K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2010, 01:01   #41
Aijele
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Aijele er ny på vejen
fandt deres hjemmeside for at se hvad vandet egentligt koster og må sige jeg fik et godt grin for nu skriver de om deres ekstraordinære møde at de er nødtvunget til at sætte vandprisen op + have et engangsbeløb fra alle der er tilsluttet vandværket grundet de er ramt af finanskrisen....

deres nye priser....
tingene steget meget før stod der 11-13 kr for vand

Driftsbidrag:
(opkræves helårligt á conto)
1. Fast bidrag (pr. husstand/bolig) kr. 500,00/år
2. M3-afgift kr. 18,00/år
3. Grøn statsafgift (vandafgift til staten) kr. 5,00/m3
4. Henlæggelse til vandmåler vedligeholdelse - pr. måler kr. 150,00
5. Ekstraord. opkrævning vedr. driftsunderskud 2009 - pr. måler kr. 500,00

rimeligt grimt at de vil kræve flere penge fordi de ik har veligeholdt deres rør ordentligt... på deres hjemmeside har de skrevet de har haft sprungne rør optil flere gange siden december og nu skal alle hæfte for det
Aijele er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 01:27   #42
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
GISP!!!

Har vandværket ingen forsikring?

Eller mon forbrugere skal tegne forsikringer mod ødelagte vandrør, som ligger et eller andet sted?

Sikke fremtidsudsigter for vand- og energiproblemer, men nogle fik jo skattelettelser, så kan de fattige jo "bare" betale ud af de 1.300 kr., der kom i "kompensation".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 08:54   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi så samme problematik for nogen år tilbege med TCD, hvor folk fik mega telefonregninger, som de ikke kunne betale - og iøvrigt heller ikke kunne forstå noget af. Indtil det viste sig, at nogle smarte mennesker kunne tilkoble sig på deres ledning og ringe til ''Uha-dada'' på deres regning......
Da sagerne kom op og vende i medierne, måtte TDC selv betale gildet...selvom det holdt hårdt.

Måske er det den vej sagen skal drejes? Som jeg læser hele dette igennem, tænker jeg på de forskellige forbrugerprogrammer som kontant og basta.
Ville da ikke skade at sende dem en mail.

Og da man må formode at der sidder mange mennesker med lignende regninger i din kommunen, så kunne i måske bombarderer ovenstående med mails....

I kan jo af gode grunde ikke vedligeholde - ej heller hæfte for noget, der ligger 10 meter under jorden og ikke er frit tilgængeligt!

Der er noget rav-riv-ruskende galt her!!!!

Sidst redigeret af Ninja; 08-02-2010 kl. 08:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 19:38   #44
Aijele
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Aijele er ny på vejen
vi var hos advokaten idag han ville bare have nogle få informationer også ville han kigge på sagen, han sagde at hvis vi blev kontaktet af vandværket og dets kasserer skulle vi bare udleverer tlf nr og navn på advokaten da al kontakt nu fremover foregår den vej.

og rigtig nok her til aften 18:15 for at være præcis ringede kasseren.....
vi sagde at han sku ringe til advokaten og tage den den vej fra nu af, han blev meget gal og hidsig og spurte så "hva har i så instrueret advokaten i?" vi blev rimeligt forbavset over dette og spurte "øhh hva mener du" han sagde så "ja jeg ka jo ik vide hva i har fortalt til ham" vi sagde så "nej det ka du jo ik" og det var så det...

vi er godt nok glad for vi nåede at finde en advokat, for ham kasseren har godt nok en underlig adfærd?! vi er godt nok rystede over dette.
Aijele er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 20:09   #45
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aijele Se meddelelser
vi var hos advokaten idag han ville bare have nogle få informationer også ville han kigge på sagen, han sagde at hvis vi blev kontaktet af vandværket og dets kasserer skulle vi bare udleverer tlf nr og navn på advokaten da al kontakt nu fremover foregår den vej.

og rigtig nok her til aften 18:15 for at være præcis ringede kasseren.....
vi sagde at han sku ringe til advokaten og tage den den vej fra nu af, han blev meget gal og hidsig og spurte så "hva har i så instrueret advokaten i?" vi blev rimeligt forbavset over dette og spurte "øhh hva mener du" han sagde så "ja jeg ka jo ik vide hva i har fortalt til ham" vi sagde så "nej det ka du jo ik" og det var så det...

vi er godt nok glad for vi nåede at finde en advokat, for ham kasseren har godt nok en underlig adfærd?! vi er godt nok rystede over dette.

Hold da op mand hvor er de tarvelige, ja, I har jo ret til en advokat. Hvor er jeg glad for at høre, I har fundet en advokat, som sikkert vil hjælpe jer. Skønt at I nu skal slippe for at høre fra det firma indtil videre...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 02:00   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og spændende havd det hele ender med!! Håber de får sig en lærestreg!!

Har aldrig hørt mage....grrrrrrrr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 02:44   #47
Aijele
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Aijele er ny på vejen
advokaten skrev til vandværket og må sige de var hurtige til at svare
resultat indtil videre er: vi får ik lukket for vandet
og indtil videre har advokaten fået fjernet 20.000 fra beløbet så vi er nede på godt og vel 29xxx men vi fik en kopi af det vandværket har sendt og må sige det var interasant at se. for i 2007 er vores måler sat til at ende året på tallet 2483. vi har lige fået aflæst måleren og den stod på tallet 2465.(ka lige siges vi fik den tjekket osv og den virkede som den skulle og et par dage efter valgte de at skifte den alligevel da det var en forældet model) i 2009 havde de en forventning om vores måler sku ende på tallet 2844 så vi ka jo så se vi ska ha nedsat beløbet noget mere da vi jo har brugt meget meget mindre vand end de påstår. og vi ska jo så os ha undersøgt om vi har betalt for meget for vandafledning da dette jo er seperat fra vandregningen så måske ska vi så ha penge tilbage der hihi, ska til advokaten i næste uge hvor han så vil kigge på det her men det er spændende
Aijele er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 12:35   #48
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvor er det godt at høre, at de HAR faktisk snydt jer... Manner altså...
Glad for at I har fundet netop den her advokat.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 13:39   #49
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja super godt I har fået en advokat, som kører jeres sag.

Men tænk på dem der bare betaler, fordi de tror på det vandværket siger.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 18:20   #50
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det undrer mig stadig, at der ingen forsikring er.

Men når det her er overstået, kunne I jo skrive til vandværket og foreslå, at der tegnes en forsikring, så "vandmodtagere" ikke risikerer kæmperegninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
a conto varme og vand andersand10 Alt det andet 6 26-04-2013 22:20
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
vand og varme i lejlighed ? andersand10 Alt det andet 27 17-04-2012 17:18
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension