K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 03:15   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er så lidt forvirret over det du skriver...

Du skriver nemlig det ene sted at der er lavet en ny afgørelse....og her til sidst at der ikke er...

Du kan selvfølgelig kun klage til beskæftigelsesankenævnet hvis der er lavet en afgørelse...

Hvis det du mener er at din sagsbehandler har sammen med lægekonsulenten har besluttet at du ikke skal indstilles til pension....ja så er det jo ikke en afgørelse...med mindre det er noget du har søgt om...

Men du har jo muligheden for at søge en pension selv....og der kan de ikke undlade at opdatere din ressourceprofil....

Så hvis du og evt andre læger mener at du er berettiget til en pension....jamen så kan du jo selv søge efter §17 på det foreliggende grundlag...

Så tvinger du dem til at opdatere din ressourceprofil og lave en afgørelse med hensyn til pensionen...og det inden for 3 måneder...

Skulle dette give et afslag...ja så kan du klage over dette til beskæftigelsesankenævnet...

Nu ved jeg ikke lige hvad du får af ydelse...men du skal lige tænke over at rigtig mange kommuner mener at man ikke er berettiget til en ledighedsydelse hvis man selv søger en pension....

De skal dog afprøve dig før de kan tage denne ydelse....

Modtager du kontanthjælp i øjeblikket...jamen så kan du jo ikke miste noget ved at søge...

Nu ved jeg jo ikke hvad der ligger af lægepapirer på dig hos kommunen.....og hvor gamle de er...og hvad de siger...

Men hvis der står det du skriver om din arbejdsprøvning i papirerne....ja så peger den ihvertfald i retning af en pension...

Det jeg har skrevet herover...skal lige tages med det forbehold at jeg ikke kender din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 08:38   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Webmaster

Det kan være min brug af ordet afgørelse, der forvirrer dig.

Der er truffet afgørelse, men den er ikke "ny", idet den siger at jeg skal fortsætte med at være (ledig) fleksjobber.

Det var den forrige sagsbehandler, der for 2 år siden mente, at en pension var oplagt.

Den nye SB var i tvivl, derfor mødet med LK.

Alle papirer peger på det, bare ikke den forældede ressourceprofil.

Alt hvad der er sket siden november 2003, er ALDRIG indført i den.

Den foreligger i sin oprindelige udgave.

Sb har indhentet STATUSattest fra lægen, IKKE en GENEREL HELBREDSattest.

På denne har lægen fået besked om, at det drejede sig om vurdering m.h.p. FLEKSJOB

Det skal lige tilføjes, at lægen ikke kender mig, det er et stort lægehus.

Er på ledighedsydelse.

Og ja, SB har udtalt at jeg jo kan søge en §17 på DET FORELIGGENDE grundlag,
der i SB`fortolkning er UDEN opdatering af ressourceprofilen.
D. v. s. at det vil blive papirerne, som SB har haft med til lægekonsulenten, der skal anvendes.
Jeg er ret sikker på, at min kommune er en af dem, der vil sætte mig på kontanthjælp, ved et afslag på pensionen,
så jeg skal ikke nyde noget af at gøre forsøget, når SB ikke vil opdatere ressourceprofilen inden.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 11-04-2010 kl. 08:49.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 09:02   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
uden helt at kende ricikoen for, at du kan havne på kontanthjælp, ved ansøgning af pension, det kan de vel ikke, det er jo en opgradering af arbejdsevne?

Jeg ville derfor søge på forelæggende, du skal herunder partshøres, dvs at du må fremlægge de papir i sagen du vil.
De skal opdatere Ressourceprofil, som du SKAL partshøres i, og har ret til indføjelser.

Du kan måske selv betale for at lægen laver Ny status, hvor alle dine oplysninger fremgår?
Før du ber om indstilling til pension?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 09:15   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kærre popiae

Citat:
De skal opdatere Ressourceprofil, som du SKAL partshøres i, og har ret til indføjelser.
Det er jo SB, der siger at den ikke skal opdateres, hvis man søger på det foreliggende grundlag.

Så ud fra det, er der ikke mere jeg kan gøre, andet end at vente på at kunne gå på fleksydelse om nogle år.

For jeg kan ikke forestille mig, at "de" kan finde en arbejdsgiver,
der vil give 1/3 løn til èn, der reelt kan arbejde 2-3 timer pr. uge
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 11:24   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oki så er jeg også med her , kunne heller ikke få tingene til at passe og jo der er noget du kan gøre

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Webmaster

Det kan være min brug af ordet afgørelse, der forvirrer dig.

Der er truffet afgørelse, men den er ikke "ny", idet den siger at jeg skal fortsætte med at være (ledig) fleksjobber.

Det var den forrige sagsbehandler, der for 2 år siden mente, at en pension var oplagt.

Den nye SB var i tvivl, derfor mødet med LK.

Alle papirer peger på det, bare ikke den forældede ressourceprofil.
Jeg forstår det så som at din sag aldrig har været forelagt pensions nævnet og aldrig er blevet anket eller ?

Fik du afslag for to år siden og kommunen fik medhold i en anke ?

Hvem mødte LK du ?

Citat:
Alt hvad der er sket siden november 2003, er ALDRIG indført i den.

Den foreligger i sin oprindelige udgave.
Det skal du selvfølgelig klage over du burde starte med at skrive til din sagsbehandler og bede hende om at bekræfte på skrift at hun ikke agter at samarbejde med dig mht at få opdateret din ressourceprofil, du skal skrive til hende at du gerne vil have bekræftet at det er en ikke opdateret ressourceprofil der er sendt til LK

Når det er gjort skal du skrive en klage til borgmester og kommunalbestyrelse og din sagsbehandler samt dennes chef , og der skal du bruge loven om ressourceprofil når du skriver den , hvis du vil så kan jeg godt give det et forsøg sammen med dig , men det forudsætter at det er noget du vil gå videre med det er meget langt og omstændeligt og mange love og regler der skal læses igennem


Citat:
Sb har indhentet STATUSattest fra lægen, IKKE en GENEREL HELBREDSattest.
Her ville jeg så gøre det at jeg bad lægen om aktindsigt og det samme går til alle evt speciallæger og hospitaler når du så har fået det, så kopier du det og sender det til din sagsbehandler og beder om at få det lagt ind i din sag.

Citat:
På denne har lægen fået besked om, at det drejede sig om vurdering m.h.p. FLEKSJOB
Det skal selvfølgelig med i klagen men i og for sig er det ikke så vigtigt for lægen har det at sige om helbreddet som lægen nu har at sige hvad enten det er fleks eller pension (og håber du selv sagde til lægen at det var pension )

Citat:
Det skal lige tilføjes, at lægen ikke kender mig, det er et stort lægehus.
Har også været i et stort lægehus det er rædselsfuldt men fandt ud af at man kan bede om at få den samme læge hvergang på nær hvis det er noget akut kan være du skal overveje det samme
Er på ledighedsydelse.

Citat:
Og ja, SB har udtalt at jeg jo kan søge en §17 på DET FORELIGGENDE grundlag,
der i SB`fortolkning er UDEN opdatering af ressourceprofilen.
D. v. s. at det vil blive papirerne, som SB har haft med til lægekonsulenten, der skal anvendes.
Det er de forkerte papir og det er en ulovlig ressoruceprofil og din sagsbehandler ved det udmærket godt , det kan bruges i en anke og så vil den blive sendt tilbage og hun ved det men kan hun bilde dig andet ind så griber hun den chance ...

Derfor er det vigtigt at skrive til hende sådan noget ala har jeg forstået det rigtigt at du mener sådan og sådan .. vil hun bekræfte det på skrift så har du en god sag mod hende i en klage og vil hun ikke så kan du formode at hun opdatere ...

Jeg har været bisidder på en hvor sagsbehandler sagde det samme som din men da borgeren så søgte en § 17 på det forliggende så blev der travlt med at opdatere ...
Citat:
Jeg er ret sikker på, at min kommune er en af dem, der vil sætte mig på kontanthjælp, ved et afslag på pensionen,
så jeg skal ikke nyde noget af at gøre forsøget, når SB ikke vil opdatere ressourceprofilen inden.
Så prøv at få hende til at opdaterer og hvis det er så kan jeg oplyse dig om at de ikke kan stoppe din ledighedsydelse ud fra det at du tillader dig at søge en pension , du nægter ikke at tage et fleksjob for der er ikke noget , jeg har en del materiale liggende (og der kommer snart noget samlet her på siden skal bare have formuleret det til min kommune først, da de jo meldte klart ud at de ville stoppe min ledighedsydelse hvis jeg ankede et afslag på pension ) men det er sådan at mener de ikke at du står til rådighed for fleksjob så skal de afprøve dig igen og her skal de så pege på hvad du kan og da du ikke kan noget ja så vil det være pension .. kan du følge mig ?? det er lidt omstændeligt men det kan forklares og skal nok give det et forsøg inden for de næste 14 dage skal have skrevet det til min kommunes jurister ... og prøver at sætte det på her og forklare det bagefter , kan jeg forklare det for jurister og kommuner så kan jeg nok også forklare det for os alm dødelige vi er jo lidt mere skarpe end de er ha ha ha


Men hvis jeg var dig så ville jeg starte med bekræftelse på at din sagsbehandler nægter at opdatere din rp...

Medmindre at du ikke vil gå videre med din sag for i sidste ende skal man gøre lige nøjagtigt det man mener er bedst for en selv
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 13:16   #16
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Hejdien

Nej, min pensionssag har aldrig været forelagt pensionsnævnet,
og har derfor heller ikke været anket.

Mødet var udelukkende mellem SB og LK.

Ork, jeg har gjort mange tiltag for at få udfærdiget et borgmesterbrev,
men energien ikke er stor, og jeg er langt fra færdig,
da jeg undervejs er nødt til at konferere med lovgivningen,
så det kan (be-)vises, at der er hold i klagen.
Jo, jeg giver dig ret, det er skisme et stort arbejde at sætte sig ind i alle de love ( der er OVERTRÅDT ! ).

Jeg har KRÆVET, at der bestilles en Generel Helbredsattest,
og så skal det være "min egen læge", der kender mig gennem 22 år,
der skal udfylde den, og ikke den tilfældige vikar (min egen læge var på ferie),
der udtaler sig på baggrund af en penicillinkur for bihulebetændelse:

"XX kan vende tilbage til sit fleksjob, når behandlingen er overstået"
Jamen hvad skal manden ellers svare, når der bliver bedt om en STATUS ?
Han kender mig ikke, og går ikke ind i min journal for at kigge tilbage.
Han har jo selv skrevet recepten.
Jeg har set den LÆ121, som SB har sendt,
og der står at det er en vurdering m. h. p. at VENDE TILBAGE TIL FLEKSJOB.

Jamen jeg havde IKKE sygemeldt mig, så det er efter min mening et ganske udmærket eksempel på,
at det er SB, der bestemmer, hvad der skal stå i sådan en Statusattest,
da SB udfærdiger de spørgsmål, som lægen skal besvare
Desværre bliver en patient ikke inddraget, når det "kun" er en statusattest, lægen skal udfylde,
så det blev bare gjort og returneret til SB, uden jeg vidste noget som helst om det.
Alle udskrifter fra sygehus, reumatolog, kiropraktor og læge er fra 2008,
så de er forældede, og der burde bestilles nye inden det møde SB holdt med LK i januar 2010.

Forrige SB mente at der skulle en ny arbejdsprøvning til,
så der ikke var nogen tvivl om min yderligere nedsatte arbejdsevne,
inden sagen blev sendt til pensionsnævnet.
Den blev så afprøvet sommeren 2008 med følgende konklusion:

XX´s tilstand og funktionsevne er stationær.
XX betragtes som værende udbrændt.
Det er ikke realistisk at XX kan blive i stand til at vende tilbage på arbejdsmarkedet.

På trods heraf skulle jeg på en ny arbejdsprøvning (fik ny SB !!! ),
som forløb sommeren 2009.

Konklusionen heraf er :

Der kan ikke peges på nogen udviklingsmuligheder, eller andre tiltag,
der kan øge arbejdsevnen i væsentlig grad.

Der er ikke yderligere realistiske revalideringsmuligheder.

Jeg HAR prøvet at få SB til at opdatere ressourceprofilen,
men det gør de som sagt ikke i min kommune, før der er en afgørelse.

Det er ordene fra SB !

Ja, du har nok ret i, at SB benytter sig af kendskabet til min meget ringe energi,
og derfor regner med/håber på, at jeg ikke brokker mig, eller at jeg bare selv søger på §17.

Både LAFS og DUKH siger at der skal klages til borgmester, SB´chef og socialudvalget.

Må se om jeg orker det, er ved at være ret træt af systemet.

Sgu meget nemmere at lægge sig til at dø i sin baghave, men jeg vil FANDME (undskyld for latrinen) ikke give dem den sejr !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 04:06   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kærre popiae



Det er jo SB, der siger at den ikke skal opdateres, hvis man søger på det foreliggende grundlag.

Så ud fra det, er der ikke mere jeg kan gøre, andet end at vente på at kunne gå på fleksydelse om nogle år.

For jeg kan ikke forestille mig, at "de" kan finde en arbejdsgiver,
der vil give 1/3 løn til èn, der reelt kan arbejde 2-3 timer pr. uge
Jeg kan kun sige at din sagsbehandler lyver for dig....og jeg er sikker på at hun ikke vil give dig det på skrift...men det kan du jo prøve at få hende til...

Selvfølgelig skal den opdateres og du skal partshøres...alt andet vil gøre at de afgørelse de laver er ugyldige...

Jeg kender udmærket det med ikke at have energi til noget....men hvis man ikke gør det eller får nogle til at hjælpe sig med det....ja så sker der intet i din sag...og det kan du vel ikke være tilfreds med...

En klage til borgmesteren behøver ikke være en lang udredning....det kan gøres ganske kort....bare man lige får det vigtigste med...

Du kan evt forsøge at bruge 10 minutter på det brev hver dag...så vil det hurtigt være klar til at gå op med og få en kvittering på at det er afleveret...

Måske det kan hjælpe dig hvis du kun bruger lidt tid af gangen på at skrive det....måske det er en for stor mundfuld hvis det hele skal gøres på en gang..

Jeg tror at jeg har fundet ud af hvorfor jeg har misforstået dig ang det med afgørelser...

Du skriver at der har været et møde imellem din sagsbehandler og kommunens lægekonsulent....og at de var blevet enige om at du ikke skulle indstilles til pension....

Dette er IKKE en afgørelse....når de gør det sådan....det er bare en beslutning....

Sådan en beslutning kan man ikke klage over...det kan man kun hvis der er tale om en rigtig afgørelse...

Hvis dine lægepapirer understøtter en pension....og der ligger de papirer om dine arbejdsprøvninger som du skriver...ja så tror jeg du har meget at vinde ved at selv søge en pension...

Men det er jo selvfølgelig dig selv der skal afgøre om du vil dette eller ej...

Ang det med at de kan tage din ledighedsydelse....så er det ikke noget de bare kan gøre...sålænge du ikke nægter at tage et fleksjob....så er deres eneste mulighed at afprøve dig...

Mange kommuner kan bare godt lide at true med at de vil tage den uden videre...og det er så groft at de gør det...men der skal altså mere til at kunne tage den fra dig...og først når/hvis du nægter at tage imod et fleksjob eller lade dig arbejdsprøve....ja så kan det lade sig gøre...

ups klokken blev mange...og jeg skal interviewes her senere i dag om K10...så må hellere stoppe og gå i seng så jeg er klar i hovedet...

Jeg håber ihvertfald på det bedste for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 10:42   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu prøver jeg lige det tager ikke mig så lang tid at lige knalde en klage sammen (og det siger så mere om mig end om noget andet ha ha ) prøv at se om du kan bruge det her evt med ændringer kender ikke så meget til din sag at det er sikkert at det bliver helt rigtigt , men kan være du kan finde energien til at redigere i det , det kan mange gange være nemmere ....

Tager den til sagsbehandler først ...

Citat:
Til (sagsbehandlers navn)

Vi har snakket sammen om min ressourceprofil som ikke er opdateret siden 2003 og du har oplyst mig om at du ikke mener jeg skal indstilles til pension og at hvis jeg vil søge pension så skal det være på en § 17 på forliggende grundlag.

Du oplyste så endvidere at du så ikke ville opdatere min ressourceprofil.

Dette ønsker jeg at du bekræfter for mig på skrift, jeg har mere end svært ved at se hvordan du kan slippe for at opdatere min ressourceprofil da der står i loven at ressourceprofilen er fortløbende og den skal opdateres ved forandring i helbred og livsituation og det er jo om noget mere end aktuelt i min sag.

Derfor tillader jeg mig at henvise til Arbejdsevnemetoden

Sagsbehandlingen

For at kunne vurdere personens arbejdsevne og derved kunne tage stilling til, om personen er i stand til at blive selv forsørgende, skal personens evner (ressourcer) beskrives og vurderes i forhold til de krav, der stilles på arbejdsmarkedet.

Arbejdsevnemetoden er en metode til, hvordan der kan arbejdes målrettet med en persons arbejdsevne.

Arbejdsevnemetoden sikre at sagsbehandlingen fortages systematisk og i samarbejde med personen.

Sagsbehandleren skal således i samarbejde med personen udarbejde en såkaldt ressourceprofil.


Jeg mener hverken der er et samarbejde eller at der i min sag opfyldes de krav der er til at udarbejde en ressourceprofil .

ligeledes er det sådan at

Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når ressourceprofilen er lavet, skal borger have den til parts høring og godkendelse.

Borger har mulighed for at komme med sine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i borgers helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.


Jeg vil holde mig til loven og i vejledningen om hvordan en ressourceprofil skal se ud , da jeg har forstået på dig at du ikke vil eller agter at opdatere min ressourceprofil skal jeg derfor bede dig om at oplyse mig om dette på skrift, sådan at jeg kan komme videre herfra og sende en klage til de rette instanser.

Ligeledes skal jeg gøre opmærksom på at hvis det skulle være sådan at jeg fik afslag på pension pga min ressourceprofil så vil jeg naturligvis anke dette afslag.

Da der heller ikke er indhentet noget særligt af papir hos div læger har jeg bedt om aktindsigt ved læger og lige så snart jeg har dem får du en kopi af dem alle sammen...

Dette brev bedes lægges ind i min sag

MVH
Også tager vi den til borgmester (samt sagsbehandlers chef, kommunalbestyrelse og sagsbehandler selv )
Citat:
Klage over sagsbehandling

Jeg er pt fleksjobber som er sygemeldt, jeg har haft væsentlig forværring i mit helbred og burde som sådan så have opdateret min ressourceprofil, dette har min sagsbehandler i midlertidig nægtet mig.

Jeg skal derfor bede om hjælp til at få min sag ind på rette spor det vil sige at man indhenter rette lægepapir og får opdateret min ressourceprofil, min ressourceprofil er fra 2003 og er ikke opdateret siden, trods anmodning om dette og trods det at det fremgår af loven at en ressourceprofil skal opdateres ved ændring i helbred o.l.

En lægekonsulent og sagsbehandler har vurderet mig og vurderet at jeg ikke kan indstilles til pension og disse vurderinger er foretaget på gamle papir, og en ressourceprofil fra 2003.

Jeg er dybt kritisk over for mit sagforløb og mener at man fra kommunens side glemmer retssikkerheden på det socialeområde

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.


Denne mulighed har jeg ikke og kommunen nægter konsekvent at medvirke til at min sag bliver belyst på et reelt grundlag.

samtidig skal jeg gøre opmærksom på at min sagsbehandler har meddelt mig at jeg bare kan søge en pension på § 17 på forliggende grundlag og at dette i så fald også vil blive på min gamle ressourceprofil , denne profil er den jeg i sin tid blev visiteret til fleksjob på og der er ikke indført alt det nye der er kommet til ikke engang det jeg gennem længere tid har været sygemeldt på nu.

Derfor skal jeg bede om at borgmester og kommunalbestyrelse sørger for at sagsbehandler overholder gældene lovgivning både hvad handler om opdatering af ressourceprofil samt indhentning af relevante lægepapir sådan at jeg kan komme videre i mit liv ..

Samtidig vedhæfter jeg brev som er sendt til sagsbehandler

mvh
Jeg ved ikke om du kan bruge det evt ved at redigere i det , jeg kender for lidt til din sag til at jeg kan smide en masse § ind men det vigtigste er også at de kan forstå hvad det er der sker... så prøv at lave lidt om i det og så få noget afsted.

Ellers kommer der jo ikke til at ske meget mere i din sag
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 11:15   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Tusind tak allesammen.

Og især tak til Webmaster og Hejdien. (et til hver af jer)

Jeg vil prøve at stykke noget samme, og vil tage udgangspunkt i det, du har skrevet, Hejdien.

Takker så mange gange for at du har haft det store arbejde, ikke kun lige med dette,
jeg har "luret" på dine svar til andre også.

Som nævnt, har jeg flere gange forsøgt at få et brev formuleret,
men er bange for at det enten virker for skrapt, eller at det bliver for langt.

På "skrivebordet" på min computer ligger ikoner med adskellige "borgmesterbreve",
samt alle de respektive love og §, der kan henvises til.
Er i tvivl om det vil være en god idé at sætte dem i parentes efter hver fejl, der er begået.
Derved kan brevet jo få dem til at falde i søvn, inden de når til vejs ende.

Fra nu af vil jeg gøre som Webmaster foreslår, jeg bruger lidt tid hver dag,
så MÅ det da blive færdigt på et tidspunkt.

Lige nu venter jeg desuden på at der skal laves en Generel Helbredsattest,
jeg har endnu ikke modtaget papirerne.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 17:29   #20
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Her er min historie :


I slutningen af 1999 begyndte jeg at have smerter i mine led og muskler.


Og jeg var helt ustyrligt træt.


Uden at tænke over det, indrettede jeg bare mine gøremål derefter.


Heldigvis fik jeg besøg, og fik at vide, at jeg lavede en mærkelig kropsvending, da jeg skulle tage vasketøj ud af maskinen og putte det i tørretumbleren.


Hvorfor gør du det på den måde”, blev jeg spurgt.


Jamen det er den eneste måde det kan lade sig gøre på”, svarede jeg.


Tror du ikke liiiige, du skulle kigge op til din læge og spørge ham om, hvad der er galt?”


Det mente jeg IKKE var nødvendigt.


4 dage efter kunne jeg ikke komme ud af min seng !


Mine børn måtte hjælpe mig.


Jeg fik tid hos lægen samme dag.


Troede jeg bare kunne sætte mig i bilen og køre til lægen, men NEJ,
det kunne ikke lade sig gøre at få kroppen derind !



Mine knæ var enormt hævede og kunne ikke bøjes nok til at jeg kunne komme ind i bilen.


Måtte bestille en TAXA.


Blev indlagt til udredning.


Pu-ha, alle de undersøgelser !


Den ene mere træls end den anden.


Efter alle resultaterne, måtte lægerne konkludere, at jeg havde gigt.


Gudskelov, så var det ikke værre !


Blev sat i medicinsk behandling, som ikke havde effekt.


Mit fravær fra arbejdet var på i alt 3 måneder.


Medicinen virkede ikke ret godt og det var slemt med smerterne.


Efter opstart på fuld tid, måtte jeg kaste håndklædet i ringen efter 4 måneder.


Jeg var ved at gå ned på grund af smerter og stress over ikke at kunne magte det, jeg havde kunnet klare før.


Min læge fik en §28 ( nu §56 ) igennem, og på denne gik der yderligere 3 år.


I 2003 kunne jeg ikke længere klare jobbet, og efter en arbejdsvurdering på det lokale Reva, blev jeg indstillet til fleksjob.


Var heldig at finde et OK job, som jeg bestred i 3½ år.


Herefter var der ikke længere brug for mig.


Siden har jeg været ledig.

Mit helbred er forværret siden da.

Min rigtig søde sagsbehandler i 2008, mente at jeg skulle have en ny arbejdsprøvning,
der kunne dokumentere, at jeg skulle indstilles til førtidspension.

Desværre gik hun selv ned p.g.a. stress, så jeg fik en ny,
og denne
sagsMIShandler mente i 2009,
at jeg stadig opfyldte kriterierne for fleksjob,
selv om arbejdsprøvningerne vist max. 2-4 timers effektiv tid arbejde pr. uge !!!!!!!!


Her går det så helt galt !

Ved ”Revurdering af Fleksjob”, skal der i følge loven gives :


En redegørelse for, at der er set nærmere på, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension”.

DET gjorde hun IKKE !

Det var først da jeg satte mig rigtigt godt ind i lovene, at jeg opdagede noget HELT afgørende.


I starten surfede jeg rundt i dem alle sammen, og blev helt rundforvirret.


Det der med AREBJDSEVNEMETODEN var nævnt i ret mange af dem.
Den måtte jeg tygge mig igennem.

Efterhånden som jeg fik læst ARBEJDEEVNEMETODEBOGEN,
gik det op for mig,
at hvis min sag havde været kørt efter denne metode,
havde jeg fået førtidspension i 2007 !

( Det er derfor jeg altid råder de nye herinde til at læse Arbejdsevnemetoden,

for hvis sagsbehandleren sidder med en borger, der kender lovene og reglerne,

er der chancer for et frugtbart SAMARBEJDE )

På baggrund af mit kendskab til den, blev jeg klar over, hvor uduelig min sagsbehandler var .

Hun gik efter at jeg blev gammel nok til at kunne gå på fleksydelse som 60-årig.

Der var overhovedet ikke tale om noget, der på mindste måde kunne MINDE om sagsbehandling !

Udelukkende henholdenhed !


Tidligere her i min tråd, fik jeg gode råd, som jeg BURDE have fulgt, men hensynsbetændelsen tog over.

For kan man virkelig tillade sig at være SÅ kontant ?

JA, det både KAN og SKAL MAN !!!!

Mit råd til JER, der sidder derude og er i tvivl, GØR det,
som der bliver foreslået af de virkelig HARDCORE herinde !!!

Hvis JEG havde gjort DET, der blev foreslået, havde min sag været overstået for længe siden !!!

Men det kræver også en masse kræfter, og dem har jeg ikke haft for mange af.


I al den tid jeg har været her på k10, har jeg suget alt det til mig,
som jeg skønnede kunne være mig til hjælp i min egen sag.



TAK FOR DET ALLESAMMEN !!!


Jeg bad om en ny sagsbehandler i sommeren 2010 . (Det er ikke nemt i min kommune ! ).


Jeg fik en, der syntes at min sag ”IKKE havde været udsat for rettidig omhu” !!!
Det var den pæneste måde han kunne udtrykke ”sylteriet”, uden at sætte sin stilling over styr.

Det er udelukkende p.g.a. den nye sagsbehandlers arbejde, at jeg kom igennem til en førtidspension.

HELD OG LYKKE TIL ALLE JER, DER STADIG KÆMPER FOR FØRTIDSPENSIONEN



FØRTIDSPENSIONIST fra 01/01-2011
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 16-12-2010 kl. 17:31.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal staten ikke overholde loven? einstein Politik og Samfund 15 03-02-2013 20:34
Skal kommune slet ikke overholde deres egne aftaler. bachea Alt det andet 1 18-10-2011 18:35
vidste at de ikke ville overholde loven empowerment Alt det andet 16 04-11-2010 22:29
Jo kommuner skal overholde loven Susanne Skal kommuner ikke overholde loven? 9 09-03-2006 12:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension