K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2013, 21:03   #461
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det handler om at lukke huller.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
med den nye reform og ressourceforløb
så er kontraindiceret vel et ord som er glemt et eller andet sted.
ud over dem med kort leve og multihandicappet
man ser stort aldrig det ord mere i nogen sager mere.
Ja det er i hvert tilfælde ikke det "kort" man skal regne med at køre en sag igennem på...

Personligt valgte jeg at min arbejdsprøvning ikke skulle være kontraindiceret, selvom alle vidste jeg ville havne på psykiatrisk afdeling i den forbindelse... og det gjorde jeg så også !
Det at gennemføre arbejdsprøvningen, ændrede sagen fra vi tror nok "Nøgne Tær" ikke kan tåle en arbejdsprøvning, til vi VED !
Og dermed blev et hul lukket.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:16   #462
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Helene

Er det ikke den berygtede lægekonsulent - hvis jeg må spørge ..synes det navn siger mig noget

Jeg synes det er lidt synd de har droppet det ord kontradiceret- ikke pga mig - men de kan jo stadig gi førtidspension uden arb.prøvning ..hvad kalder de det så

Det er jo ikke for sjov man ikke kan..nogen er meget syge og har måske altid været det ...andre som mig været ude for en arb.ulykke ..

Det er fint nok dem de mener ku ha en chance - men så lad da folk som rene og andre være i fred


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:21   #463
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Helene

Er det ikke den berygtede lægekonsulent - hvis jeg må spørge ..synes det navn siger mig noget

Jeg synes det er lidt synd de har droppet det ord kontradiceret- ikke pga mig - men de kan jo stadig gi førtidspension uden arb.prøvning ..hvad kalder de det så

Det er jo ikke for sjov man ikke kan..nogen er meget syge og har måske altid været det ...andre som mig været ude for en arb.ulykke ..

Det er fint nok dem de mener ku ha en chance - men så lad da folk som rene og andre være i fred


Stribe FTP
Der kommer bare ingen dokumentation ud af at "kante" sig udenom.
Man kan let komme til at bruge flere kræfter på den konto, end en mislykket arbejdsprøvning ville kræve.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:30   #464
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Nøgnetær

Den forstod jeg ikke...

Jeg mener da det er fair nok vi ikke var igennem det ..

Det var jo det de vurderede dengang ved mig.

Både flere speciallæger . Egen læge og lægekonsulent ..ikke kun en beslutning ..mener ikke fair at presse folk der ikke kan og det er jo dem den gruppe her handler om


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:32   #465
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Helene

Er det ikke den berygtede lægekonsulent - hvis jeg må spørge ..synes det navn siger mig noget
Jo, men han har været ekstrem dygtig, hurtigt opfangende og 100% på min side gennem flere år, og har i perioder været den ENESTE der har forstået mine lidelser. Den absolut bedste lægekonsulent i min sag - de andre har også været rigtig gode, men Jens Bang var den første på sagen. Jeg har kun haft elendige sagsbehandlere! Lægekonsulenterne har været knald gode.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:40   #466
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk lige at forsøge at holde jer til trådstarters emne....tråden er lang nok i forvejen...

Opret evt et nyt emne om de ting man vil debattere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:49   #467
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
@Vovse det står da pænt tydeligt, at der mangler en speciallægeerklæring.

''Og en manglende speciallægeerklæring er ingen steder nævnt, som årsag til afgørelsen''?

Ankenævnets begrundelse er, at de vurderer, at det ikke er dokumenteret, at RH’s arbejdsevne, på tidspunktet for kommunens afgørelse, var varigt nedsat i et sådant omfang, at det var udelukket, at han kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde
Min første tanke var, at nej, det er arb.prøvningen der viser dette.

Men jeg må erkende, at du, Nøgne tær m.fl. har fuldstændig ret.

Der mangler en speciallægeerklæring, som siger, at den helbredsmæssige situation er stationær og, at arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige.

Hvorfor f*n' er der ingen af os, der har set det før.

Det jeg så tænker er, om det er nok med en speciallægeerklæring.

Jeg kan godt forstå, at René ikke er meget for, at deltage i en arb.prøvning, hans erfaringer fra tidligere arb.prøvninger og aktiveringer er jo, mildest talt, ikke særlig positive.

Som jeg ser det, så bør René kontakte egen læge, for at få en henvisning til en speciallæge.
Og min umiddelbare tanke er, at det meget vel kan være Psykiater Steffen Høy Pedersen, som kender René i forvejen.

Kom med jeres input.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 23:34   #468
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Jeg mener da det er fair nok vi ikke var igennem det ..
Det er sikkert fair nok, men det viser sig jo gang på gang at folk ikke kommer nogen steder uden arbejdsprøvning, altså ud over at stå i stampe i årevis... det kan næppe benægtes at det er sådan for flertallet.
...ikke fair at presse folk der ikke kan og det er jo dem den gruppe her handler om
Tak, jeg kender godt den gruppe og tilhører den selv... hvis du bemærkede blev jeg indlagt som følge af arbejdsprøvning, hvilket var forudsagt, men jeg fik mine papirer i hus og næste med ekspresfart en pension.
Havde mine læger valgt at melde ud at jeg ikke kunne tåle presset, vel at mærke uden at have beviser, så havde jeg taget en hulens masse ekstra omgange i kommunens centrifuge, og det er jeg ikke sikker på jeg var kommet fra med livet i behold !
Mine svar med rødt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 23:41   #469
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min første tanke var, at nej, det er arb.prøvningen der viser dette.

Men jeg må erkende, at du, Nøgne tær m.fl. har fuldstændig ret.

Der mangler en speciallægeerklæring, som siger, at den helbredsmæssige situation er stationær og, at arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige.

Hvorfor f*n' er der ingen af os, der har set det før.

Det jeg så tænker er, om det er nok med en speciallægeerklæring.

Jeg kan godt forstå, at René ikke er meget for, at deltage i en arb.prøvning, hans erfaringer fra tidligere arb.prøvninger og aktiveringer er jo, mildest talt, ikke særlig positive.

Som jeg ser det, så bør René kontakte egen læge, for at få en henvisning til en speciallæge.
Og min umiddelbare tanke er, at det meget vel kan være Psykiater Steffen Høy Pedersen, som kender René i forvejen.

Kom med jeres input.


Jeg tænker, hvorfor har kommunen ikke bedt om dette? Dette skriver hun til mig d 14/10-2013 efter at have spurgt om der ikke skulle "nye" oplysninger til.


Der foreligger status fra din psykiater fra ultimo 2012 som beskriver svært nedsat funktionsniveau samt risiko for forværring ved krav og forventninger. Da tilstanden beskrives massivt dårlig uden mulighed for bedring, vurderes der ikke behov for yderligere status ift. videre tiltag i sagen.


Men uanset hvad, så opfylder jeg kravene og gjorde det også dengang jeg søgte.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 00:01   #470
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Det jeg så tænker er, om det er nok med en speciallægeerklæring.
I denne tid og med denne lovgivning bør man gå med livrem og seler, og sagen set i dette perspektiv, så er det ikke nok med en speciallægeerklæring, det er alt materiale en gang til og forfra. Det materiale der allerede er i sagn bliver jo ikke ved med at være nyt.
Det materiale der så allerede ligger i sagen kan bruges som reference i forhold til om der er kommet bedring i tilstanden, og kan dermed dokumentere at tilstanden er stationær.


Jeg kan godt forstå, at René ikke er meget for, at deltage i en arb.prøvning, hans erfaringer fra tidligere arb.prøvninger og aktiveringer er jo, mildest talt, ikke særlig positive.
Det var forudsagt at jeg ikke kunne klare min arbejdsprøvning på 2x2 timer, men til gengæld stod læge og psykiater også parat da det blev for meget, og på psykiatrisk afdeling kom jeg... men jeg fik også vigtig dokumentation, der ellers blot ville være en påstand.

Som jeg ser det, så bør René kontakte egen læge, for at få en henvisning til en speciallæge.
Hvis Rene ikke allerede går hos en speciallæge kan det da kun gå for langsomt... man kommer ingen vegne i en pensionssag med baggrund i det psykiske, uden regelmæssig kontakt til en psykiater.
Og min umiddelbare tanke er, at det meget vel kan være Psykiater Steffen Høy Pedersen, som kender René i forvejen.
Mene svar med rødt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension