K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2011, 22:18   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ny regering - hvornår?

Jeg er SÅ spændt på hvordan det hele kommer til at gå - hvilket grundlag det ender med, og hvordan det hele skal hænge sammen....

Hvorfor ved jeg ikke, men for mig personligt, har dette valg været det vigtigste i mit liv, og jeg har fulgt det tæt og har da heller aldrig været så spændt som jeg er nu........men iiih der sker jo ikke noget - og jeg er utålmodig.

Er i andre lige så spændte - eller er i lidt ligeglade?

Jeg ved faktisk ikke om der er nogen planer for kontanthjælpsmodtagere eller førtidspensionister, så jeg aner reelt ikke hvad det er jeg er så spændt over, men håber et eller andet sted, at vi engang i fremtiden vil kunne se her på K10, nogle gladere brugere der føler sig mere værdsat som mennesker...og at klapjagten kunne blive indstillet, og mennesket sat før personnummeret.

Og så håber jeg at folkeskolerne kan få et løft, så man kan sætte sine børn derhen, i stedet for privatskolen..

Her hvor jeg bor er der 32 elever i klasserne, og da drengen startede, var der kun 9 danskere og 6 af dem var piger - så vi måtte tænke alternativt og få ham (senere dem) på privatskole inde i byen, hvilket er UTROLIG bøvlet pga afstanden.....
Men stadig bedre end alternativet.

Og så håber jeg at de har fundet på noget, så folk ikke 'bare' ryger af dagpengene til næste sommer......

Så de må godt tage og skynde sig, så der kan komme nogle friske bud.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 22:30   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
da jeg gik i skole var vi 29 hvor der var 5 eller 7 piger kan ikke lige huske alle erudannel som entet bank ravisor osv lige untaget mig lol.ingen probler der,ny regerng hmm troer jeg må skuffe dig troer ikke helle når det til polketinget åbning tale som er på tisrdag.men ellers kan det kun gå for langsom.ligept er vi sådan set regerings løs hehe . så den med de blæser at 35 ødelægger børn passer ikke helt efter min mening.måske over på og fra djævle øen griner

men troer ikke vestager give sig så dagpenge sker nok .men mening også fint med de år man kan være på dagpenge osv.

men hva fanden det bliver sgu ikke bedre end det **** vi havde i 10 år
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 22:55   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kunne som godt leve med 33 børn i klasserne, men når de 24 af dem er af anden etnisk herkomst, så står jeg af!
De halve af børnene bor her i gården og er stærkt racistiske og hader danskere, og er konstant efter mine unger, fordi de ikke er omskåret og jeg er dansk - så den skole sender jeg dem sgu ikke hen på....
Og det er jo ærgerligt, for det ligger kun 5 min herfra. Men ok, det kan en ny regering jo ikke lave om på, med mindre der kommer en lov/regel om, at børnene skal blandes fx 50-50%.............eller blander, så det bare afspejler samfundet EN SMULE.

..............i min skole var vi 24 i klasserne, eller rettere 23....for jeg stod faktisk altid uden for døren. Nogen lærerer syntes jeg var flabet og provokerende

Og det var jeg jo selvfølgelig ikke
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 23:42   #4
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg ved faktisk ikke om der er nogen planer for kontanthjælpsmodtagere eller førtidspensionister
kontanthjælpsmodtagerene kan formentlig se frem til hårde tider under den nye regering.
Helle Thorning har ved flere lejligheder sagt hun vil stramme skruen over for denne gruppe , i den forgangne valgkamp.

Hun må øjensynligt mene VKO har været for blødsødne
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 08:51   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg har hørt at de vil stoppe meningsløse aktiveringer og i stedet tilbyde uddannelse, selvfølgelig til dem der kan....

Har også hørt at dem der kan arbejde, også skal arbejde for kontanthjælpen, men så bliver det vel præcis atter en aktivering....eller? Bliver disse mennesker så også tilbudt uddannelse/omskoling?

Jeg tænker bare, hvis planen for disse mennesker ikke er ordenligt udarbejdet, så kan det meget vel blive værre end under VKO

- og jeg er også begyndt at tro lidt på at Lars Løkke har ret, når han siger det vil koste mindst 22.500 kr MERE at være dansker om året.
Hans egne afgifter og stigninger som er lusket ind gennem årene, kostede jo danskerne små 14.500 kr om året. Så det kan meget vel være korrekt, at Helles model ligger de 8000-9000 kr højere....

Dog går mine tanker mest til dem der er i klemme i systemet - de syge og dem der ingen betydenlig erhvervsevne har - hvad skal der nu ske med dem?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 11:44   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Hun vil ikke tilbyde uddannelse , hun vil kræve uddannelse , og stoppe kontanthjælpen for alle under 30 som er arbejdsmarkedsparate , hvad enten der er arbejde at få eller ej.
De skal så ned på den lavere S.U. sats.

Hun siger hun vil stoppe meningsløse aktiveringskurser ( den sang har vi hørt fra Nyrup regeringen og VKO de sidste 20 år ).
Eksempler på arbejde hun vil sætte kontanthjælpsmodtagere til der har været fremme i pressen , er oprydning på gader og strande.
Det kræver næppe den store omskoling , til gengæld kan endnu flere kommunalarbejdere se frem til en fyreseddel.

Men hun begrænser naturligvis ikke sig selv til dette ene område. Det er givet hensigten at udskifte endnu flere pædagogmedhjælpere , pepdelmedhjælpere , og andre erhvervsgrupper ud med arbejdskraft fra kontanthjælpsmodtagere.

Sidst redigeret af halse; 30-09-2011 kl. 12:02.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 14:30   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Hun vil ikke tilbyde uddannelse , hun vil kræve uddannelse , og stoppe kontanthjælpen for alle under 30 som er arbejdsmarkedsparate
reglen var normalt kun til dem der var under 25 og reglen er der ligept men de vil have den sat op til 30.og de vil tvinge ikke bare sige men tvinge den udner 30 til at uddane sig.set på TV så sent som 2 dage siden læst i avaisen 2 dage siden.så dem under 25 er loven sådan nu de kan tvinge eller vil tvinge jojo heldigvis er ejg over 30 hehe

Citat:
Hun siger hun vil stoppe meningsløse aktiveringskurser ( den sang har vi hørt fra Nyrup regeringen og VKO de sidste 20 år ).
Nemlig og sagt på godt gammel dansk som alle forstår det så har mange her inde sgu glemt det som jeg har sagt gud ved hvormange gange det er ikke kun VKO skylden ligger den går helt tilbage til rød regering men folk glemmer men ejg huske helved selv med rød regering
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 15:39   #8
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Enig extra.
Folks hukommelse er kort.

Man skal også bide mærke i at alle partier i mere eller mindre grad fører een politik når de er i opposition , men en anden når de får regeringsansvaret.

Hvad vi har hørt fra socialdemokraterne de sidste 10 år , har for størstedelens vedkommende været det rene hykleri.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 16:57   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes da slet ikke man kan stemme på noget parti mere, de er jo mere eller mindre ens - de gør bare tingene på forskellige måder måske.....men med samme udfald

Hvem ved, måske vil vi senere ønske at Venstre tager magten igen??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 20:13   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Synes måske man burde forholde sig lidt til virkeligheden...

Fakta er jo at skulle der virkelig kunne ske en ændring i rød retning så skal det være med flertal fra enhedslisten og ikke fra de radikale... og det var der simpelthen ikke røde stemmer nok til...

Så før man begynder at tale om hykleri og alt muligt så se lige på stemmefordelingen og tag et kig på statens finanser efter 10 års blå dominans... Måske man lige skulle gi Helle Thorning en chance før hun bliver bortdømt på ikke at levere varen endnu før hun er tiltrådt statsministerposten..
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rød regering har... Risa Politik og Samfund 5 21-09-2012 00:08
FP og den nye regering andersmadsen Politik og Samfund 20 04-10-2011 17:01
Ny regering? Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 16-09-2011 01:56
Regering sælges på DBA.dk logikeren Politik og Samfund 3 26-06-2011 17:56
Ny regering? zuza Politik og Samfund 26 13-06-2008 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension