K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2019, 08:36   #1
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Ethvert møde med kommunen bør opfattes som en retssag!

Ethvert møde med kommunen bør opfattes som en retssag!

Jeg tog sagen i egen hånd. Jeg har ingen bisidder eller anden til at forsvare mig, fordi jeg er uskyldig, og fordi jeg er fastholder mig troen på, at vi lever i et retfærdigt samfund, og at indtil andet er bevist, så er jeg uskyldig.

Efter jeg begyndte at se hele min sag, som en retssag der skulle for en dommer - Rehabiliteringsteam (byretten) og derefter Pensionsnævnet (landsretten).

Jeg bed om aktindsigt 2 år tilbage.

1) Kommunen bruger i deres vurdering udtalelser som går 1. år tilbage, så al dokumentation derudover er på sin vis irrelevant.

2) Jeg gik HELE min tilgængelig sygejournal i gennem og samlede ALLE relevante oplysninger ift. min sag, og opsatte disse kronologisk. Jeg medtog år for hvornår sygdommen startede. Hvilken medicin jeg får, operationer osv.

eksempel:

Migræne: Start år XXXX - afsluttede: Ikke afsluttet

Behandling: Medicin XXX ved anfald

Antal anfald md. XX

Opfølgning:

Læge: d. XX XX XXXX
Neirolog: d. XX XX XXX

Sådan har jeg forsat med ALT jeg fejler, og med ALLE besøg på hospitaler, speciallæger osv.

Jeg har samlet ALT i ét dokument.

Jeg har IKKE vedhæftet/vedlagt udtalelser, men henviser til min sag med dato og år. Så kan de selv lede. De kan ikke afvise den, fordi jeg har skrevet det, men hvis de ikke gier sidde og bladre i min sag, så kan de ikke modsige min information.

2) Jeg har ALLE forløb som kommunen har sat mig i, og meget enkelt. beskrevet disse udfra de spørgsmål man finder i skemaet “forberende skema til indstilling til Rehabiliteringteam”

Nå jeg har gjort dette, kobles dette dokument til min sygehistorie (Punkt 1.)

3) Jeg har skrevet min historie opdelt i relevante kategorier.

Jeg har ingen følelsesladede udbrud i teksten. Den er skrevet, som var det en anden part der havde skrevet min historie.

3) Jeg har skrevet hvordan min hverdag er.

4) Jeg har udtalelser med fra et begrænset udpluk af personer som står mig tæt, og de giver deres (korte) fortælling om hvordan jeg fungerer ift. min sygdom og dem. Man kan jo kun gisne om hvordan ens omgivelser opfatter en, så derfor bad jeg mine omgivelser selv fortælle.

_________________

Hvis man bruger sin ofte meget lange ventetid på at samle tingene, og præsentere dem for kommunen (SB) så ændrer de adfærd. Min SB var noget stiv i betrækket, og sagde at hun ALDRIG i alle sine år, havde fået sådan et dokument, og nævnte nogle gange, at jeg jo ikke behøvede dette, og at jeg til hver en tid kunne trække det tilbage. Optil 2 uger før min sag skulle for Rehab.

Men min sag skal belyses ordentligt og jeg VED, at selvom en problematik skete for 20 år siden, så skal Rehab. tage den med i helhedsvurderingen - FORDI JEG HAR NÆVNT DEN NU

Hvis jeg ikke havde nævnt den, så er de ikke forpligtede til at indhente disse gamle oplysninger, selvom at en sådan oplysning kan støtte op om, og måske endda give en langt bedre forståelse af min situation. Slut resultatet.

Summa sumarum, Hele mit overblik, og min interesse i min egen sag blev vækket, da jeg så mig som en person der var anholdt, og på forhånd dømt for noget som jeg ikke har gjort, og jeg var nødsaget til at bevise min uskyld.

Altså jeg vendte min situation til noget med håndfast. Det gav mig ikke mindre “arbejde”, men det gav mig motivation!

Jeg håber at med mit indspark at det kan og vil give andre der mest har lyst til at opgive, at se på sin sag med ganske andre øjne.

Hvis man ikke selv kan gennemskue alle sine journaler og papirer, så få dig en “advokat” (bisidder) som kan og vil - gå hele vejen for dig!

Hvad resultatet blive kan jeg ikke vide. Jeg aner nemlig endnu ikke hvornår jeg skal for retten (rehab.)! Men jeg er SÅ klar
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2019, 11:49   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Super arbejde du har lavet.

Det er helt korrekt, at man skal betragte det som en retssag, hvor man har pligt til at være forberedt.

Og helt korrekt, at man skal udelade alle følelsesladede kommentarer/udbrud, de er kun med til at forplumre budskabet.

Jeg keglede selv rundt i det sociale system i flere år, men fra jeg begyndte, at gribe sagen an som en retssag gik der ca. 3 år før jeg fik tilkendt fp.

Jeg har en enkelt meget vigtig tilføjelse. Når man er i praktik/arbejdsprøvning er det vigtigt, at man skriver en udførlig dagbog, evt. med brug af smerteskala, som vil være borgerens dokumentation.
Der findes en del skabeloner/vejledninger til dette her på siden, brug søgefunktionen og søg på "dagbog" og/eller "smerteskala", så bør de dukke op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2019, 13:11   #3
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Korrekt Vovse

Mit budskab er vel egentlig også grundlæggende, at man simpelthen er nødt til at lægge ALLE følelser til side - uanset hvor svært det er, og så indsamle ALLE beviser.

INGEN i det kommunale system har indblik i ALT, og de er bundet af lov og regler, og interne (tys tys) uskrevne regler!

Kun én selv kender sandheden, og kun én selv kan give sandheden, og sørge for at den er dokumenteret.

Min selv samlede sag fylder 13 sider. Det er et tungt og hårdt arbejde at indsamle.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2019, 14:36   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Respekt, kære Fatternada

Hvis bare alle ny-syge ville forstå, hvor vigtigt dit budskab er.

Det, er og bliver, en juridisk sag, imellem 2 juridiske modstandere, med hver sin modsatrettet interesse.

Uden følelser men fokus på dokumentation og kendskab til Folketingets love og Ankestyrelsens Principafgørelser.

Tak, for et særdeles godt brugbart indlæg.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-10-2019, 12:28   #5
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Takker ...
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2019, 18:44   #6
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Tak for at du deler ideer og viden til hvordan man.kan køre sin sag med.kommunen,bevise sin uskyld og måske kan forkorte behandlingstiden

For i dette system er det svært at klare sig uden advokat da kommunen desværre ikke har nogen som kontrollerer dem eller straffer dem hvis de ikke følger loven!
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension