K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 11:38   #51
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Undskyld hvis jeg er dum, men hvad er P.P Klinikken? Og ham Jesper Karle er han psykiater eller psykolog?

Til Trold - du skal ikke undskylde, vi er jo mange der har det på samme måde. jeg indsatte bare linket, så det er nemmere at følge med, men ved godt det med at hukommelsen og overblikket svigter. Det gør det ofte for mig, både på grund af min psyk tilstand og på grund af pillerne.

Har nu tjekket på nettet og det ser ud til at P P klinikken er et PRIVAT center, hvor man altså skal betale? I artiklen bliver der nævnt at man kan få arbejdsforsikringer til at betale, men hvis man ingen forsikring (jeg har heller ikke A-kasse, da jeg aldrig har arbejdet længe nok til at det kan betale sig) hvad gør man så?
hvor meget koster det? Jeg kan måske låne penge af familie, men det kommer an på hvor meget det koster, og om de vitterligt kan hjælpe mig.

Jeg glæder mig til at høre mere.

Link til hvad jeg fandt på nettet:

http://www.ppclinic.dk/Center+for+Le...r+2004.38.aspx


Fandt lige noget mere:

http://www.ppclinic.dk/FOR-KOMMUNER.125.aspx

De laver altså også aktiveringskurser for kommunerne ligesom REVA??????
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 17:42   #52
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Min søn er viciteret igennem kommunen og har ikke betalt. Det er en klinik og ja han er vist psykiater.
Men skriv til mig personligt, hvis du kan?
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 11:30   #53
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Rose har sendt dig endnu en besked. Husk at opdatere hvad der sker i din søns sag ikke bare privat til mig, men også på k10 forum her, da der er mange eksperter i paragrafferne og fordi vi er mange der er interesseret i de andres sag, da vi selv kan bruge visse ting i forhold til vores egen. Og sådan som kommunerne for tiden forvalter sagerne (eller mangel på samme?) skal vi hele tiden være vakse og på forkant.
Selv er jeg parkeret på kontanthjælp, ikke sygedagpenge, så de kan vel trække sagen ud i en uendelighed?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 15:01   #54
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Seneste update. Lægen har skrevet et brev hvor det bliver gjort klar overfor kommunen at jeg IKKE kan arbejdsprøves. Nu venter jeg hvad der nu sker. hvor længe kan de mon blive ved at sylte?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 14:21   #55
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Er der nogen af eksperterne her på k10 der kan hjælpe? Jeg mener at kunne huske et indlæg der handlede om hvor længe de kan sylte folk på kontanthjælp, inden man SKAL have tilbudt enten flex eller førtidspension?
Har pligttro taget min medicin, men den nagende tvivl er der stadigvæk. Er vi ude i over 5 år?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 01:13   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmm, man kan jo sige at jeg er blevet syltet i 21 år....så jeg er pænt sprød hvad det angår.

Ved desværre ikke hvad det er for en tråd du tænker på, set i lyset af, at der ikke er nogen lovgivning på området...hmmm. De må tage alt den tid det tager (eller ikke tager) med at få indhentet papirer, dokumentaioner og erklæringer, glemme sagen lidt, tage den lidt frem, skifte sagsbehandler- igen og igen!

Så når alt kommer til alt, så er der kun dig der kan rykke, stille spørgsmål og holde dem til ilden...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 08:03   #57
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Hej Helenekr, jeg mente bare der var en her på k10 der skrev noget om en lov eller bekendtgørelse fra ankenævnet om varighed på kontanthjælp. Men lige nu kører jeg jo en §17, så de har 3 mdr. Ifald de ikke har svaret indenfor den givne periode anker jeg automatisk. Det vil så være min 3 anke.

Desuden var det kommunen selv der sendte en læge ud til min bopæl, hvorefter denne tvangs anbragte mig på den lukkede psyk afdeling. Hvis de mener jeg er rask, hvorfor så tvangs anbringe mig på den lukkede? De har ihvertfald et forklarings problem dér. Og så er der jo kommet nye papirer i min sag, som jeg godtnok ikke har se endnu, men får en kopi i løbet af næste uge. papiret skulle angiveligt gøre det HELT klart at arb.prøv er kontraindiceret. Hvis de ikke kan arb.prøv hvad vil de så gøre?

Sidst redigeret af mugge; 17-01-2010 kl. 08:07.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 19:03   #58
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
21 år??!?? Vildt. Så jeg skal altså se frem til at pension ikke kommer før en gang i 2022? Eller hvad?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 19:05   #59
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, Mugge, for du har jo fundet ind til K10
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 20:36   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mugge Se meddelelser
21 år??!?? Vildt. Så jeg skal altså se frem til at pension ikke kommer før en gang i 2022? Eller hvad?
Neeeeej, jeg søgte først førtidspension i December 2007 Og fik den 1½ år efter.

Hvis du ikke kan arbejdsprøves (lige som mig) så er der kun førtidspension tilbage!!! Og når først dét er på plads, så går det hurtigt. Så mon ikke du er færdig her engang i 2010???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Henrik Isager Erfaring søges? Mulle63 Alt det andet 5 28-11-2011 10:53
Blinde pletter - Henrik Isager Jørgine Et godt link! 4 29-10-2011 16:16
Besøg hos Henrik Isager Wodpoulsen Din historie 27 11-07-2011 16:45
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension