K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2012, 15:50   #71
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeps, det kan du roligt gøre, den er blevet super god synes jeg!!

Glæder mig sådan til at høre hvad det ender med
Så er sagen afleveret til kommunen, nu kan jeg så vente på afgørelse, sammen med jer andre.

Jeg har ligeledes været hos min psykiater, han fordobblede lige min medicin, da jeg jo er flyttet for mig selv og ikke kan falde i søvn her alene.

Overvejer om en hund kunne hjælpe mig af med "utrygheden"?

Jeg lover at skrive her som det første når der kommer svar
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 21:29   #72
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Overvejer om en hund kunne hjælpe mig af med "utrygheden"?
Du skal tænke dig grundigt om inden du anskaffer en hund.

Ikke alle hunde er lige nemme, at have med at gøre, og det er ikke altid man opdager evt. problemer før man er begyndt at knytte sig til "kræet".

Det er et stort ansvar at have en hund, det er s'gi næsten som at have et lille barn.

En hund skal ud flere gange om dagen, den kan også risikere at blive syg og skal til dyrlæge.

Derudover er det mit indtryk, at der efterhånden ikke er ret mange lejligheder hvor man har lov at holde hund, så det kan blive et problem hvis man skal flytte.

Det er mit indtryk, at du godt kunne finde på, at flytte tilbage til din kæreste og jeres børn på et tidspunkt, så du skal ihvertfald overveje, om en hund så kan komme med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 22:22   #73
Julcas
Elsker at være her på K10
 
Julcass avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: Kirkebakkeboligby
Indlæg: 91
Styrke: 13
Julcas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du skal tænke dig grundigt om inden du anskaffer en hund.

Ikke alle hunde er lige nemme, at have med at gøre, og det er ikke altid man opdager evt. problemer før man er begyndt at knytte sig til "kræet".

Det er et stort ansvar at have en hund, det er s'gi næsten som at have et lille barn.

En hund skal ud flere gange om dagen, den kan også risikere at blive syg og skal til dyrlæge.

Derudover er det mit indtryk, at der efterhånden ikke er ret mange lejligheder hvor man har lov at holde hund, så det kan blive et problem hvis man skal flytte.

Det er mit indtryk, at du godt kunne finde på, at flytte tilbage til din kæreste og jeres børn på et tidspunkt, så du skal ihvertfald overveje, om en hund så kan komme med.
Meget enig med Vovse i ovenstående. Hunde kan bestemt være en god ven, som kan hjælpe med at holde humøret oppe i triste tider. Men en hund er et stort arbejde og et stort ansvar, så køb af hund skal være velovervejet.

Og til Vovse, rigtig flot arbejde med anken - nu krydser vi blot fingre for det rette udfald af klagen.
Julcas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 23:48   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor lang tid går der før man får svar på sådan en anke??

(Ja indrømmet - jeg er spændt!)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 00:08   #75
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Da jeg anket til kommunen gik der 1 uge før jeg fik svar, de fastholdte stadig og så røg min anke vidre til BAN i København hvor jeg fik svar efter 7 måneder. Men tror at det er forskelligt rundt om i landet. Jeg anket over kontrol på min pension, men fik heldigvis medhold tilsidst:-)

Sidst redigeret af Lotus1; 28-08-2012 kl. 00:15.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 02:06   #76
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De har 4 uger til at vurdere sagen og så skal de sende den videre...men det kan selvfølgelig godt gå hurtigere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 08:44   #77
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Så er sagen afleveret til kommunen, nu kan jeg så vente på afgørelse, sammen med jer andre.

Jeg har ligeledes været hos min psykiater, han fordobblede lige min medicin, da jeg jo er flyttet for mig selv og ikke kan falde i søvn her alene.

Overvejer om en hund kunne hjælpe mig af med "utrygheden"?

Jeg lover at skrive her som det første når der kommer svar
Helt enig med det de andre har skrevet. Jeg havde det selv på samme måde om det med, at anskaffe en hund kunne hjælpe lidt på det depressive og så. Nu har jeg så en "til låns" det halve af dagen. I starten gav det en del angst anfald og jeg bakkede ud et par gange, nu kører det bedre, men jeg vil ikke anbefale andre psykisk sårbare som sådan at få en hund og jeg skal ikke selv have en fuld tid da jeg ikke magter dette.

En kat er noget nemmere hvis det endelig skal være, men pas på med at sætte noget nyt i dit liv igang på nuværende tidspunkt, der er allerede godt gang i det hele. Forandringer fylder og din sag fylder for dig meget mere end du aner, psykisk. Ofte tror vi, at der er nyt der kan hjælpe, en hund, en kat eller en fugl måske, men vi skal passe på for de mindste ændringer kan vælte hele kort huset uden, at vi overhovedet tænker over det.

Held og lykke med sagen og ja som web skriver så har kommunen nu max 4 uger til at svare på din klage, husk at holde øje hermed hvis de trækker den for det må de ikke. Dog kan det være, at de også kommer hurtigere tilbage end som så.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 10:06   #78
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Helt enig med det de andre har skrevet. Jeg havde det selv på samme måde om det med, at anskaffe en hund kunne hjælpe lidt på det depressive og så. Nu har jeg så en "til låns" det halve af dagen. I starten gav det en del angst anfald og jeg bakkede ud et par gange, nu kører det bedre, men jeg vil ikke anbefale andre psykisk sårbare som sådan at få en hund og jeg skal ikke selv have en fuld tid da jeg ikke magter dette.

En kat er noget nemmere hvis det endelig skal være, men pas på med at sætte noget nyt i dit liv igang på nuværende tidspunkt, der er allerede godt gang i det hele. Forandringer fylder og din sag fylder for dig meget mere end du aner, psykisk. Ofte tror vi, at der er nyt der kan hjælpe, en hund, en kat eller en fugl måske, men vi skal passe på for de mindste ændringer kan vælte hele kort huset uden, at vi overhovedet tænker over det.

Held og lykke med sagen og ja som web skriver så har kommunen nu max 4 uger til at svare på din klage, husk at holde øje hermed hvis de trækker den for det må de ikke. Dog kan det være, at de også kommer hurtigere tilbage end som så.
ja det er korrekt at en hund er et stort stykke arbejde, men i min famile har vi altid haft hund, jeg elsker at træne og "vise mig frem" hvis man kan kalde det, det.

Med hensyn til klagen, ja så må vi vente, men jeg skriver herinde...

Snakkede med en tidligere sagsbehandler og hun var heller ikke i tvivl, den skulle godkendes - der kunne så være det her REVA forløb som jeg skulle overbevise dem lidt om, var "at arbejde over".

Men nu ser vi.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 18:10   #79
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
ja det er korrekt at en hund er et stort stykke arbejde, men i min famile har vi altid haft hund, jeg elsker at træne og "vise mig frem" hvis man kan kalde det, det.

Med hensyn til klagen, ja så må vi vente, men jeg skriver herinde...

Snakkede med en tidligere sagsbehandler og hun var heller ikke i tvivl, den skulle godkendes - der kunne så være det her REVA forløb som jeg skulle overbevise dem lidt om, var "at arbejde over".

Men nu ser vi.
Har i dag fået brev og min klage kommer op d. 18 september de trækker bare tiden.

Fagforeningen fik mine papirer og var lige så lost som alle jer!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 18:33   #80
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
husk de har 4 uger, lige som du havde 4 uger.

held og lykke med din klage

for gudskyld vent med hund indtil din sag er færdig og afklaret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension