K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2013, 11:50   #21
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Ny ulykkedækning...

Hej.

Håber I kan komme med et godt råd.

Min samlever er blevet førtidspensionist og hendes ulykkesforsikring skal derfor ændres dertil.
Forsikringsselskabet vil nu lave et forbehold i forsikringen så den IKKE dækker psykiske lidelser - opstået eller forværret ved ulykkestilfælde.

Jeg har haft kontakt til forsikringsselskabet for at få uddybet formuleringen "psykiske lidelser". Jeg bad om en skriftlig formulering... i min øjne kan man hurtig dække sig ind
under psykiske lidelser hvis der sker min samlever noget... I må gerne komme med jeres erfaringer på området og om jeg har den rette tankegang til situationen.

Dernæst om I stadig beholde forsikringen, hvis det var jer?

Jeg er ikke ude på at være efter forsikringsselskabet, bestemt ikke. Jeg vil bare ikke betale 2.000 kr. pr. år som i den sidste ende ikke hjælper.
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 12:43   #22
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
Jeg har en fritids-ulykkeforsikring som koster under 500 kr om året. Jeg er førtidspensionist, så jeg er i en fritids-situation 100% af tiden.

Jeg har forsikringen hovedsageligt pga at den dækker tandskader 100%.

Jeg skal ud og se om jeg kan gøre dette billigere, eventuelt flytte selskab, jeg har også en indboforsikring og kan læse at Debutanten har en billigere end mig, så jeg vil ud og shoppe forsikringer.

De beløb jeg læser i andre giver på 1800+ kr om året er helt hen i vejret, hvorfor betaler i for ulykkesforsikring der inkludere job, hvis i ikke er på arbejde mere?

Jeg ville hellere undvære min indboforsikring end min ulykkesforsikring, og jeg er træt af at høre folk som har sparet deres fritidsulykke forsikring væk, får smadret tænderne og så sidder der og hyler over deres grimme tænder, og kommunen ikke vil betale fordi de hellere ville have en fadøl mere om måneden. Helbred før fornøjelser!

Sidst redigeret af bakken; 12-06-2013 kl. 12:45.
bakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 13:15   #23
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bakken Se meddelelser
Jeg har en fritids-ulykkeforsikring som koster under 500 kr om året. Jeg er førtidspensionist, så jeg er i en fritids-situation 100% af tiden.

Jeg har forsikringen hovedsageligt pga at den dækker tandskader 100%.

Jeg skal ud og se om jeg kan gøre dette billigere, eventuelt flytte selskab, jeg har også en indboforsikring og kan læse at Debutanten har en billigere end mig, så jeg vil ud og shoppe forsikringer.

De beløb jeg læser i andre giver på 1800+ kr om året er helt hen i vejret, hvorfor betaler i for ulykkesforsikring der inkludere job, hvis i ikke er på arbejde mere?

Jeg ville hellere undvære min indboforsikring end min ulykkesforsikring, og jeg er træt af at høre folk som har sparet deres fritidsulykke forsikring væk, får smadret tænderne og så sidder der og hyler over deres grimme tænder, og kommunen ikke vil betale fordi de hellere ville have en fadøl mere om måneden. Helbred før fornøjelser!
Problemet er så at man ikke kan tegne en fritidsulykkesforsikring, hvis man ikke arbejder over 30 timer pr. uge...!!!
Hvis jeg er forkert på den, ja så må du gerne finde et bevis der modsvarer det.

Sidst redigeret af jenspinddk; 12-06-2013 kl. 13:29.
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 14:39   #24
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg

forblev at være medlem af fagforeningen da jeg blev fleksjobber...der er ulykkelsesforsikring med der.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 21:28   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bakken Se meddelelser
Jeg har en fritids-ulykkeforsikring som koster under 500 kr om året. Jeg er førtidspensionist, så jeg er i en fritids-situation 100% af tiden.
Hvis du er pensionist, og kun har en fritidsulykkesforsikring, så kan det meget nemt blive dig, der kommer til, at hyle over smadrede tænder, når du finder ud af, at din forsikring ikke dækker.

Jeg har fuldtidsulykkesforsikring på bøde mine børn og mig selv, og kunne ikke drømme om, at spare den væk.

Min søn smadrede en fortand for nogle år siden, og skal have et implantat når han bliver voksen. Rar fornemmelse, at kunne sige til tandlægen, at prisen ikke spiller en rolle, forsikringen betaler.

Fra starten af havde jeg også kun en fritidsulykkesforsikring, men for mange år siden havde jeg besøg af en assurandør (hedder det vist), og han spurgte på et tidspunkt til min beskæftigelse, og jeg kunne så fortælle, at jeg var arb.løs.
Så gjorde han mig opmærksom på, at jeg ikke var dækket ind af min fritidsulykkesforsikring.
Og så fik jeg den ændret til en fuldtidsulykkesforsikring.

Og der skete ingen ændringer i min forsikring da jeg blev tilkendt fp.

Jeg har indtryk af, at det kan blive dyrt, at få lavet en ny ulykkesforsikring når først man har fået div. skavanker, så jeg passer godt på den jeg har.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 22:22   #26
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg var så uheldig, at jeg havde skiftet bank, så PBS blev jo opsagt da der skulle betales årligt kontigent til ulykkesforsikringen. Så lige netop i den månede, hvor jeg ikke var medlem af min fritidsulykkeforsikring, er jeg ikke dækket ind.

Jeg har fået en diskus som irriterer, og er i afklaring arbejdsprøvning på reva, hvor jeg forventer at komme på fleks.

Jeg har ikke nogen fritidsulykkeforsikring lige nu, for det kan ikke betale sig, når at den eneste skavank jeg har, er min rygskade.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 07:24   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg har ikke nogen fritidsulykkeforsikring lige nu, for det kan ikke betale sig, når at den eneste skavank jeg har, er min rygskade.
Hvis man ikke er i arbejde er det ikke nok med en fritidsulykkesforsikring.
Hvis man ikke er i arbejde skal man have en heltidsulykkesforsikring.

Hmmm, en ulykkesforsikring er jo ikke til at dække div. skavanker, som man allerede har, men til at dække ind ved skader, som opstår ved en ulykke (deraf navnet ulykkesforsikring).
Og man kan jo aldrig vide om/hvornår man bliver udsat for en ulykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 07:28   #28
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Heltids-ulykkeforsikring på alle i huset og når min den store bliver 18 lige om lidt, forsætter jeg med at betale for hendes forsikring (bliver jo lavet om fra børne til voksen forsikring) indtil hun selv har råd. Synes det er det aller vigtigste.

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 07:29   #29
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Jeg ved godt at 2000 kr lyder af mange penge, men jeg vil til hver en tid beholde den fulde ulykkesforsikring. Der kan hellere ikke vælges andet som førtidspensionist. Har selv snakket med forsikringsselskabet.

Eneste tvist hvor vi ikke vil betale de 2000 kr er hvis dækningen/forbeholdene er for store. Så vi i den sidste ende alligevel ingen udbetaling får.

Jeg tænker nu om hgf er billigere for os førtidspensionister?
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 07:57   #30
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Lav forsikringen mens du kan inden ulykken.

Jeg har en fritidsulykkesforsikring. Det er vigtigt at have en forsikring inden ulykken sker, for skal jeg i dag have en ny fritids-/heltidsulykkesforsikring er det kun højre arm og mine ben som kan forsikres, alt andet er undtaget.

Belært af erfaring har den resterende familie heltidsulykkesforsikring.
Ved en arbejdsulykke dækker ASK ikke svie og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste. Det gør en heltidsulykkesforsikring.

Min søn er elektriker og gav kr. 3.131 for sin heltidsulykkesforsikring.
Topdanmark har en unge forsikring indtil 28 år og han giver nu under ca. 1.153 kr, men dækningen starter så først ved 8% mengrad.
Incl. tandskade, behandlingsudgifter indtil 2% af invaliditetssum og skade på briller indtil kr. 4.762
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 13-06-2013 kl. 08:03.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulykkesforsikring millidk Nyttigt at vide for Førtidspensionister 20 11-04-2012 15:07
Ulykkesforsikring, med FP? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-09-2010 23:45
Førtidspension og ulykkesforsikring gittedl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 04-12-2009 09:16
ulykkesforsikring/ny helbredsoplysninger jomfruen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 5 15-05-2009 12:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension