K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2013, 00:23   #471
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min første tanke var, at nej, det er arb.prøvningen der viser dette.

Men jeg må erkende, at du, Nøgne tær m.fl. har fuldstændig ret.

Der mangler en speciallægeerklæring, som siger, at den helbredsmæssige situation er stationær og, at arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige.

Hvorfor f*n' er der ingen af os, der har set det før.

Det jeg så tænker er, om det er nok med en speciallægeerklæring.

Jeg kan godt forstå, at René ikke er meget for, at deltage i en arb.prøvning, hans erfaringer fra tidligere arb.prøvninger og aktiveringer er jo, mildest talt, ikke særlig positive.

Som jeg ser det, så bør René kontakte egen læge, for at få en henvisning til en speciallæge.
Og min umiddelbare tanke er, at det meget vel kan være Psykiater Steffen Høy Pedersen, som kender René i forvejen.

Kom med jeres input.
Jo det vil klart være en fordel at det er en psykiater Rene kender i forvejen, og som han har tiltro til kan løfte opgaven, og som kan lukke sagen én gang for alle!

Jeg er bare lidt bange for det ikke er nok, med mindre den sidder LIGE i skabet og fjerner fokus fra en evt arbejdsprøvning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Jeg tænker, hvorfor har kommunen ikke bedt om dette? Dette skriver hun til mig d 14/10-2013 efter at have spurgt om der ikke skulle "nye" oplysninger til.


Der foreligger status fra din psykiater fra ultimo 2012 som beskriver svært nedsat funktionsniveau samt risiko for forværring ved krav og forventninger. Da tilstanden beskrives massivt dårlig uden mulighed for bedring, vurderes der ikke behov for yderligere status ift. videre tiltag i sagen.


Men uanset hvad, så opfylder jeg kravene og gjorde det også dengang jeg søgte.
Du kan ikke bruge statuserklæringerne alene - det du har brug for er en speciallægeerklæring der samler op på alle dine statusprofiler, og som giver dig medhold.
Din speciallægeerklæring skal indeholde dokumentationer omkring medicin, behandlinger, tidsangivelser for sygdomsstart, tiltag, diagnoser og endnu vigtigere - prognoser!!Erklæringen skal bindes sammen med alle dine øvrige lægepapirer og lukke alle hullerne, så kommunen har alle de informationer de skal bruge, for at rejse den pensionssag....

Det kan godt være du opfylder kravene, men det har kommunen ikke en kinamands chance for at reagerer på, når dit vigtigste og alt afgørende dokument mangler.
Endvidere er din ressourceprofil tyndbenet mangelfuld og sjusket lavet, hvilket igen betyder, at du ikke har en jordisk chance for pension. Ressourceprofilen er endnu vigtigere end speciallægeerklæringen, da den skal sammenfatte ALT så det er til din fordel, og alle dine bilag skal være så vandtætte, at kommunen ikke kan sætte en finger på noget som helst.
- man kan næsten håbe din ressourceprofil bliver erstattet af rehabliterinsplanen, så du kan begynde på en frisk.

Sidst redigeret af Ninja; 13-12-2013 kl. 00:25.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 00:26   #472
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Men uanset hvad, så opfylder jeg kravene og gjorde det også dengang jeg søgte.
Alfa og omega er om der er dokumentation for om man opfylder kravene, og det er jo netop på baggrund af manglende dokumentation at sagen er strandet.

Om man så hopper på tungen hele vejen herfra og til Paris og tilbage igen, eller alverdens andre kromspring man kan finde på, så ændrer det intet i forhold til at der skal være dokumentation for at man opfylder kravene.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 08:11   #473
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Jeg tænker, hvorfor har kommunen ikke bedt om dette? Dette skriver hun til mig d 14/10-2013 efter at have spurgt om der ikke skulle "nye" oplysninger til.


Der foreligger status fra din psykiater fra ultimo 2012 som beskriver svært nedsat funktionsniveau samt risiko for forværring ved krav og forventninger. Da tilstanden beskrives massivt dårlig uden mulighed for bedring, vurderes der ikke behov for yderligere status ift. videre tiltag i sagen.


Men uanset hvad, så opfylder jeg kravene og gjorde det også dengang jeg søgte.
Tjaaa, måske er det blot et bevis på, at kommunale sb'ere ikke nødvendigvis er klogere end K10.


helenekr skrev:
"- man kan næsten håbe din ressourceprofil bliver erstattet af rehabliterinsplanen, så du kan begynde på en frisk. "

Jeg kan også få den tanke, at det måske var en fordel, at tage den efter de nye regler.

Fordi:
Hvis den fortsættes via de gamle regler, så kan det muligvis blive svært, at komme udenom en arb.prøvning.

Hvis den køres via de nye regler, så vil der, med stor sandsynlighed, blive lavet en rehabiliterinsplan (og sådan et forløb jeg ikke lige kan huske navnet på), og sådan et forløb vil være mere lempeligt end en arb.prøvning.

René, jeg kan godt forstå, at du næsten ikke orker mere, men hvis det er fordi der mangler et stykke papir fra en speciallæge, som fortæller, at du er stationær, at behandlingsmulighederne er udtømte og, at din arb.evne er nedsat til det ubetydelige, så er du lige nu ude på et blindspor, som desværre ikke ender med en fp.

Og så kan du jo overveje, at klage over mangelfuld sagsbehandling.
Men dette vil ikke give dig en fp, og det vil heller ikke give dig nogen form for økonomisk kompensation, så du skal overveje, om du vil bruge ressourcer på det.

Fortsæt endelig med, at komme med input.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 13-12-2013 kl. 08:29.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 10:47   #474
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er det ressourceforløbet du tænker på, Vovse?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 11:07   #475
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Læs mit indlæg #453.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 11:35   #476
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Bare fordi der viser sig en advokat føler mange mennesker sig trygge, men fakta er åbenbart (men formodet længe) at advokater hverken engagerer sig i hvad almene sagsprincipper er, eller indholdet i konkrete sager som de påtager sig.

I almindelighed ville de fleste jo antage at når man hjælpes af en advokat, så er det "toppen af popen", men sandheden er at et venligt og rart menneske som kan hjælpe med at holde i hånd ved møder og holde styr på papirene, er langt at foretrække, uanset uddannelse.
enig, havde en sagsbehandler fra psykiatrien og alle møder blev holdt der med jobcenter.

en advokat har aldrig kunne rykke min sag nogen steder.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 12:02   #477
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg var nu glad for min advokat....og hun havde både arbejdsskadestyrelsen,forsikring og kommunedelen og hun hjalp mig MEGET på alle områder også mht kommune og læger...
jeg ville ikke ha undværet hende og er glad for jeg havde hende fra start til slut....

at jeg så skulle betale alt det havde med kommunen at gøre selv fortryder jeg ikke...hun var inde i det hele...

de andre timer fik jeg alle betalt


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 16:27   #478
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er det ressourceforløbet du tænker på, Vovse?
Ja, selvfølgelig er det ressourceforløbet jeg tænker på.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Læs mit indlæg #453.

VH Popiae
Ja, jeg kan så ikke se, at det burde være et problem, om det er egen læge, der indhenter erklæringen, forudsat selvfølgelig, at denne stiller de rigtige spørgsmål.

I min egen sag kunne jeg bedre overtale min læge til, at indhente nye lægepapirer, end skiftende sb'ere.

Men man kan selvfølgelig starte med, at prøve, at få sb til, at gøre det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 17:29   #479
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg var nu glad for min advokat....og hun havde både arbejdsskadestyrelsen,forsikring og kommunedelen og hun hjalp mig MEGET på alle områder også mht kommune og læger...
jeg ville ikke ha undværet hende og er glad for jeg havde hende fra start til slut....

at jeg så skulle betale alt det havde med kommunen at gøre selv fortryder jeg ikke...hun var inde i det hele...

de andre timer fik jeg alle betalt


stribe ftp
nu mener jeg også din sag var en arbejdsskade
der er stor forskel på en arbejdskade og løbende sygdom

så ja det kommer an på hvordan ens sag ser ud
men i disse sager med psykisk sygdom, kan jeg alså ikke se hvad en advokat kan med bidrage med.
lægedokumentation er det eneste våben i disse sager
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 13:38   #480
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
mtvrv1

ja det var det arbejdsskade og ja der er forskel på hvad du fejler...

men rene er jo desværre efter min mening nød til at ha hjælp af en eller anden...hvilken kan jeg ikke afgøre..

men jeg synes min var god også til at læse alle opfølgninger hver 8 uge,de var altid pr tlf..men blev efterfølgende sendt ud..jeg var kun på kommunen 2 gange på de 4.5 år jeg fik sygedagpenge...jeg synes det var betryggende hun studerede alt-uanset hvor det kom fra...


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension