K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2017, 16:08   #171
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Nyt møde i Rehabiliteringsteam mv.

Igår modtog jeg et svar på min klage over kommunens sagsbehandling mv.

LÆ265
Kommunen vælger at indhente LÆ265, som de ellers havde undladt inden sidste møde med Rehabiliteringsteamet.
Dernæst indhenter kommunen en statusattest fra min reumatolog, som er vigtig at få med i mine lægelige papirer.

§17
Kommunen gør i brevet opmærksom på, at jeg kan få mine nye lægelige oplysninger med i min ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag §17. Jeg vidste ikke, at de havde undladt at have sagen oppe i Pensions Nævnet, men det er bedst, at de får alle oplysninger med - det har jeg også bedt om, men jeg havde ikke fået svar tilbage!

Nyt møde med Rehabiliteringsteamet
Jeg vil, efter kommunen har modtaget LÆ265 fra min egen læge samt statusattest fra min reumatolog, blive indkaldt til et nyt møde med Rehabiliteringsteamet.
Der vil jeg være nødsaget til at betale mig fra en bisidder, der tager med og sørger for, at jeg ikke igen bliver snydt.
Jeg har brugt omkring kr. 6000 for at finde rundt i systemet, efter kommunen valgte at se stort på mine rettigheder ved at undlade LÆ265, undlade udtalelse fra reumatolog, undlade partshøring, undlade at følge psykologs anbefaling og ved at sammensætte et ressourceforløb uden at tage ovenstående i betragtning.

Stress
Jeg er tilfreds med, at kommunen laver om på deres afgørelse.
Desværre har tiden siden den 14. december 2016, hvor jeg var til møde med Rehabiliteringsteamet været svært. Jeg har fået stress og er meget påvirket af den usikkerhed og det arbejde, der har ligget og stadig ligger i min sag.

Det er fantastisk, at det er muligt at begå så mange fejl. Tænk engang hvis jeg ikke havde gjort dem opmærksomme på disse fejl!
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2017, 18:17   #172
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er netop meningen med alle de fejl....de regner med at de fleste borgere ikke klager...

De fleste er så autoritetstro at de lader være og de tror fejlagtigt at kommunen altid har ret....dette er langt fra tilfældet...og grunden til at man ALTID skal klage...

Du kan være sikker på at de sparer enormt mange penge på deres "fejl"...

Man kan desværre aldrig bevise at de laver disse mange fejl bevidst....men selvfølgelig er det bevidst...netop pga økonomi...

Lige en anden ting....inden noget som helst skal i noget pensionsnævn....så SKAL DU TILBYDES et møde med dem....

Bliver man ikke tilbudt dette møde...ja så er dette en yderlig overtrædelse af gældende regler..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 16:06   #173
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Nyt møde med Rehabiliteringsteamet den 7. juni 2017

Jeg har brug for lidt forslag til, hvor meget jeg skal opdatere Rehabiliteringsplanens forberedende del. Det sidste møde jeg var til den 16. december 2016 endte med en klage fra mig og sagen skulle derfor gå om.

Sagen manglede en LÆ265 og en speciallægeerklæring fra min reumatolog.
Disse erklæringer er nu kommet og skal sættes ind i Rehabiliteringsplanens forberedende del.
Jeg tænker på, hvad jeg selv skal fylde ind. Der er ikke sket noget i den rigtige retning i mit helbred i den tid.

Sidst fik jeg et urimeligt ressourceforløb tilbudt med et indhold, der ville passe, hvis jeg udelukkende var psykisk syg. Jeg er fysisk syg med en belastningsreaktion.
Det vil jeg MEGET gerne undgå igen. Jeg har lagt vægt på, at jeg søger førtidspension og det lægger mine læger sig også opad.

Jeg har fået ny sagsbehandler, det fik jeg at vide ved en tilfældighed.
Derfor er der INGEN hjælp at hente fra hende, tror jeg. Hun kender mig ikke og jeg føler derfor ingen støtte fra hende.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 17:20   #174
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er IKKE noget krav om, at der skal indhentes LÆ265 hos den praktiserende læge, når der ansøges om fp efter §17.2

Det er på det foreliggende grundlag og der er ikke krav om indhentning af yderligere erklæringer.

Lyder godt, kommunen vil indhente LÆ265 og medtage nye erklæringer i behandlingen af din ansøgning.

Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 18:53   #175
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Det hænger sådan sammen, at....

jeg selv mener, at jeg bør få Førtidspension og det mener mine læger også.

Sagen er som, jeg beskrev, at jeg i 2016 fik bevilget et ressourceforløb uden de lægeerklæringer, som loven foreskriver, var indhentet. De er nu indhentet og der foreligger nu en ny tid i Rehabiliteringsteamet, den 7. juni 2017.

Jeg håber, at Rehabiliteringsteamet indstiller til Førtidspension §18. Ellers søger jeg på det foreliggende grundlag §17.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 21:16   #176
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Du skal opdatere din rehabiliteringsplan med alle de oplysninger som du selv synes er relevante i forhold til dit helbred og funktionsevne. Du skal referere til relevante citater fra dine lægeerklæringer.

Har du snakket med sagsbehandler? Hvis ikke, ved du ikke, om du kan bruge vedkommende til noget. Det kan være en fordel at få en ny sagsbehandle hvis den gamle ikke kunne bruges til noget.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2017, 22:01   #177
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det kan måske være en god ide at skrive ind i skemaet hvad du gør og har gjort siden sidst ifht din skade/sygdom fx sørger for ro og hvil for at kunne over skue og koncentere mig om de daglige gøremål, træner for at opretholde rygmuskulatur og undgå smerter i omkring liggende muskulatur pga forkerte holdning (eksemplerne skal selvfølgelig tilrettes præsic din situation), - herefter vil det være godt at skrive noget lidt om at det ikke har kunnet øge dit aktivitesniveau
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 14:55   #178
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Samme medlemmer i Rehabiliteringsteam som sidst!

Jeg er lige blevet ringet op af min nye sagsbehandler, der skal deltage på mit møde med Rehabiliteringsteamet på onsdag den 7/6.

Hun sagde, at det er det samme Rehabiliteringsteam som sidst, hvor de fuldstændig valgte at se bort fra mine diagnoser - det er da skræmmende

Nu har de så fået en LÆ265 og en speciallægeerklæring fra min reumatolog. Mon det ændrer noget - næppe!

Jeg fik det faktisk helt dårligt, efter at have talt med hende. Hun var nu sød og forstående overfor mig, men hun kan ikke udvirke noget og kender mig ikke.

Det samme Rehabiliteringsteam sagde ved sidste møde den 14/12, at
1. når jeg kunne sidde til møde med dem, så kunne jeg også arbejdsprøves.
2. Mht. min immundefekt hvor jeg ikke må komme ud på en arbejdsplads pga. smitterisiko, så måtte vi se, hvor syg jeg blev.
3. Mht. mine smerter og bevægelsesindskrænkninger i hænderne, at måske skulle det blive galt, før det kunne blive godt.

Jeg vil gerne håbe, at Rehabiliteringsteamet nu har læst mine papirer og nye oplysninger igennem!

I kan måske godt forstå, hvorfor jeg er nervøs for på næste onsdag!

Jeg har fået at vide, at jeg kan bede om, at det ikke er de samme personer, der deltager i det kommende møde med Rehabiliteringsteamet. Er det korrekt?

Jeg forsøger at få fat i min sagsbehandler, men hun tager ikke telefonen!
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 15:12   #179
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brikke Se meddelelser
Jeg er lige blevet ringet op af min nye sagsbehandler, der skal deltage på mit møde med Rehabiliteringsteamet på onsdag den 7/6.

Hun sagde, at det er det samme Rehabiliteringsteam som sidst, hvor de fuldstændig valgte at se bort fra mine diagnoser - det er da skræmmende

Nu har de så fået en LÆ265 og en speciallægeerklæring fra min reumatolog. Mon det ændrer noget - næppe!

Jeg fik det faktisk helt dårligt, efter at have talt med hende. Hun var nu sød og forstående overfor mig, men hun kan ikke udvirke noget og kender mig ikke.

Det samme Rehabiliteringsteam sagde ved sidste møde den 14/12, at
1. når jeg kunne sidde til møde med dem, så kunne jeg også arbejdsprøves.
2. Mht. min immundefekt hvor jeg ikke må komme ud på en arbejdsplads pga. smitterisiko, så måtte vi se, hvor syg jeg blev.
3. Mht. mine smerter og bevægelsesindskrænkninger i hænderne, at måske skulle det blive galt, før det kunne blive godt.

Jeg vil gerne håbe, at Rehabiliteringsteamet nu har læst mine papirer og nye oplysninger igennem!

I kan måske godt forstå, hvorfor jeg er nervøs for på næste onsdag!

Jeg har fået at vide, at jeg kan bede om, at det ikke er de samme personer, der deltager i det kommende møde med Rehabiliteringsteamet. Er det korrekt?

Jeg forsøger at få fat i min sagsbehandler, men hun tager ikke telefonen!
Deltagere til Rehabiliteringsteam søges!

Krav:
Som ansøger skal du have læderede pandelapper, da vi ikke kan bruge samvittighedsfulde og ordentlige folk.
Du må gerne lyve og du skal ikke efterflg. stå til regnskab.
Hvis din indstilling er, at de fleste syge er indbildt syge er du den rette, og vi ser frem til at høre fra dig.




vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension