K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2009, 17:24   #11
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Mht. bankboks, vil det da sige, at her kan kommunen ikke se eller forlange at få den checket hos banken hvis det er der man har den ?.

Hvor langt tilbage vil kommunen gå i ens "regnskab" for at se om man har penge eller trukket beløb ud af ens konti !!? Jeg mener at man på kontanthjælp skemaet bla. skal svare på om man inden for de sidste 12 mdr. har lånt penge ud.
Hvis kommunen ved at du har en bankboks, kan de forlange at DU oplyser hvad der ligger i den.
Der er jo ingen ud over dig der ved hvad der ligger i den og heller ikke andre der må kigge i den uden en dommerkendelse. (Bankboksen har samme "status" som dit private hjem). Kommunen må jo heller ikke komme og ransage dit hus for at se om du har 20.000 kr. liggende i en madras.

Jeg ved faktisk ikke hvor langt de må gå tilbage og kigge, men umiddelbart vil jeg tro, at de ligesom skattevæsenet kan se 3 år tilbage (3 afsluttede år, dvs i år kan de se 2008, 2007 og 2006).
Jeg vil tro at det så kommer an på et skøn hvad de kigger efter. Hvis du f.eks. havde 2 millioner i formue i 2006 og ikke har en krone nu, vil de jo nok kigge dig lidt efter i sømmene. Hvis du derimod havde 50.000 kr. i formue, så tror jeg ikke de vil kigge mere på det. Men som sagt så ved jeg det ikke.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 13:41   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af odiedog Se meddelelser
Ved ikke om jeg kan tillade mig at stile ekstra spørgsmål her i en andens tråd, men synes det er her det hører til og ikke i en ny tråd om samme emne.
Vedr. de beløb som der skal ses bort fra f.eks en erstatning, er det alle former for erstatning for erhvervsevnetab?
Vil disse beløb skulle fratages i årene fremover, og skal de så stå på en særskilt konto.
Hvis en person får udbetalt et beløb i år xx skal det samme beløb så ikke tælle med næste år ( nærmere ikke tælle med) og fremover eller gælder det kun i det man får beløbbet udbetalt, eller skal personen, årene efter kontakte kommunen og fortælle hvor meget man har brugt af beløbbet. Det er jo ret vigtigt at vide. Jeg tænkte at så kan det være afgørende hvornår på året man får udbetalingen, hvis det kun er i en begrænset periode, på den anden side kan det vel blive vanskeligt at styre i årene fremover.
Pengene fra en men eller erhvervsevnetab skal være kreditorbeskyttet, så de skal ind på en seperatkonto, som banker gør kreditorbeskyttet, og du må IKKE selv sætte penge ind på kontoen, ellers kan kommunen tage hver en kr.

Kommunen rørte ikke mine erstatninger da de stod på en kreditorbeskyttet konto, selv skattevæsenet har forsøgt uden held.

Til gengæld havde jeg så en x kollega hvor kommunen tog alt, for hendes stod på en lønkonto.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 21:21   #13
julemanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
julemanden er ny på vejen
Hvor står der at en kommune eller skat ikke må se i ens bankboks i banken ?
hvor står det at banken ikke oplyser at man har én ?

meget vigtig med korrekt svar - ok hvis man skriver tror, men vil gerne vide om det man har i en lejet bankboks for evigt og altid er ens egen privat sag !
julemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 21:49   #14
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af julemanden Se meddelelser
Hvor står der at en kommune eller skat ikke må se i ens bankboks i banken ?
hvor står det at banken ikke oplyser at man har én ?

meget vigtig med korrekt svar - ok hvis man skriver tror, men vil gerne vide om det man har i en lejet bankboks for evigt og altid er ens egen privat sag !
Så lej da en bankboks ... skid i et par syltetøjsglas og deponer "kunsten" i bankboksen ... alternativt gå i supermarkedet og køb et par farvetuber, pensler og lærred og mal: Lille Lortebillede 1 + Lille Lortebillede 2 og efter endt tørring og fernisering ... smid skidtet ned i bankboksen :-)

Måske stiller kommunen sig op i kø for at erhverve kunsten ... 50.000 pr lortebillede skulle vel være en rimelig pris?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 22:04   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af julemanden Se meddelelser
Hvor står der at en kommune eller skat ikke må se i ens bankboks i banken ?
hvor står det at banken ikke oplyser at man har én ?

meget vigtig med korrekt svar - ok hvis man skriver tror, men vil gerne vide om det man har i en lejet bankboks for evigt og altid er ens egen privat sag !
Du oplyser på tro og love hvad du har i boksen, og kommunen ved at du har en boks, fordi du har oplyst det til dem, indenfor den oplysningspligt du har når du modtager sociale ydelser.
Alternativt har kommunen set det på dit kontoudtog, hvor der årligt bliver opkrævet betaling for boksen.
Selvfølgelig har de kun adgang til denne oplysning hvis de har udbedt sig kontoudtog.

Men der er ikke nogen myndighed, der kan gå ned og bede banken om oplysninger ang. indeholdet i en bankboks.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 22:11   #16
julemanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
julemanden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Så lej da en bankboks ... skid i et par syltetøjsglas og deponer "kunsten" i bankboksen ... alternativt gå i supermarkedet og køb et par farvetuber, pensler og lærred og mal: Lille Lortebillede 1 + Lille Lortebillede 2 og efter endt tørring og fernisering ... smid skidtet ned i bankboksen :-)

Måske stiller kommunen sig op i kø for at erhverve kunsten ... 50.000 pr lortebillede skulle vel være en rimelig pris?
Er du syg ???? jeg ønskede bare et svar på et spørgsmål, hvis nogen kunne linke til en side hvor det stod officiel !
julemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 23:34   #17
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af julemanden Se meddelelser
Er du syg ????
Forhåbentlig ikke ... men det er jo én af de ting, der ikke altid er lige nem at afgøre, hvis man kender til diagnostik af sygdomme ... men omvendt holder jeg heller ikke jul i sommerperioden ;-)


Citat:
jeg ønskede bare et svar på et spørgsmål, hvis nogen kunne linke til en side hvor det stod officiel !
Det er fint ... så ser vi frem til, at det myldre frem med links som djævle på jord.



BTW: Du forstod pointen i mit svar og at man derfor lige så godt kunne anskue sagen fra den humoristiske side?

Nå ikke ... jammen så folder jeg lige scenariet ud ...


1) Er der mistanke om at der pågår noget ulovligt (fx snyd med sociale ydelser) kan politiet foretage en ransagning uden retskendelse (der dog skal forelægges en dommer inder 24 timer - typisk ren gummistempel).

2) Offentlige myndigheder har i vid omfang adgang til bankoplysninger.

3) Det er ikke unormalt at diverse ansøgningsblanketter til sociale ydelser (kontekst: K10.dk) indeholder passus som: "Kontantbeholdning inkl. bankboks" samtidig med at borgeren skriver under på en tro og love erklæring om, at alle oplysninger er sandfærdige.


Jeg antager derfor, at pointen er forholdsvis klar: Har man noget at skjule for offentlige myndigheder, er en bankboks i en DK Bank nok ikke det bedste sted for anbringelsen, med mindre man vil opdages på et eller andet tidspunkt ... det kunne være i dag, i morgen, om et år osv ... eller endelig når Skifteretten lukker adgangen til boksen og lader Notarius om at granske indholdet ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 23:40   #18
julemanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
julemanden er ny på vejen
Nå ok vild nok - jeg skrev til banken og de skrev at det kun var mig og kun mig der vidste og måtte se og vide hvad der er i min boks - men du siger politiet må ransage, så mener du at de må gå ned i banken hvis de tror jeg gemmer penge og samtidig ikek har oplyst jeg har penge/formue når man udfylder eks. kontanthjælps/samlever papirer !
Og du siger hvis en kommune spørger banken skal de oplyse jeg har en bankboks i banken !
julemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 23:53   #19
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af julemanden Se meddelelser
jeg skrev til banken og de skrev at det kun var mig og kun mig der vidste og måtte se og vide hvad der er i min boks - men du siger politiet må ransage, så mener du at de må gå ned i banken hvis de tror jeg gemmer penge og samtidig ikek har oplyst jeg har penge/formue når man udfylder eks. kontanthjælps/samlever papirer !
Politiet kunne jo "tilfældig" få en mistanke om, at du opbevarede et eller andet ulovligt i bankboksen (din egen fantasi strækker givet her) og møder op i banken for at udføre en ransagning af din bankboks (der på juristeri-vis opfattes sidestillende med din bolig).

Hvis de så "tilfældigvis" derved opdager den kvarte million $ eller andet "tilfældig skrammel" af værdi du har liggende og samtidig er bekendt med at du høster gryn fra offentlige kasser, så tænker jeg ikke, at der går lang tid før du kaldes til "samråd" hos forvaltningsmyndigheden.


Citat:
Og du siger hvis en kommune spørger banken skal de oplyse jeg har en bankboks i banken !
Det kan kommunen jo typisk se ud fra kontotransaktionerne (boksleje), som nævnt tidligere i tråden (og igen: konteksten er K10, så jeg antager der tillige er sociale ydelser i spil og dermed legitim adgang til at stikke snablen i oplysningerne).
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 16:46   #20
julemanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
julemanden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Du oplyser på tro og love hvad du har i boksen, og kommunen ved at du har en boks, fordi du har oplyst det til dem, indenfor den oplysningspligt du har når du modtager sociale ydelser.
Alternativt har kommunen set det på dit kontoudtog, hvor der årligt bliver opkrævet betaling for boksen.
Selvfølgelig har de kun adgang til denne oplysning hvis de har udbedt sig kontoudtog.

Men der er ikke nogen myndighed, der kan gå ned og bede banken om oplysninger ang. indeholdet i en bankboks.
Hvordan ved kommunen jeg har et boks (hvis jeg får), jeg skal da ikke oplyse jeg har en boks - men oplyse hvis jeg har en formue eks. i en boks - er vi enig?

Du skriver der er ikke nogen myndighed der kan gå ned og få af vide indholdet - Men så kan man jo godt have en boks andre ikke må åbne eller se hvad der er i ??? enten eller ?
julemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til bankboks eskemand Alt det andet 29 03-06-2013 15:40
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Penge i bankboks MHH Midlertidig Førtidspension 16 29-12-2008 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension