K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2016, 16:09   #1
HMK_hj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2016
Indlæg: 17
Styrke: 9
HMK_hj er ny på vejen
Bostøtte og kontanthjælp

Hej,
Min bostøtte vil stoppe samarbejdet, da hun ikke synes jeg flytter mig nok. Det er jeg ked af, fordi hun hjælper mig ved at komme og snakke. Min sygdom gør, at jeg isolerer mig meget.
Oven i det er jeg bange for om et stop fra hende også vil kunne betyde et stop for min førtidspension?
Og har stoppet indvirkning på min behandling i psykiatrien?
Jeg kan ikke gennemskue hvad mine rettigheder og pligter er, som førtidspensionist og psykisk syg.
håber I kan hjælpe mig.
HMK_hj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2016, 16:39   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er 3 forskellige ting og bevillinges separat.

Det er ikke din bostøtte som afgør om du skal have hjælp, det er suverænt din sagsbehandler.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2016, 17:43   #3
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Din bostøttes handlinger og meninger har ingen betydning for din førtidspension. Den vil fortsætte.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2016, 21:18   #4
HMK_hj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2016
Indlæg: 17
Styrke: 9
HMK_hj er ny på vejen
Okay tak, så er jeg mere rolig. Tak for svaret Strandpigen ��
HMK_hj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2016, 21:28   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Har du kontakt med feks. SIND? http://www.sind.dk/
De ville eventuelt kunne vejlede dig omkring dine rettigheder og muligheder, sådan at du ikke står tilbage med følelsen af ikke at kunne overskue det - for det er jo ikke meningen, det skal jo helst give dig overskud og ro, så rigtig ærgerligt at hun trækker sig. Forhåbentlig kan du få en anden som giver rigtig god mening, også
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2016, 11:38   #6
HMK_hj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2016
Indlæg: 17
Styrke: 9
HMK_hj er ny på vejen
Tak for svaret Carolines - har snakket med Sind nu og de sagde, at jeg skulle prøve at bede om en anden bostøtte.

Tak for svaret KageØre. Ved ikke hvem min sagsbehandler er i øjeblikket - er lidt i ingenmandsland føles det - håber så den nye sagsbehandler jeg får, ikke vil fratage mig bostøtten efter bostøttens kommende evaluering.
HMK_hj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2016, 11:59   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HMK_hj Se meddelelser
Tak for svaret KageØre. Ved ikke hvem min sagsbehandler er i øjeblikket - er lidt i ingenmandsland føles det - håber så den nye sagsbehandler jeg får, ikke vil fratage mig bostøtten efter bostøttens kommende evaluering.
Din sagsbehandler har pligt til årligt at indkalde dig til et møde hvor hjælpens omfang og videre forløb vurderes.
Men nogle kommuner forsøger at slippe udenom og giver bare boligstøtten besked om at fortsætte, men i princippet skal du efter hver vurdering have besked i e-boks.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2016, 18:43   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
HVIS de nu fratager dig din bostøtte - så kom herind igen, så må vi se om vi evt kan hjælpe dig i forhold til at få¨en ny bostøtte....

Men de skal jo have ret gode argumenter for at tage støtten, og at sige at du ikke rykker dig er IKKE et godt argument - tværtimod
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2016, 20:41   #9
HMK_hj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2016
Indlæg: 17
Styrke: 9
HMK_hj er ny på vejen
Okay, tak! Det er jeg glad for du skriver Gana. Forstår ikke helt hvorfor hun bruger det argument overfor mig, hvis det ikke er brugbart i fht. At stoppe bostøtte. Hvilke begrundelser kan de bruge for at stoppe?
HMK_hj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2016, 21:48   #10
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
At de vurderer at du ikke længere har behov for den støtte

Og det kan godt være at de mener det, MEN så bør de give dig en anden form for støtte... nogen gange når man taler om bostøtte er det bevilget efter een § og andre gange efter en anden §.

Og når de så stopper en bevilget bostøtte, kan det være fordi du så skal have støtte efter en anden § - Det kan være meget forvirrende, men har især noget med økonomi for kommunen at gøre.

Det er meget billigere for kommunen at tildele dig en mentor feks, så det kan være at det er det du får fremadrettet. En mentor kan være rigtig god og støttende, og kan bruges i mange sammenhænge.

Derfor synes jeg du skal tage det helt roligt og se hvad de så egentlig har tænkt sig - men du skal også sørge for at få det hele på skrift - og det kan godt være lidt svært, men vent og se og ja - vend tilbage... Der er mange herinde der gerne vil hjælpe
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension