K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2010, 11:15   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Feriepenge og sygedagpenge.

Jeg har lige modtaget et feriepenge kort (fra et vikariat jeg havde) om at jeg har nogle ferie penge som skal hæves inden d. 30/4-2010.

Men jeg er jo pt. på sygedagpenge som ophører her d. 30/4-2010( mm at de kan blive forlænget) så jeg kan vel ikke få dem udbetalt?

Hvis mine sygedagpenge ophører kunne jeg ellers godt bruge de feriepenge, det er ikke meget men alt er velkomment. Men jeg aner jo ikke om de bliver forlænget?

Hvornår får man noget af vide? Har bare modtaget et brev fra kommunen om at 52 ugers fristen udløber d. 30 og at man i nogle tilfælde kan få sdp forlænget.
Har min fagforening med inde over og sagsbehandleren siger at vi skal anke stoppet. Men hvornår skal man gøre det?

Jeg venter på at hører fra min ny sagsbehandler som i februar overtog min sag og satte den på standby i 14 dage for at komme ind i den og har skrevet at jeg ville høre noget medio marts, hvad det så end betyder.
Jeg er ikke afklaret, ressourceprofilen er ikke færdig og jeg har ikke været i arbejdsprøvning.

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 11:39   #2
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hvis du er sygemeldt, kan du få pengene udbetalt oveni dine sygedagpenge, idet du er syg, og dermed ikke kan holde ferie = feriehindring.

Du skal kontakte din sagsbehandler der skal kvittere på dit feriekort om, at du fortsat er sygemeldt. Herefter sendes feriekortet ind til udbetaling.

Jeg har haft to sagsbehandlere der håndterede dette på hver sin måde (jeg fik feriepenge over 2 år, da jeg den første gang gik hjemme med fuld løn under sygdom, men desværre senere måtte stoppe, da min tilstand ikke blev bedre); den ene kvitterede med det samme og fik indsendt feriebeviset. Den anden sagde, at jeg skulle vente til ferieperioden udløb, og at jeg så derefter skulle få kvittering i en anden afd. af kommunen (dette blev dog ikke aktuelt, da jeg nåede at blive førtidspensionist inden, og dermed ikke behøvede underskrift for at få pengene udbetalt).

Men du er i din fulde ret til at få pengene udbetalt uden at holde ferie, da du jo ikke kan dette når du er syg/sygemeldt. Det er kommunen, enten sagsbehandler eller en anden hun henviser til, der skal kvittere på dit feriekort.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 11:55   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Medio marts er overskredet, for det betyder 'midt i marts', så du skal have fat i din fagforening og få dem til at rykke din sagsbehandler!

Du kan også selv rykke sagsbehandler ved at skrive til vedkommende (lad være med at ringe, for så kan du ikke bevise, hvad der er blevet sagt ), gå ned i borgerservice og aflever din rykker, mod kvittering naturligvis (dit bevis på du har afleveret en rykker)

Hvorfor foreligger der ikke en ressourceprofil, og hvorfor er du ikke kommet i arbejdsprøvning?? .... Er der overhovedet, fulgt op på din sag i det forløbne år

Jeg vil også liiiige gøre dig opmærksom på at man ikke bare kan stoppe dine sygedagpenge. Du skal varsles 14 dage før og du skal have indsigelses frist! Læs HER: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Læs, i øvrigt sygedagpengeloven, specielt §§ 12 og 13, er de blevet fulgt? https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

Hvad angår dine feriepenge kan du ikke holde ferie, når du er sygemeldt, og det vil du jo også være efter den 30/4, right?

Så derfor håber jeg så inderligt at du får forlænget dine sygedagpenge, for så kan du bare få dem udbetalt uden modregning i din ydelse efter 1.maj

Hvis du, der i mod, bliver smidt over på kontanthjælp, modregner de dag til dag; men se nu om du ikke får forlænget dine sygedagpenge, så tager vi det med feriepengene, når det er tid at hæve dem
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 12:10   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har afleveret to feriekort mens jeg er på sygedagepenge.
har lige afleveret det sidste. der går cirka 14 dage og pengene bliver sat ind på ens nemkonto
sagsbehandler har udfyldt og fået alle pengene udbetalt.
så det skulle ikke være noget problem.
sagsbehandler er din "arbejdsgiver" og skal derfor skrive under, når man er på sygedagpenge.

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-03-2010 kl. 12:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 13:08   #5
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 15
Cillenolle er ny på vejen
Jeg er rimelig mobil, så jeg går på rådhuset og trykker på dagpengeknappen. Så kommer der en fra dagpengeteamet, tager mit feriekort, tjekker det og underskriver det. Så går pengene ind på min nemkonto.

Du får lige et takkekram, for jeg havde glemt alt om de feriepenge .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 19:30   #6
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Takker

jeg vil gå på rådhuset på mandag og få underskrevet feriepengene :O)

Hyanna: Jeg skrev fluks til min sagsbehandler efter dit svar om at det er midt i marts og hun svarede :
"jeg har gennemtravlet din sag og revurderet på mulighederne.
jeg har fremsendt det til partshøring - du får det nok lørdag og medsendt en samtaledato"

Hvad vil det sige? Partshøring? Er det godt, skidt eller normalt?

Jeg er blevet syltet lidt af den "gamle" sagsbehandler? Jeg har været til en ca. 5 samtaler inkl. rundbordsamtale med min læge og sagsbehandler siden august 2009 og har bare ventet og vente på at komme igang. Jobkonsulenten som jeg har snakket med 1 gang ang. arbejdsprøvning har udsat mine tider 4 gange!!!!
Ang ressourceprofilen. Ja så mener vi ikke den er færdig da den ikke har været til gennemlæsning og den ikke var med i da jeg fik sagsakt. Der var en arbejdsevnevurdering men det er ikke en ressourceprofil siger min fagforening??? Det troede jeg det var?

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 22:07   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Medio marts er overskredet, for det betyder 'midt i marts', så du skal have fat i din fagforening og få dem til at rykke din sagsbehandler!

Du kan også selv rykke sagsbehandler ved at skrive til vedkommende (lad være med at ringe, for så kan du ikke bevise, hvad der er blevet sagt ), gå ned i borgerservice og aflever din rykker, mod kvittering naturligvis (dit bevis på du har afleveret en rykker)

Hvorfor foreligger der ikke en ressourceprofil, og hvorfor er du ikke kommet i arbejdsprøvning?? .... Er der overhovedet, fulgt op på din sag i det forløbne år

Jeg vil også liiiige gøre dig opmærksom på at man ikke bare kan stoppe dine sygedagpenge. Du skal varsles 14 dage før og du skal have indsigelses frist! Læs HER: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Læs, i øvrigt sygedagpengeloven, specielt §§ 12 og 13, er de blevet fulgt? https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

Hvad angår dine feriepenge kan du ikke holde ferie, når du er sygemeldt, og det vil du jo også være efter den 30/4, right?

Så derfor håber jeg så inderligt at du får forlænget dine sygedagpenge, for så kan du bare få dem udbetalt uden modregning i din ydelse efter 1.maj

Hvis du, der i mod, bliver smidt over på kontanthjælp, modregner de dag til dag; men se nu om du ikke får forlænget dine sygedagpenge, så tager vi det med feriepengene, når det er tid at hæve dem
Det er ferie penge fra sidste år og det kan bestemt ikke vente til efter 1 maj, for så er det for sent.

I øvrigt kan man efter 1/9 få udbetalt sine ferie penge uden at holde ferie.

Så hun skal bare afsted på kommunen,( helst i går ) så hurtigt som muligt,
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 00:48   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmm, hovedferien(de 3 uger) forfalder i september. Men de sidste 2 uger kan først udbetales i april...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 19:04   #9
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Tak for svar.

Nyt ? siden sidst.
Kan jeg jeg nu få dem udbetalt når nu at jeg har fået varsel om sygedagpenge stop d. 15/4-2010? feriepengene skal være hævet inden d. 30/4-2010.....
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 19:15   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Det er sikkert de sædvanlige trusler om sygedagpenge stop du får... -du skal selvfølgelig anke dette og rådføre dig alle steder. Men som sagt er det et "våben" sagsbehandleren bruger dagligt... -nogle borgere er - desværre - så syge at de ikke magter at reagerer, og derfor ryger på KH......... -og kommunen er den store vinder uanset udfaldet, for det koster dem ikke noget at behandle sine borgere som svin !!!

Du skal jo også - uanset hvad - hæve feriepengene. Så overbring feriekortet sammen med din anke...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge mod sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-04-2013 06:59
feriepenge når man er på sygedagpenge?? Gekko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 07-09-2011 02:39
Feriepenge på sygedagpenge Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 01-09-2011 13:34
Feriepenge Pension/sygedagpenge bimse45 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-09-2010 22:10
Sygedagpenge/ feriepenge under ferie??? jyden74 Alt det andet 30 24-06-2010 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension