K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2010, 13:42   #1
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvad er forskellen på praktik og arbejdsprøvning???

Jeg skal til sagsbehandler i næste uge om mit videre forløb.

Tror jeg snart skal ud og afprøve arbejdsevne igen.

Hvad er forskellen på praktik og arbejdsprøvning???
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 13:55   #2
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hejsa!

Praktik er en arbejdsform hvor du afprøver dine evner inden for et givent område. De giver sig ikke i kast med at udrede eventuelle skånehensyn mm. Som regel et tilbud hvis man vil afprøve andre erhverv end det man kommer fra.

Arbejdsprøvning er en metode til at finde ud af om der er rest erhvervsevne og i givet fald hvor meget. Om man kan varetage et arbejde evt. med div. skånehensyn og hvilke. Om man kan komme tilbage på arbejdsmarkedet ved omskoling (revalidering).

Håber det er svar nok!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 14:22   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tak

Jeg har hverken uddannelse eller langvarig ansættelse i nogen jobs bag mig, så det må vel betyde, at jeg skal i flere praktikker for at finde et relevant arbejdsområde og så derefter skulle til at afklare skånehensyn i arbejdsprøvning. Suk... Det kommer jo for fa'en til at tage flere år...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 14:59   #4
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Du er måske heldig de tager en arbejdsprøvning først!

Så de kan vurdere om der er noget erhvervsevne tilbage og så de kan se hvilke erhverv der er udelukket. Det kunne da spare dig for en masse meningsløse praktikker.

Jeg ville hvis jeg var dig ville jeg be om at blive arbejdsprøvet først for at se om du har en reel mulighed for job på det ordinære arbejdsmarked. I stedet for at bruge tid og resurser på praktik, som desværre nemt kan blive til et nederlag.

herfra!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 15:18   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det vil jeg gøre!
Tak for hjælpen!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 15:28   #6
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
det var rart at vide forskellen, så jeg slet ikke arbejdsprøvet

Synes det lyder rigtig fornuftigt at starte med arbejdsprøvning først hvis det kan lade sig gøre.

Håber du får lov til det.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 21:13   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser

Hvad er forskellen på praktik og arbejdsprøvning???
Umiddelbart skulle man mene, at det er som Peppe skriver, men nogle gange er arb.prøvning = praktik.

Min sidste "arb.prøvning" var en praktik.

Jeg blev visiteret til anden aktør med henblik på at oprette en virksomhedspraktik, og "min" konsulent hos anden aktør fandt en virksomhed som gerne ville have mig i praktik.
Jeg startede med 16 timer om ugen, og så var det meningen, at jeg skulle op i tid, men sådan gik det ikke.

Under praktikken var jeg i tæt dialog med konsulenten, og jeg skrev dagbog, som jeg hver 2. uge sendte til min sb.

Og den praktik endte ud i en fp.

Der er ikke ret meget her i verden, der er enten sort eller hvidt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen på en § 17 og § 17.2 ? mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-04-2013 18:50
Hvad er forskellen MLT Alt det andet 5 14-11-2012 14:44
Hvad er forskellen på virksomhedspraktik og arbejdsprøvning charho Alt det andet 3 31-05-2010 15:13
Hvad er forskellen? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 11 02-03-2009 00:21
hvad er forskellen på.... jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension