt anbefale at ALLE i FOLKETINGET stemmer ja til ved 3 behandling.

Kopi fra Folketingets hjemmeside.

2) I den under nr. 23 foreslåede § 62, stk. 3, indsættes som 3. pkt.:
»Staten afholder også 65 pct. af kommunens udgifter i den periode, hvor sygdommen forhindrer opfølgning ved kontakt med den sygemeldte, jf. § 13, stk. 4, 4. pkt.«
[65 pct. refusion til kommunen, hvis opfølgning sættes på »stand-by«]

Til nr. 2
Ændringsforslaget betyder, at kommunen vil få 65 pct. refusion i de situationer, hvor opfølgningen på grund af sygdommens karakter sættes på »stand by«. Som det fremgår af ændringsforslaget (nr. 7 til § 13, stk. 4, 4. pkt.) skal jobcenteret, hvis der er tvivl om, hvorvidt sygeopfølgning med personligt fremmøde er muligt og hensigtsmæssigt, eksempelvis i forbindelse med alvorlig kræftsygdom eller anden alvorlig sygdom, kontakte den syges egen læge eller sygehusets læge, før der eventuelt indkaldes til sygeopfølgning. På baggrund af lægens input, skal jobcenteret vurdere om opfølgningen skal sættes på »stand by«, fordi sygdommen forhindrer opfølgning ved kontakt med den sygemeldte. Ved »stand by« forstås, at opfølgning sker på baggrund af sagens oplysninger herunder lægelige oplysninger.
Ændringsforslaget betyder, at kommunerne vil få den høje refusion også i de situationer, hvor der på grund af alvorlig sygdom ikke kan følges op med en aktiv indsats.
Ændringsforslaget vil ikke umiddelbart medføre øgede offentlige udgifter, men vil betyde at staten vil få større udgifter til sygedagpenge, mens kommunerne vil få tilsvarende mindre udgifter.

Med venlig hilsen Kurt A. Nissen formand Slagelse d. 27.05.09

Arbejdsskadeforeningen AVS
Formand Kurt A. Nissen tlf. 23 74 48 21
Jasminvej 7, 4200 Slagelse
Mail: [email protected]
Hjemmeside: www.arbejdsskadeforeningen.dk

"Det er ingen skade at kende os"





Det er ingen skade at kende os...
www.arbejdsskadeforeningen.dk og www.lfa.dk


Svar Videresend
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åbent brev til Mette Frederiksen Piedeux Fremtiden for fleksjob og førtidspension 25 24-03-2012 20:08
Åbent brev - det batter Bang Er det overhovdet til at få fleksjob? 20 15-06-2011 17:21
Åbent brev til socialministeren 20 jan 2011 phhmw Politik og Samfund 4 23-01-2011 20:40
Åbent brev Bang Alt det andet 1 19-11-2010 10:37
Åbent brev til lægeforeningen Hejdien Dit og Dat 17 18-12-2008 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension