K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2009, 11:06   #1
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Paragraf 81 i Serviceloven

Hvor meget har man egentlig "krav på" ifølge Servicelovens §81?

Det er den paragraf, der lyder sådan her:

"§ 81.
Kommunalbestyrelsen skal tilbyde en særlig indsats til voksne med nedsat fysisk eller psykisk
funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Formålet med indsatsen er
1) at forebygge, at problemerne for den enkelte forværres,
2) at forbedre den enkeltes sociale og personlige funktion samt udviklingsmuligheder,
3) at forbedre mulighederne for den enkeltes livsudfoldelse gennem kontakt, tilbud om samvær,
aktivitet, behandling, omsorg og pleje og
4) at yde en helhedsorienteret indsats med servicetilbud afpasset efter den enkeltes særlige behov i
egen bolig, herunder i botilbud efter lov om almene boliger m.v. eller i botilbud efter denne lov."


Mit problem er, at jeg har socialangst, ængstelig personlighedsforstyrrelse, samt en alvorlig skade i den ene ankel, hvilket alt sammen betyder, at jeg er meget hæmmet i min dagligdag mht. at komme ud.

Kommunen har bevilget mig 250 kr. til taxakørsel om måneden, hvilket jeg er taknemmelig for. Men dem kunne jeg bruge på mindre end en uge, hvis det skulle være. Jeg kan søge om at få det forhøjet til 500 kr./mdr., hvilket dog kræver, at jeg i en længere periode kan dokumentere, at jeg har kørt for >= det beløb om måneden. Hvilket jeg ikke har råd til pga. min dårlige økonomi.

Kommunen hjælper mig derudover ved, at jeg har fået en støtte- og kontaktperson (Skp). Men det er kun en gang om ugen, at hun kommer.

Jeg ville gerne, om jeg kunne komme ud, når jeg ønskede det, ligesom "almindelige" mennesker kan - dels til Sind's værested her i byen, dels til Dansk Flygtningehjælps lokaler, hvor jeg tidligere har været lektiehjælper. Men jeg erkender, at det hurtigt kunne blive en dyr historie for kommunen mht. betaling af taxakørsel til mig.

Til slut vil jeg lige nævne, at jeg er ude af stand til at bruge cykel, scooter, bil m.v. - Kan kun bruge gå-ben.

Har nogen et bud på, hvad jeg kan gøre, et godt råd ell. lign.?

På forhånd tak.

Hilsen
Henrik
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 14:14   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej velkommen her...

Jeg synes, du endelig skal prøve og henvende dig der, hvor du fik taxa bevilling og forklare dem, hvor meget og hvornår, du skal gå til de forskellige steder.
Hvis de mener, de ikke kan, tænker jeg så lidt på serviceloven § 100 merudgifter. Her skal man have udgifter svarende til 6000 kr om året, eller 500 kr om måneden. Så her er der også en mulighed.

Her er loven om § 100 merudgifter og lidt om hvad man her kan søge om:
http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx

Du har også mulighed for at kontakte VISO, som kan hjælpe dig og oplyse, hvilke rettigheder, du har og hvad du kan søge om. Disse fagfolk rådgiver og hjælper borgere og pårørende:
http://www.servicestyrelsen.dk/wm146683
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 17:40   #3
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Tak for svaret og velkomsten

Jeg vil prøve at kontakte VISO i første omgang.

Hilsen
Henrik
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 100 Serviceloven carolines Alt det andet 31 23-09-2019 23:12
serviceloven paragraf 85. Adi Alt det andet 1 05-10-2011 16:37
Serviceloven phhmw Et godt link! 2 03-03-2009 03:07
Serviceloven?? Cat 72 Din historie 6 27-06-2008 17:08
serviceloven bethina Alt det andet 2 13-03-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension