K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2012, 08:20   #1
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Paragraf 100

Jeg søgte sidste år i oktober, fik igår et brev hvori der står at det har taget længere tid end beregnet, og jeg får afgørelsen inden for 3 måneder...

Fik så en mail fra sagsbehandleren igår aftes, hvor hun spørger hvor min familie i Jylland bor... Jeg har invalidebil, og vi tager til Jylland nogle gange om året. Dette skrev jeg på listen dengang jeg søgte om merudgifter, doh ikke hvor mange km der er. Så det er derfor hun spørger...

Mit spørgsmål er så, mon jeg allerede er godkendt? Og de nu regner ud hvor meget jeg evt får dækket?

Eller gør de sådan først, regner alt ud og så bagefter giver svar?
Tænker bare at det da er spild af tid... Hvis man så får afslag.

God dag
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 13:22   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Espelund
Jeg tror nu nok det kan betale sig, da alle udgifter skal med regnes, og så svært et regne stykke er det jo ikke, tag kraks og så skriv din adr, derefter familiens så fortæller den hvor mange km. * 2 derefter dividere du med din bils L/Km og sender ind til SB...
HELD OG LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 16:34   #3
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej Espelund
Jeg tror nu nok det kan betale sig, da alle udgifter skal med regnes, og så svært et regne stykke er det jo ikke, tag kraks og så skriv din adr, derefter familiens så fortæller den hvor mange km. * 2 derefter dividere du med din bils L/Km og sender ind til SB...
HELD OG LYKKE TIL
Det ved jeg :-)

Har jo kørt turen mange gange, men hvis du læser hvad der står, så er dette jo ikke mit spørgsmål :-)

Har udgifter for omkring 60,000 om året pga sygdommen og det ved sagsbehandleren... Tænkte bare at de jo ser på ens sygdom og funktion.

Så ville det jo være nemmere at se udfra det først.
Så igen spørgsmålen et, om jeg egentlig allerede er godkendt og at de NU regner på hvor meget jeg evt bevilles...

Forstår du?
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 18:10   #4
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Er der ingen af jer der har prøvet at få en Paragraf 100, og som kender lidt til hvordan det foregår? :-)

God weekend
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 18:22   #5
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Espelund
Jo jeg har søgt §100, derfor svarede jeg på det hele, på en gang, ja du skal skrive det hele ned (udgifter) Kommunen bevilger intet før de har alt på plads, da deres afslag også beror på det samme som bevillingen, f.eks kan de jo godt sige nej til noget og ja til noget andet, der også regler angående om det er vigtigt nok, så det er lidt kompliceret bare at svarer, for nogen af os herinde... Det også derfor kommunen har uanet tid til at tænke over folks bevilling, der ikke nogen svar frist fra deres side...
Held og lykke til alligevel
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 19:02   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har sikkert ret...

Kære Espelund.

Din sagsbehandler er sikkert ved at regne ud hvad du kan modtage for din kørsel under §100.

Men, ..... din sagsbehandler tager noget let på tingende, fordi:

Du nævner at din sagsbehandler muligvis vil afslutte din ansøgning om hjælp iht §100 ca i juni måned, trods du har ansøgt oktober 2011.

Vedkommende burde vide at kommunalbestyrelsen har vedtaget i Næstved kommune følgende, som vedkommende har at rette sig efter:

Nødvendige udgifter i forbindelse med handicap
Lov: Servicelovens § 100
Frist: 15 hverdage
Kvitteringsbrev: Kun hvis afgørelsen ikke træffes indenfor fristen

http://www.naestved.dk/OmKommunen/Ta...ster.aspx#h2_1

Information ved afslag §100:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16798

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-03-2012 kl. 19:07.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 20:39   #7
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
phhmw hvor ser du det med §100, angående svarfrist vil nemlig sige, min lå i 10 måneder før jeg fik svar, jeg har også en der stadigvæk ikke er afgivet svar på, den er ca. 14 måneder gammel ; )
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 21:20   #8
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej Espelund
Jo jeg har søgt §100, derfor svarede jeg på det hele, på en gang, ja du skal skrive det hele ned (udgifter) Kommunen bevilger intet før de har alt på plads, da deres afslag også beror på det samme som bevillingen, f.eks kan de jo godt sige nej til noget og ja til noget andet, der også regler angående om det er vigtigt nok, så det er lidt kompliceret bare at svarer, for nogen af os herinde... Det også derfor kommunen har uanet tid til at tænke over folks bevilling, der ikke nogen svar frist fra deres side...
Held og lykke til alligevel
Hej igen :-)

Jeg tror jeg ikke uddyber mig nok, eller også misforstår du mig ;-)

Jeg ved at alt skal skives ned, dét har jeg gjort sammen med min sagsbehandler! Havde bare glemt km på kørslen til Jylland! Så INGEN problemer der...

SPØRGSMÅLET er: Om jeg mon ER godkendt nu...

Syntes bare det virker fjollet at skulle regne alle de forskellige km, og meget, meget andet, hvis jeg nu ikke er godkendt. De ved at jeg har udgifter for 60,000 om året pga sygdommen. Så det er jo ikke et lille tal...
Så tænkte at det ville være nemmere at godkende først, og så regne ud. Altså kigge på helbred/funktion/sygdom først, og se om kan bevilles...

Forstår du?

Peter, tak :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 21:36   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Yderst interessant spørgsmål...

Kære Eders Banan fra Tårnby kommune.

Her må alle "nybegyndere" godt følge med!

Embedsmænd og politikerne, i Tårnby kommune, og jeg har et helt specielt forhold til hinanden. Nærmest hadefuldt forhold.

Det skyldes, at jeg har tilladt mig at gøre dem opmærksom på at de aldrig har overholdt Retssikkerhedslovens §3 stk.2, der omhandler at politikerne skal vedtage og offentliggøre social sagsbehandlingsfrister.

6år tog det, gennem 2 afgørelser fra Statsforvaltningens Tilsyn samt bemærkninger fra Ombudsmanden før Tårnby kommune så sig nødsaget til at vedtage sagsbehandlinsfrister, herunder §100.

Hele historikken kan læses her:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Men tilbage til dit spørgsmål. Du går ind på din personlige kommunes hjemmeside, her Tårnby kommunes:
http://www.taarnby.dk/index.htm

Så tænker du nok, at det bliver let at finde, men........

....som så mange andre kommuner ønsker man IKKE du skal have kendskab til disse vigtige sociale sagsbehandlinhsfrister, så du skal se under ERHVERV:
http://www.taarnby.dk/NR/rdonlyres/5...valtningen.pdf
som du finder efter 4 - 5 klik

Du kan også gå ind under "Seniorer" hvor du finder dette ULOVLIGE og ubrugelige information:
http://www.taarnby.dk/Seniorer/%28sa...behandling.htm

Så det kan konstateres at trods 2 afgørelser fortsætter Tårnby kommune med ulovlighederne.

Så når jeg får tid og kræfter vil jeg skrive til Ombudsmanden endnu engang.

Men hvis du går ind under "Sundhed og Forebyggelse" finder du følgende:
http://www.taarnby.dk/sundhed_og_for...lingstider.htm

Hvor ansøgning under §100 er:

"Økonomisk tilskud: Dækning af merudgifter som følge af funktionsnedsættelse (§ 100).
- Nye ansøgninger: 12 uger

- Tilskud for personer der er godkendt i ordningen: 4 uger
" i dit tilfælde.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 12:58   #10
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
HOLD KÆFT phhmw ; (
Hvad sker der ????? De jo ikke rigtig kloge, så tror pokker jeg ligger ned, men den sag der tog 10 måneder var der 8 socialrådgivere på (kravlede der op, hver torsdag) så derfor ved jeg hvem og hvornår de fik min sag overdraget...
Men tak for infoen, du får lige en KRAMMER
Espelund
Jeg svarede faktisk på dit spørgsmål, men du får da lige den korte version NEJ du ikke godkendt ;?
i nu ; )
HELD OG LYKKE TIL
PS. Som du kan se så har phhmw min elskede ven lige givet mig hjemmearbejde for, sidder stadigvæk og ryster på hovedet over det de laver deroppe på kommunen
(snart er det vores kommune HA HA HA)
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 56? Salacia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 19-08-2013 12:02
paragraf 17 el 18? Enina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-11-2012 22:12
paragraf 18 jansørensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-02-2011 02:56
paragraf 17 og 18 keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 21:11
Paragraf 32 stk. 1 nr.2 Tullee Alt det andet 2 25-04-2010 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension