K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2017, 00:53   #1
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Hvad kræves der

Hejsa

Hvad skal der til for at man kan "idømmes" et ressourceforløb ? Jeg syntes jeg har hørt så mange forskellige difinitioner på det efterhånden.

Skal der være udviklingsmuligheder i arbejdsevnen, for at man kan idømmes et ressourceforløb, altså skal de kunne påvise at man kan udvikle sin arbejdsevne ?

Eller hvad siger loven.

Et ressourceforløb er for mig mit værste mareridt, da jeg ikke ser det som en afklaring, men en parkeringsplads.

Sidst redigeret af gidlob; 28-04-2017 kl. 00:57.
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 06:13   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu skal man huske at mange vil gerne på rc fordi det ikke er afhængi af din partners løn og formue som kh

men du kan altid sige nej til rc forløb det er et tilbud ikke et krav.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 06:15   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik ikke (pyha) et ressourceforløb fordi der i mine papirer fra regionens kliniske funktion ordret stod - ingen udviklingsmuligheder

Min sagsbehandler fortalte efter mødet med det rehabiliterende team, at de ikke måtte sende mig i ressourceforløb når der stod sådan, fordi der i loven står at der skal være udviklingsmuligheder tilstede og at de ifølge hende heller ikke ifølge loven må tilsidesætte lægeerklæringer fra den kliniske funktion
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 07:41   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Et ressourceforløb er ikke mere parkering end kontanthjælp er, og for mange er det de to scenarier der er at vælge mellem.

Et ressourceforløb er for mange netop en måde at komme ud af kontanthjælpen på, for at blive vurderet og komme videre til enten fleks eller pension. En station på vejen.

Der er nogle få der går direkte fra kontanthjælp til pension, men de bliver færre og færre.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 08:27   #5
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Ja med kontanthjælpsloftet, kan det være en fordel at få et ressourceforløb
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 09:02   #6
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Okay, jeg er desværre allerede på kontanthjælp, men det vil sige at der skal være nogle udviklingsmuligheder, for at de kan sende en på ressourceforløb, hvis jeg forstår jeres svar korrekt.

Jeg er helt klar over at nogle er glade for det, det ville bare være et mareridt for mig, da jeg ikke ville føle jeg blev afsluttet, men stadig bare gik og ventede på ingenting.

Jeg har været igennem møllen med læger, speciallæger fysioterapeut, ergoterapeut osv osv, jeg har også været sendt i arbejdsprøvning/praktik, som de selv afbrød, fordi det forværrede mine smerter alt for meget, mine problemer er alle fysiske.
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 09:04   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Problemet er at hvos du ikke har papirer som direkte siger ingen udviklingsmuligheder, så er det svært at modargumentere deres forslag til ressourceforløb

Det var ihvertfald hvad min sagsbehandler sagde efter mødet med det rehabiliterende team. Hun omtalte det som den udløsende sætning som lukkede min sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 09:08   #8
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Jeg har papirer hvor der står at de lægeligt ikke kan hjælpe mig mere og at mulighederne er udtømte, flere forskellige endda

Jeg har det samme fra fysioterapeut og ergoterapeut.
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 09:22   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gidlob Se meddelelser
Jeg har papirer hvor der står at de lægeligt ikke kan hjælpe mig mere og at mulighederne er udtømte, flere forskellige endda

Jeg har det samme fra fysioterapeut og ergoterapeut.
Vær dog forberedt på at det måske ikke er nok.

De samme ord havde jeg i stakkevis fra læger, fys, smerteklinik, psykolog osv. Osv

Og min sag trak ud og ud, først da klinisk funktion direkte skrev "ingen udviklingsmuligheder" skete der pludselig en masse og jobcenteret fik min sag lukket i en fart.

Som sagt ifølge sagsbehandleren netop fordi de havde skrevet som de gjorde og ikke kun som de andre "velbehandlet, ingen yderligere behandlingsmuligheder, mulighederne udtømte osv"

Krydser fingere for at dit jobcenter lader sagen ende der hvor du ønsker, men forbered dig på at det kan blive svært at undgå ressourceforløbet hvis der ikke direkte står "ingen udviklingsmuligheder" - det er nemlig ikke det samme som fx behandlingsmuligheder eller ligende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2017, 09:39   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hvis jeg forstår dig rigtigt, så har du pt ikke en arbejdsprøvning som er færdiggjort, og hvor der efterfølgende er lavet en konklussion mhp hvor stor/lille din arbejdsevne er , er det korrekt forstået?

hvis det er sådan det forholder sig, så er det det der spænder ben for at din sag kan lukkes.

du skal altså enten have færdiggjort en arbejdsprøvning man kan konkludere udfra, eller have lavet en funktionsevnevurdering i eget hjem af en ergoterapeut, som udgør det for en arbejdsprøvning, dette har flere herinde på k10 prøvet.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension