K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2013, 22:49   #101
g1981
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2008
Indlæg: 20
Styrke: 16
g1981 er ny på vejen
sad lige og kigget lidt nu der blev snakket om tandlægekort
http://www.voksentandplejen.dk/index.php?id=27
g1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 23:45   #102
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er også en god ide
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 20:45   #103
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg søgte om en krone 5000 i sommers skulle selv betale 3000, kommunen ville betale 2000 var lige kommet på pension der. Jeg tror når det er så omfattende og dyrt vil de gerne hjælpe dig. om ikke andet delvist!
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 20:55   #104
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hjælpe mig?? Jamen jeg er blevet hjulpet, og blev færdig med tandbehandlingerne for et par år siden. Det er en gammel tråd der er hentet frem igen.

- dejligt at se dig herinde Nensypigen - håber du har det godt!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 21:24   #105
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
nååå ok ja det havde jeg ikke lige luret he he:-) godt du fik hjælpen
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 22:07   #106
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hjælpe mig?? Jamen jeg er blevet hjulpet, og blev færdig med tandbehandlingerne for et par år siden. Det er en gammel tråd der er hentet frem igen.

- dejligt at se dig herinde Nensypigen - håber du har det godt!!!
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg søgte om en krone 5000 i sommers skulle selv betale 3000, kommunen ville betale 2000 var lige kommet på pension der. Jeg tror når det er så omfattende og dyrt vil de gerne hjælpe dig. om ikke andet delvist!
Det er meget svært, at få hjælp til tandlæge, via enkeltydelse, ihvertfald for nogen.

For 2-3 år siden søgte jeg om hjælp til en 3-leddet bro, til 12000 kr. Jeg fik afslag, og afslaget blev bakket op af anke-instansen (husker ikke lige det daværende navn).

For et par måneder siden søgte jeg om hjælp til tandlægeudgifter på ca. 13.000 kr. Jeg fik afslag, og nu ligger anken i ankestyrelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 10:19   #107
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også erfaret - efterfølgende at jeg har været ekstremt heldig med at få hjælpen.
Men det har nok været fordi mit rådighedsbeløb var/er i minus - når alt var betalt (af de udgifter kommunen godtager), havde jeg minus 230 kr (eller der omkring).....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 10:50   #108
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har også erfaret - efterfølgende at jeg har været ekstremt heldig med at få hjælpen.
Men det har nok været fordi mit rådighedsbeløb var/er i minus - når alt var betalt (af de udgifter kommunen godtager), havde jeg minus 230 kr (eller der omkring).....

Jeg bruger lige dit eks. til at forklare de der ikke ved hvordan kommunen regner ens rådighedsbeløb ud


Kommunen har et fast rådighedsbeløb de går ud fra - og for nemheds skyld siger vi 5.000 kr.

Efter kommunen har regnet på udgifter og indtægter er der så 4.770 kr. tilbage.

Altså 5.000 kr. - 230 kr. = 4.770 kr.

Derfor yder kommunen tilskud, da de selv har sat rådighedsbeløbet til 5.000 kr.

Var rådighedsbeløbet 5.230 kr. i stedet, skulle du selv afdrage med 230 kr. pr. mdr.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 12:41   #109
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
@migselv:

sådan hænger det desværre SLET ikke sammen længere.

Det såkaldte 'rådighedsbeløb', der hvert år reguleres, og er en smule forskelligt fra kommunen til kommune - er nu et UDGANGSPUNKT for, om de overhovedet gider behandle din ansøgning.

MEN, du kan sagtens risikere efter endt budgetlægning af Kommunens Blinde Øje, at stå tilbage med langt under det fastsatte 'rådighedsbeløb - pt. i Kbh's kommune kr.5450/md for en enlig, ikke-forsørger.

Fordi dit budget ofte er lagt FØR bevillingskompetencer (og manglende vilje til at dele ud) nu er centraliseret i forskellige 'backoffice's , bemandet med jurister, hvis primære opgave det er at spare penge til bl.a. Løkkes flyvebilletter, og derfor gerne fjerner tilskud og især førhen godtagne fradrag i Den Økonomiske Beregning.

Du kan på borger.dk finde et skema til 'ansøgning om enkeltydelse', og der se hvilke FASTE udgifter der GODTAGES, når regnestokken skal i brug.

DEREFTER skal der argumenteres for diverse andre udgifter du måtte have og hvorvidt juristerne mener de er 'nødvendige' for en daglig livsførelse.

Her skal du være forberedt på, at juristerne - helt uden medicinsk/psykologisk eller i pågældende sag anden relevant kompetence gerne bortfejer diverse speciallæger's og andre fagfolks professionelle erklæringer på nødvendigheden af de andre ting du har udgifter på!
Det være sig medicin, behandlinger, kosttilskud, andre hjælpemidler - gerne ting du før har fået godkendt som udgifter!!

Dermed kan de snildt lave et obskurt regnestykke, som 'beviser', at du har et 'overskud' på månedsbasis - og det fiktive 'overskud' trækkes så fra den regning du søger om hjælp til, og MÅSKE får du så restbeløbet godkendt.
MÅSKE...

Det er derfor hensigtsmæssigt for egen skyld, at begynde at fremfinde/skaffe sig dokumentation på nødvendigheden af de ikke-standard udgifter på Enkeltydelseskemaet.
Så man allerede i ansøgningsrunde ét kan vedlægge dem.

Måske er du heldig, at en af dem der tilfældigvis kommer til at behandle din ansøgning, rent faktisk forstår de vedlagte erklæringer...

Ellers sidder der et par veluddannede folk i Ankestyrelsen, hvor sagsbehandleren LYNhurtigt sender din klage hen (selvfølgelig klager man over sjusk i sagsbehandlingen, når det faktuelt er foregået) efter at have sendt dig et brev om, at de 'fastholder deres afgørelse'.

Humlen med Ankestyrelsen er, at de har overtaget klagepuklen fra Det Sociale Nævn i løbet af året, og at den tid der allerede ER henslæbt i DSN, nu lægges til Ankestyrelsens officielle sagbehandlingstid der kan være 'op til et år'.

Imens kan du gå rundt med tandpine og som tiden løber, få langt større problemer/udgifter end på ansøgningstidspunktet!

Men det er sådan det foregår og beregnes.

en lille trøst: http://www.k10.dk/showthread.php?t=26885
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 21:11   #110
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
[QUOTE=L.S.;289542]@migselv:

"sådan hænger det desværre SLET ikke sammen længere."

Jo, det gør ( - også i Helenes tilfælde ...)


"Det såkaldte 'rådighedsbeløb', der hvert år reguleres, og er en smule forskelligt fra kommunen til kommune - er nu et UDGANGSPUNKT for, om de overhovedet gider behandle din ansøgning."


Sådan har det ALTID været. Der er intet nyt i det du skriver. Det er blot en bekræftelse på det jeg skrev tidligere


"Du kan på borger.dk finde et skema til 'ansøgning om enkeltydelse', og der se hvilke FASTE udgifter der GODTAGES, når regnestokken skal i brug."


Ja, sådan har det altid været, hvilket også fremgår af mit eksempel (på baggrund af Helenes oplysninger) ...


"DEREFTER skal der argumenteres for diverse andre udgifter du måtte have og hvorvidt juristerne mener de er 'nødvendige' for en daglig livsførelse."

Sådan har det OGSÅ altid været, men det er en helt anden sag! HVIS div. YDERLIGERE udgifter kan dokumenteres, er der MULIGHED for at disse udgifter kan medregnes.

Resten ønsker jeg ikke at kommentere, da jeg blot ville oplyse om hvordan kommunen regner tilskud ud efter et fast rådighedsbeløb - som den enkelte kommune fastsætter
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp. Gerbilwoman Alt det andet 17 20-06-2012 18:12
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp Atheist87 Alt det andet 20 26-01-2011 23:19
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension