K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2010, 18:22   #1
sarahgk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2010
Lokation: København
Alder: 39
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
sarahgk er ny på vejen
Exclamation Fleksjobreform - hvad gør vi?

Jeg har lige erfaret, at S, SF og R i et fælles udspil bakker op om regeringens planlagte slagtning af fleksjob-ordningen. Det er en katastrofe!!

Reformen vil betyde markante lønnedgange for fleksjobbere, konstant risiko for at miste jobbet - og meget færre fleksjob at finde.

Vi må gøre noget - men hvad??

I det mindste Enhedslisten sagt klart fra:http://blog.politiken.dk/johanne/201...rere-handicap/

Håber at Villy, Helle og Marghethe læser artiklen og får røde ører!

Jeg synes, vi skal hjælpe med at sprede budskabet, så politikerne ikke slipper af sted med at dræbe fleksjob-ordningen, uden at nogen (ud over os, der bliver ramt) opdager det.

Andre ideer??
sarahgk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 18:49   #2
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Hej

Vi altså os alle herinde burde skrive en underskriftsindsamling, til hjælp for de fremtidige kommende FP og fleksjobbere, for det er jo dem der kommer ind under denne nye reform. ( har fået af vide af min SB, at dem der er visiteret til FP og fleks ikke bliver ramt af reformen, men lad os nu se om det så bliver helt rigtigt alligevel....)

Vi bør stå sammen - råbe op at nu må det sku være nok at sparke til de svageste i DK....

Jeg har prøvet at skrive en mail til både DF og S, Df svarer de jo nok skal hjælpe de svage, men det ser det så åbenbart ikke ud til.... S har ikke svaret,-----

De er f..... ikke til at stole på nogen af de politikkere der siddeer der ovre, de fatter ikke en S... af hvordan de svage i vores samfund har det.

Kom gerne med meldinger hertil...vi skal gøre et eller andet for alle de fremtidige beillinger af FP og fleks.

Nogen der har nogle forslag til at gribe det an.?

anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 19:10   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Gå ind og giv Villy noget modspil her
http://www.facebook.com/villysoevnda...25164450881063
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 19:13   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sarahgk Se meddelelser
Jeg har lige erfaret, at S, SF og R i et fælles udspil bakker op om regeringens planlagte slagtning af fleksjob-ordningen. Det er en katastrofe!!

Reformen vil betyde markante lønnedgange for fleksjobbere, konstant risiko for at miste jobbet - og meget færre fleksjob at finde.

Vi må gøre noget - men hvad??

I det mindste Enhedslisten sagt klart fra:http://blog.politiken.dk/johanne/201...rere-handicap/

Håber at Villy, Helle og Marghethe læser artiklen og får røde ører!

Jeg synes, vi skal hjælpe med at sprede budskabet, så politikerne ikke slipper af sted med at dræbe fleksjob-ordningen, uden at nogen (ud over os, der bliver ramt) opdager det.

Andre ideer??
Jeg personligt tager det helt roligt....

Der er en facebook-gruppe for fleksjobbere, hvor man her bakker hinanden op.... :
http://www.facebook.com/home.php#!/p...06652029403774

Gruppen hedder: Stop jagten på fleksjobberne.

Så der er allerede nogen, der hjælper os...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 19:29   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der bliver bare flere på kontanthjælp og det er hele meningen
kontanthjælp er biligere end flex
v og k er jo ikke dumme og de ved udmærket der ikke kommer flere i almindelig arbejde
så den ordning er død, hvis den bliver vedtaget som den er fremlagt
virksomheder vil ikke ansætte nogen i flexjob
der er jo masser af folk og tage af som er raske
S og SF tror jeg ikke vil ændre så meget på det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 20:27   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der bliver bare flere på kontanthjælp og det er hele meningenkontanthjælp er biligere end flex
Godt set. Men om max 5 år, kontanthjælpen blive også tidsbegrænset. Max 2 år på kontanthjælp og efterfølgende "tvunget" arbejde, for næsten ingen penge.

Hvad med at være tvunget fra job til aktivering, ny taktik?
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2238811.ece

Allerede nu begynder de at øve sig på at gøre folk til slaver.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 22:19   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg har da overvejet at maile til samtlige formænd i den røde blok, men om det hjælper noget vides jo ikke.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny fleksjobreform skønnehjerte Spørgsmål ang fleksjob 9 28-04-2013 23:44
Pressemøde, hvor Mette Frederiksen præsenterede sin førtids- og fleksjobreform 1970girl Politik og Samfund 0 19-02-2013 12:42
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
EL: Drop fleksjobreform med højrefløjen Webmaster K10 Nyheder 0 21-06-2012 14:10
Ministeren indkaldt til samråd om fleksjobreform Webmaster K10 Nyheder 0 09-03-2012 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension