K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2010, 10:12   #91
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Opdatering: Jeg er rasende! Har ringet til pensions teamet for at høre hvor langt min sag er kommet, og de siger de endnu ikke har modtaget mine papirer fra afklarings afdelingen, som i mellem tiden er et helt nyt hold, der skal holde "møder". De siger at de har tre måneder!
Gør de nar af os? Jeg kan mærke at jeg er ved at få en ny psykose.
Hvad fanden skal man gøre???
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 17:17   #92
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af mugge Se meddelelser
Opdatering: Så er der kommet brev fra kommunen. De påbegynder behandling af førtidspension på foreliggende dokumentationsgrundlag, §17 stk. 1,2 og 3.
Afgørelsen vil falde så hurtigt som muligt senest 3 måneder efter datoen (31-01 -2010) efter §21. Sagen er sendt fra beskæftigelses og Integrationsforvaltningen til socialforvaltningen, som har besluttet at sagen skal behandles jf. §17. Sikke mange forvaltninger?

Så er der vel bare at vente? Og krydse fingre???

Nogen bud på hvor lang tid den slags tager? Er det alle 3 måneder, eller kan det gå hurtigere?
Rolig, Mugge... selvom det er hamrende svært at vente, når man i forvejen har ventet så længe.

Du skrev den 31. januar, og 3 måneder er som regel det maksimale, kommunerne bruger.

Men mange bliver sædvanligvis endnu mere nervøse, når tiden for afgørelsen nærmer sig.

Håber, du kan slå koldt vand i blodet, så du bedre kan holde ventetiden ud.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 12:03   #93
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Opdatering: Har fået min resourceprofil. Konklusion er at arb. evne ikke kan forbedres ved aktivering eller arb.prøvning, revalidering samt behandlingsmæssige foranstaltninger eller andre i de sociale kapitler eller flexjob.
Jeg har ikke nogen kommentarer så jeg formoder at jeg intet skal foretage mig?
Nogen der ved om denne resourceprofil og ultimo datoen d.10 marts kan give mig et fingerpeg om hvornår de kommer til en konklusion?
Jeg ved at jeg er utålmodig, det er en af mine brister og skyldes nok min ADHD, men var skuffet sidste gang jeg kontaktede pensionsteamet og at de ikke havde modtaget mine papirer, selvom jeg havde fået brev fra jobcenter om at de havde sendt papirer.
Det er meget forvirrende med den slags forskellige udmeldinger, man ved ikke hvad man skal tro.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:06   #94
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg vil lige gøre opmærksom på retssikkerhedloven på Retsinformation.dk
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.
Se §3 om sagsbehandlingstid.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 18:45   #95
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Ny opdate: Min sag er nu udskudt til en gang i juni måned. Kan de bare gøre det? Jeg troede at papirerne røg direkte til pensions teamet når det var en §17 på foreliggende grundlag, men de sylter sagen i jobcenteret igen og der er igen kommet nye folk som skal sættes ind i sagen. Det seneste brev siger at de mangler nogle pairer, men jeg kan ikke få at vide hvilke.
Tjekkede retsinfo, men fandt intet. ØV!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 19:08   #96
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er da noget ravruskende galt, hvis du har søgt §17 på det foreliggende grundlag, så skal de jo netop IKKE hente nogle papirer....hvad f a n d e n laver de???????

Hvad man lige gør i dén situation har jeg ikke lige hjerne til at udtænke, men mon ikke nogle af hardcore tøserne har???

Dybt, dybt, DYBT frustrerende for dig, sikke noget rod!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 19:50   #97
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Mugge!
J
eg har kigget gennem tråden her, men må ærligt indrømme, at jeg ikke har nærlæst alt.

Jeg fæstnede mig dog ved, at du har prøvet flere typer medicin, som du hurtigt er ophørt med pga. bivirkninger. Min egen erfaring er, at bivirkningerne kan være svære de første uger eller endda et par måneder, men at de derefter går over. Med det vil jeg sige, at du må forsøge at have tålmodighed med medicin. Eventuelt være indlagt indtil du er stabiliseret på et præparat.

Jeg kan lige nævne, at skizotypi er en bred diagnose, der rummer en masse variationer af symptomer beslægtet med både personlighedsforstyrrelser og skizofreni.

Jeg beklager, hvis jeg har misforstået noget så mit indlæg er irrelevant.

Fik du journalkopi efter din tvangsindlæggelse?

Venligst
A
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 16:18   #98
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Helenekr: Ja sådan forstod jeg også §17 på foreliggende grundlag. At der ikke skal indhentes flere papirer og at de skal sende den direkte til pensions teamet. Og jeg fik endda brev om det, men de har åbenbart ikke rettet sig efter deres egne regler.

Jeg har lyst til at anke dette her, men frygter at de kan sylte sagen endnu mere af bar hævn.

Annagw: Jeg tager fast to præparater, de andre er jeg belevet nød til at stoppe, med lægens velsignelse og det hele, så der er ikke mere på den pølsepind.

Min diagnose er ADHD og angst paranoia med skizotypiske træk - så jeg er altså ikke skizofren men har ofte paranoia, hvilket jeg får medicin for.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 17:07   #99
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan du ikke skrive og spørge, hvad det er for papirer de vil have indhentet til en §17 på det foreliggende grundlag, og bede om den paragraf hvori det står, at der skal indhentes yderligere oplysinger, selvom der er søgt på det foreliggende grundlag.....?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 21:39   #100
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mugge snakker du i telefon med dem eller sørger du for at det foregår på skrift ?

Prøv evt at sende noget på skrift til dem ala --

Citat:
Jeg har den (skriv dato) søgt førtidspension efter § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG nu har jeg så igen fået besked om at min sag endnu engang er udskudt denne gang til engang midt i juni , jeg vil derfor gerne have at vide hvad det er for papir der nu mangler samtidig med at jeg gerne vil have oplyst hvorvidt i er klar over at det er en § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG .

I loven står der

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Igen gør jeg opmærksom på at jeg har søgt PÅ FORLIGENDE GRUNDLAG og ikke forstår den forhaling af min sag som pågår, og jeg vil meget gerne have en skriftelig forklaring på hvilke papir det er at i vil indhente.
mugge ved ikke om du kan bruge det til noget men det kunne tvinge dem ud i at tage stilling og komme med nogle konkrete svar det lyder jo som om de helt overser og til side sætter at du har søgt på forliggende grundlag ..

Husk at lade tingene foregå på skrift det vil stille dig meget bedre
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Henrik Isager Erfaring søges? Mulle63 Alt det andet 5 28-11-2011 10:53
Blinde pletter - Henrik Isager Jørgine Et godt link! 4 29-10-2011 16:16
Besøg hos Henrik Isager Wodpoulsen Din historie 27 11-07-2011 16:45
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension