K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2014, 00:34   #1
crath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
crath er ny på vejen
hvilken lov gælder for at modregne børnebidrag i kh

Jeg ved godt jeg skal betale børnebidrag, men har ikke haft penge til det, hvilket nu betyder at kommunen trækker børnebidrag af min kh, har 89 kr tilbage når husleje og strøm er betalt, telefon og internet er blevet lukket pga manglende betaling,, jeg ved heller ikke hvordan jeg skal have mit samvær hver 14 dag,.. har 2 børn på 5 og 8 år der desværre er flyttet 100 km fra mig, sagsbehandler siger at jeg bare skal finde en billigere bolig, jeg vil nødig flytte da jeg har et dejligt hus, har faktisk fået det gennen kommunen for 5 år siden selv om der er 50 års ventetid. (Alm. Boligselskab) Jeg Forstår ikke hvorfor min og børnenes base nu skal ødelægges.
crath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 11:59   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du prøvet at lave et budget over dine indtægter og udgifter og vise det til kommunen? Ikke sikkert, du får noget ud af det, men så har du i al fald præsenteret dem for fakta. Men overvej, til hvilken pris, du kan få en anden bolig og hvad du så i givet fald kan bruge de sparede penge til på en en måde, som forbedrer lige præcis dit liv. Kan du evt. leje noget af boligen ud? Det skal du selvfølgelig også regne på. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 12:09   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan anke afgørelsen om at de inddriver børnepengene, og så vil de bedømme ud fra dit budget hvad det er rimeligt at inddrive.

Du kan også søge om hjælp til samværsudgifter.

Men de kan selvfølgeligt vurdere at du sidder urimeligt dyrt og derfor ikke tilkende det.

Hvis din situation også var kontanthjælp da kommunen hjalp dig til boligen, vil det måske være et argument du kan bruge.

Kig desuden på hvilke andre boliger der er at få, og lav en beregning af flytteomkostninger, overlappende husleje osv til at støtte din sag, i at en flytning ikke vil bedre din økonomi.

Hvis du ikke har noget der binder dig, kunne du også spørge om hvorvidt kommunen vil hjælpe i forbindelse med flytning nærmere børnene.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 13:13   #4
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Du kan søge om dækning af transportudgifter i forbindelse med samvær, ligeledes kan du anke afgørelsen om at trække bidrag - du kan evt. forsøge at forhandle det ned, sådan at det virker lidt mere realistisk i forhold til dine leveomkostninger.

Og, så ville jeg hvis jeg var dig, overveje boligsituationen grundigt - børn har mere brug for deres forældre, end at bo i et stort hus

Så hvad er vigtigst - tiden og økonomien til at være sammen med dine børn, eller det store hus?

God vind fremover.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 14:52   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du må bytte dit dejlige hus, som du skriver der er 50 års ventetid på at få, kan du muligvis bytte til en dejlig billig lejlighed.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 15:03   #6
crath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
crath er ny på vejen
okay

Er 98 km til 5600 dyrt ??? og igen er det børnenes base der ødelægges,, er flyttet på landet for at leve livet!!
crath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 15:14   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af crath Se meddelelser
Er 98 km til 5600 dyrt ??? og igen er det børnenes base der ødelægges,, er flyttet på landet for at leve livet!!
Nej det lyder meget rimeligt, hvis man har 5600 til husleje.

Strengt at de kan trække i kontanthjælpen, som de jo siger er overlevelsesminimum.

Håber det løser sig for dig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 16:28   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er det kommunen der trækker de penge eller er det SKAT....

Forlang at få en aftale....og lav et budget som du kan fremvise med kvitteringer...

Siger det at det ikke er muligt at lave en aftale så forlang at få dette skriftligt sådan at du kan klage over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension