K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2012, 09:09   #41
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Super skrevet Vovse og dejligt, at du havde overskud til i en fart at hjælpe René Dahl med sådan en flot sammensat klage.

Jeg fatter jo slet ikke hvorfor RD ikke er blevet indstillet iht. §18, men den lader vi ligge indtil videre.

Held og lykke med klagen René.
Hej Enteneller

Jeg har selv søgt en §17, det er ikke en §18, men ellers tak!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 09:30   #42
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ret lige § 18 til §17, men det burde ikke gøre en forskel nu.

tilføj at du er max medicineret og ikke under behandling, at der ikke er flere behandlingsmuligheder.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 10:12   #43
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu når du selv har søgt, har du så været i arbejdsprøvning
har ikke overskud til at læse din sag i gennem
men en §17 uden en arbejdsprøvning er så godt som umuligt og få en pension i gennem på.
Da det er alene kommunen som skal vurdere din arbejdsevne.
er snart færdig med min og der ved de absolut intet om mine diagnoser
for det er ikke min sygdom de skal bedømme men udelukkende min arbejdsevne
har over 80 sider lægefagligt og alt er lukket og slukket
men derfor skal man stadig i arbejdsprøvning, med mindre man få varig skade af det
samt jeg kunne se du var 29 år og derfor har de sikkert også den nye reform i baghovedet.

vovse skriver
Jeg kan ikke lige blive enig med mig selv om, om de må give afslag på, at lade sagen overgå til behandling efter regler om førtidspension hvis det er en §17 uden foreliggende dokumentationsgrundlag du har søgt

det må de ikke, der skal komme en afgørelse som var det på det foreliggende
uden kan kommunen godt søge efter flere oplysninger,
min tog 10 måneder, men ankede ikke. da afslaget var fair
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 10:36   #44
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
nu når du selv har søgt, har du så været i arbejdsprøvning
har ikke overskud til at læse din sag i gennem
men en §17 uden en arbejdsprøvning er så godt som umuligt og få en pension i gennem på.
Da det er alene kommunen som skal vurdere din arbejdsevne.
er snart færdig med min og der ved de absolut intet om mine diagnoser
for det er ikke min sygdom de skal bedømme men udelukkende min arbejdsevne
har over 80 sider lægefagligt og alt er lukket og slukket
men derfor skal man stadig i arbejdsprøvning, med mindre man få varig skade af det
samt jeg kunne se du var 29 år og derfor har de sikkert også den nye reform i baghovedet.
Hej

Der står i mine lægelige papirer:


Herfra vurderes det ikke, at RH vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag – ej heller på
længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans
psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske
og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver
– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.
Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på
dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne
udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret
ansættelsesforhold.


Så jeg bliver værre af alle deres tiltag, men håber nu snart det er ovre.

Håber også for dig at du ikke skal meget mere igennem, det er hårdt når man er syg.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 10:47   #45
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
aflever den i morgen for ankes skal der det er en ommer :-)

der er ingen af os herinde som kan spå, men så dårligt et socialt fagligt arbejde skal de ikke slippe om ved- det er under lavmålet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 11:41   #46
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
aflever den i morgen for ankes skal der det er en ommer :-)

der er ingen af os herinde som kan spå, men så dårligt et socialt fagligt arbejde skal de ikke slippe om ved- det er under lavmålet
Jeg tænker lidt, når der står hvad der står, så kan de for F*nden ikke give afslaf?

Hvis man tænker hvad der står i den nye reform så...........?

Men nej man kan ikke spå! men de sidste 10 år har været en kamp og nu gælder det bare om at få den i hus......

Rent lægemæssigt må de jo ikke give afslag? eller? Jeg ved det ikke men er godt utilfreds...

Dog er jeg tilfreds med jeres arbejde - især dit VOVSE, stort skulderklap herfra.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 11:42   #47
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men stadig er en arbejdsprøvning ikke kontraindikeret
det betyder at man får varig skader, alså resten af livet eller man er syg/måske farlig på en arbejdsplads. Det er den eneste grund til kommunen ikke sender en person hvor der stå arbejdsprøvning kontraindikeret

alle får det værre på sigt af en arbejdsprøvning, hvis man ligger til pension
jeg har da også det værre end jeg startede.

Det er ikke dine læger som skal give dig pension, det er udelukkende kommunen påbaggrund af din arbejdsevne
så jeg er ikke 100 procent på du vll få medhold af beskæftigelsesankenævnet
men klart du skal anke


efter den 1.1.2013 er der ikke noget som hedder for syg til ressourceforløb
ved så ikke hvordan de har tænkt og sende hundesyge mennesker ud.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 11:47   #48
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men stadig er en arbejdsprøvning ikke kontraindikeret
det betyder at man får varig skader, alså resten af livet eller man er syg/måske farlig på en arbejdsplads. Det er den eneste grund til kommunen ikke sender en person hvor der stå arbejdsprøvning kontraindikeret

alle får det værre på sigt af en arbejdsprøvning, hvis man ligger til pension
jeg har da også det værre end jeg startede.

Det er ikke dine læger som skal give dig pension, det er udelukkende kommunen påbaggrund af din arbejdsevne
så jeg er ikke 100 procent på du vll få medhold af beskæftigelsesankenævnet
men klart du skal anke


efter den 1.1.2013 er der ikke noget som hedder for syg til ressourceforløb
ved så ikke hvordan de har tænkt og sende hundesyge mennesker ud.
Efter nytår bliver det sværer, men de får deres problemer er jeg sikker på.

Der er godt nok skrevet at terapi er kontraincideret, deres lægekonsulent har skrevet ALT så tydeligt at de ikke kan misforstås.

Men om det absolut skal være KONTRAINCIDERET, det ved jeg ikke, men så får de som de vil ha´det.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 11:56   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men stadig er en arbejdsprøvning ikke kontraindikeret
MTVRV1, hvis du læser det som Web har sat ind i #23, så vil du kunne læse følgende:

"Alle former for krav og forventninger forværrer pt.s psykiske lidelser. Funktionsniveauet kan ikke forbedres, og tilstanden er stationær"

"Det vil således ikke give mening at forsøge yderligere tiltag i den retning, der vil derimod være risiko for forværring, som det er set ved sidste erhvervsrettede aktivitet."

"Herfra vurderes det ikke, at xx vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag - ej hellere på længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans psykiske lidelser, "


Hvis noget er kontraindiceret, så betyder det, at det vil forværre borgerens/patientens lidelse(r), så selvom der ikke er nogen, der har brugt ordet "kontraindiceret" i renehdals sag, så er det alligevel det de skriver.

Om en læge skriver, at arbejdsprøvning er kontraindiceret eller om samme læge skriver, at arbejdsprøvning vil medføre forværring af borgerens/patientens lidelse(r), så betyder det nøjagtigt det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 12:03   #50
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
MTVRV1, hvis du læser det som Web har sat ind i #23, så vil du kunne læse følgende:

"Alle former for krav og forventninger forværrer pt.s psykiske lidelser. Funktionsniveauet kan ikke forbedres, og tilstanden er stationær"

"Det vil således ikke give mening at forsøge yderligere tiltag i den retning, der vil derimod være risiko for forværring, som det er set ved sidste erhvervsrettede aktivitet."

"Herfra vurderes det ikke, at xx vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag - ej hellere på længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans psykiske lidelser, "

Hvis noget er kontraindiceret, så betyder det, at det vil forværre borgerens/patientens lidelse(r), så selvom der ikke er nogen, der har brugt ordet "kontraindiceret" i renehdals sag, så er det alligevel det de skriver.

Om en læge skriver, at arbejdsprøvning er kontraindiceret eller om samme læge skriver, at arbejdsprøvning vil medføre forværring af borgerens/patientens lidelse(r), så betyder det nøjagtigt det samme.
PUHAAAAAAAAAAA - der faldt min hjertebanken lige lidt, blev ski urolig.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension