K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2009, 20:42   #1
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
hvem har hvad

jeg sad endnu engang og tænkte (ja det sker tit uden at der kommer meget ud af det)


Er der nogen der ved hvordan de på komunnerne fordeler folk mellem de forskellige sagsbehandler,

jeg kom nemlig til at tænke lidt på om det ikke er sådan at de forskellige sagsbehandler har folk der er født på bestemte datoer ?
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 21:13   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fodfolket Se meddelelser
jeg sad endnu engang og tænkte (ja det sker tit uden at der kommer meget ud af det)


Er der nogen der ved hvordan de på komunnerne fordeler folk mellem de forskellige sagsbehandler,

jeg kom nemlig til at tænke lidt på om det ikke er sådan at de forskellige sagsbehandler har folk der er født på bestemte datoer ?
Det forgår efter fødselsdatoen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 21:35   #3
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
ja det mente jeg nok, også snakker de om efektivitering.

som jeg ser det skruet sammen kan der på et job-center sidde 2 sagesbehandler på et job-center hvor den ene måske har 20 klienter fordi der tilfældig er mange der bliver syge med de føddselsdage som hun har.

og den anden sagsbehandler har kun 2 klienter fordi der tilfældigvis kun er 2 der er blevet syge i de fødselsdage hun har-

jeg tænkte på om de ikke ville opnå mere efektivitering hvis man sagde at hver sagsbehandler maks måtte have et x antal klienter, også var det lige meget hvornår personen er født på den måde vil der da være en lidt beder fordeling af klienter og derved vil det også afhjælpe de sagsbehandler der har meget at se til, og ved at man gør det på den måde er der større cancer for at man har den samme sagsbehandler i hele forløbet

Sidst redigeret af Fodfolket; 20-11-2009 kl. 22:13.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 22:52   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
LOL!!!


Jo, skånejobbere i jobcentrene har kun dem, der har fødselsdag den 30. februar..

Fleksjobbere har dem, der har fødselsdag den 29. februar.

Kunne ikke dy mig. Skulle ikke undre mig, om nogen mangler sager, mens andre drukner i sager.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 23:26   #5
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
zuza

det er jo lige netop det at der via fødelsdatoerne kan være forskel på hvor meget de forskellige sagsbehandler har at lave, jeg kom til at tænke på dette da jeg for første gang i snart 2 år skulle skifte sagsbehandler (desværre, men hun syntes lige at hun skulle have en baby) og jeg høre jævnligt at folk skifter sagsbehandler

jeg tænker lidt med det moderne samfund vi har idag burde der ligesom deres såkaldte supersygehuse kunne laves nogle super job-centre hvor sagsbehandlerne kun har et hvis antal patienter (tålmodighed på latin)

Eks.
vi tager 3 sagsbehandler
hver sagsbehandler må maks have 20 patienter (ca 1 til hver arbejdsdag)



sagsbehandler nr 1 har alle 20 pladser fyldt
sagsbehandler nr 2 har kun 16 pladser fyldt
sagsbehandler nr 3 har kun 15 pladser fyldt

for ikke at streese s1 er der lukket hos denne da der er pladser hos s2 og s3
og da s3 kun har 15 pladser fyldt vil denne få den næste patient der kommer ind, nu har s2 og s3 så ens antal patienter (tålmodighed på latin) vil den næste der kommer ind i systemmet få tildelt s2, da s3 var den sidste der havde fået en ind

jeg tror at det vil gavne både os som patienter og sagsbehandlerne

håber i forstår mig
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 23:34   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg syntes helt klart dette spørgsmål burde rundsendes til hvert vores jobcenter!

i vores ved jeg at de ihvertfald i 2006, sendte "aben", læs mig.. videre i systemet til næste sagsbehandler efter de første 26 uger.. så derefter fik jeg en ny til årskiftet ved kommunesammenlængning i 07,, den har jeg haft siden... men aldrig mødt eller set.. så jeg går ud fra at han har fået alle de sygemeldte siden han ikke er nået længere...

høhø... må godt tilsættes et gran salt...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 23:41   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har tit haft en fornemmelse af, at borgerne bliver fordelt hos sagsbehandlerne efter hvem der "passer sammen".

Forstået på den måde, at hvis en borger gentagne gange har irriteret sin sagsbehandler, som så har skrevet nogle negative ting om borgeren i de interne notater, så får borgeren en sagsbehandler der ikke går af vejen for at bruge ufine metoder, og ikke er til "at bide skeer med".

Når denne sagsbehandler (med de ufine metoder) så har haft borgeren igennem vridemaskinen, og måske endda været skyld i, at borgeren er blevet fejlplaceret så borgeren har set sig nødsaget til at sætte sig ind i love og paragraffer, så tildeler man borgeren en sagsbehandler som kan opføre sig ordentligt og rette op på tingene, sådan at borgeren langt om længe kommer på den rette hylde.

Ironi kan forekomme, men ovenstående passer fint på den sagsbehandling jeg har oplevet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 23:58   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man skal ikke regne med at der er samme arbejdsmetoder i alle jobcentre. Alle kommuner og igen i de forskellige afdelinger indenfor det offentlige kan havde forskellige arbejdsgange/metoder.
De finder hver især i deres egen afdeling deres egen bedste måde at arbejde på.

Jeg har hørt om nogle sagsbehandlere have langt over 100 sager.
At én sagsbehandler kun måske har 2 sager, kan jeg have svært ved at tro på.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 23:58   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold også på den måde jeg har oplevet , men jeg har så også oplevet at have helt fine sagsbehandlere som jeg har haft en fin fin kemi med, og sjovt nok så ryger man også videre i systemet hvis man har sådan en ....

Her i kommunen tror jeg vi har dem efter område vi bor i da jeg har en veninde med samme fødselsdato som jeg men hun har en anden sagsbehandler til gengæld har en af mine naboer den samme som jeg... så tror ikke det er det samme i alle kommuner tror faktisk også at der er noget med at en sagsbehandler og en borger ikke skal mødes for tit, der må ikke være for meget forståelse fra sagsbehandlers side af , så er et skift nødvendigt
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 00:07   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
men jeg har så også oplevet at have helt fine sagsbehandlere som jeg har haft en fin fin kemi med, og sjovt nok så ryger man også videre i systemet hvis man har sådan en ....
Jeg har en eneste gang oplevet en helt fin sagsbehandler, jeg mødte hende 2 gange.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagbehandler - jobkonsulent, hvem gør hvad? ZikZak Alt det andet 13 23-06-2013 12:49
Hvem afgør hvad ? mortil3 Spørgsmål ang fleksjob 2 10-10-2012 10:55
Hvem betaler hvad smit46 Spørgsmål ang fleksjob 4 20-06-2011 23:57
Hvem, hvad og hvordan?? helle4 Spørgsmål ang fleksjob 5 01-10-2010 23:25
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension