K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2012, 07:41   #1
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
Hej Jeg har fået førtidspension med tilbagevirkende kraft og har i den anledning et spørgsmål.

Ban har hjemvist sagen til kommunen og pensionsteamet har så godkendt min førtidspensions ansøgning med positivt resultat.

BAN skrev at min sag skulle have startet i okt. 2011

Kommunen/pensionsteamet giver mig så førtidspension med virkning fra 1 feb 2012.

med første udbetaling i okt. 2012.

Er det ok at de tager de tre måneder fra hvor i jeg ikke er berettiget til pension med tilbage virkende kraft. Læser det som de 3 måneder er normal sagsbehandlingstid og de derfor ikke vil give mig med tilbagevirkende kraft for de måneder, som er normal sagsbehandstid.

MVH

sp. 2

Hvornår/hvor lang tid går der før man får den efterregulering man er berettiget til udbetalt?
Nogle som ved det?
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 08:52   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det med de 3 måneder er normal procedure, det har jeg oplevet ske for en anden også....

Denne person fik så både pensionen OG beløbet med tilbagevirkende kraft, samlet i én stor udbetaling.
Om dét så er normal procedure, tør jeg så ikke helt udtale mig om......kommuner har det med at gøre tingene på forskellig måde.

Håber andre kan melde lidt tilbage, så du har nogle flere bud.

Du kan alternativt også sende dem en mail og spørge, eller ringe derop (nu sagen er afsluttet og du ikke skal drives rundt i manegen)....

Men det lyder ellers dejligt for dig - det er ikke så ofte folk får med tilbagevirkende kraft, så altid rart at læse når det lykkes for nogen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 08:53   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er desværre korrekt, at man må fratrække 3 mdr.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2012, 09:21   #4
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
OK tak for svarene, skulle bare lige høre om det var korrekt at de trak de måneder tilbage.

Ja jeg er rigtig rigtig glad for jeg får med tilbagevirkende kraft og at jeg fik pension, da jeg de sidste år ikke har kunne få det til at løbe rundt. Og kommunen ikke sender mig i ressource forløb, jo mindre jeg selv frivilligt finder ud af jeg har mod på at prøve det af.

Jeg tror kun jeg fik med tilbagevirkende kraft fordi kommunen nægtede at starte min pensionssag og det klagede jeg så over til BAN hvorved ban hjemviste sagen at den skulle starte fra den dato kommunen havde taget sagen op okt 2011 og nægtede at starte den. Jeg havde jo ansøgt engang i 2010 eller start 2011.

Virkeligt dejligt at have overstået ventetiden tror nu jeg er parat til at stoppe med smøgerne :-)

jo BAN skrev til kommunen og mig at kommunen havde alt for at starte sagen op så tror det var derfor jeg fik med tilbagevirkende kraft da der jo ikke skulle indhentes noget nyt for at starte sagen...
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fp med tilbagevirkende kraft Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-02-2012 00:27
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
tilbagevirkende kraft hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-09-2011 13:42
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 13:43
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension