K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2013, 18:05   #401
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja din sag burde jo ligge lige for...men men....

Nu er der imellemtiden jo kommet nogle nye regler...så måske du kunne forsøge dig med at søge en §17 på det foreliggende grundlag....

Hvem ved...måske du kan komme i betragtning til et ressourceforløb...når du nu ikke kan få den førtidspension...

Hvis du kan komme i et ressourceforløb ja så skal der jo ligge en plan med det...så der måske kan ske lidt mere i din sag...

Men det er sg svært at svare på når du jo burde få den førtidspension...
Lige nøjagtig mine ord...

For når man sidder uhjælpeligt fast, så må der noget andet til, og de giver ressourceforløbene mulighed for.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 19:40   #402
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Har lige talt med den sociale retshjælp som har gennemlæst min stævning og de mener ikke at jeg får fri proces!!!?
Har du ikke længere din egen advokat på sagen?

Denne kender jo din sag mere indgående.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 19:43   #403
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Lige nøjagtig mine ord...

For når man sidder uhjælpeligt fast, så må der noget andet til, og de giver ressourceforløbene mulighed for.


I mine øjne giver det ikke mening at begynde et ressourceforløb, det forlænger bare den periode hvor jeg kan få mere stress over en endelig afgørelse, jeg orker ærlig talt ikke at skulle ud i en masse forløb engang mere.

Bare tanken gør at jeg ikke kan sove og det holder mig vågen det meste af natten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har du ikke længere din egen advokat på sagen?

Denne kender jo din sag mere indgående.


Jo men min egen advokat vidste ikke om der ville bevilges fri proces 100% og så tænkte jeg at jeg ville snakke med den sociale retshjælp, der hvor jeg startede og her mener man ikke at jeg får fri proces, fordi så kunne ALLE jo bare gå den vej og få deres pension???

Når jeg lige læser hvad hun sagde, så giver det vel ikke helt mening? Der er jo grund til at man kan søge fri proces!

Men sagen ligger jo lige til højre benet, lige til at sparke i mål.

Jeg har også læst et sted at mange får afslag på fri proces, lige som BAN også giver afslag på en del....

Så er der min fagforening tilbage, men dem tror jeg ikke meget på, de har virket usikre og faktisk givet kommunen lidt medhold i deres afslag

Men livet går videre... Håber jeg da....

Jeg kan bare slet ikke overskue når der ikke ligger en deadline for noget og med et RS forløb så kan der gå op til 5 år og det holder min psyke absolut ikke til
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 19:55   #404
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Jo men min egen advokat vidste ikke om der ville bevilges fri proces 100% og så tænkte jeg at jeg ville snakke med den sociale retshjælp, der hvor jeg startede og her mener man ikke at jeg får fri proces, fordi så kunne ALLE jo bare gå den vej og få deres pension???
Jeg mener det må være klogest, at du holder dig til din egen advokat. Denne har indsigt i din sag.

Jeg ved godt det kan være svært, bare at vente, men jeg tror du skal være varsom med, at sætte for meget igang.
Nogle gange, så kan man, i sin iver efter, at få gang i tingene, få det hele forplumret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 20:05   #405
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg mener det må være klogest, at du holder dig til din egen advokat. Denne har indsigt i din sag.

Jeg ved godt det kan være svært, bare at vente, men jeg tror du skal være varsom med, at sætte for meget igang.
Nogle gange, så kan man, i sin iver efter, at få gang i tingene, få det hele forplumret.


Ja, det er selvfølgelig rigtig nok, men når man ved hvor rådne de systemer i dag er, det er jo stort set alle der får afslag, så bliver man bekymret.

Dog kan jeg trøste mig med at jeg ikke tror at juristen fra den sociale retshjælp har så megen erfaring!

Hun virker ung og ikke så erfaren på det område, jeg mener nemlig at hun startede med at lægge ud at den lå lige i skabet, men nu, noget tid efter ja så kan det dårligt lade sig gøre.

Jeg ved sku snart ikke.


Lige en anden ting, jeg var ved min nye læge i fredags for at få lavet en LÆ 265 og han kender mig ikke og derfor snakkede vi lidt frem og tilbage, men jeg sagde at han skulle kigge i mine papirer som jeg havde med (alle læge papire osv) men det virkede han ikke synderligt interesseret i???

Kan jeg ikke kræve at læse hvad han skriver inden han sender den til kommunen?

Jeg følte mig absolut ikke tryg ved det.!

Jeg spurgte om jeg ikke kunne få en kopi tilsendt, men fik afvide at den kom til at ligge på sundhed.dk!!!!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 02:56   #406
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu mener jeg heller ikke at du på den måde ville have godt af et ressourceforløb....

Men hvis du kigger på din sag....og den er oplagt til en førtidspension.....men den er nægtet...

Der sker INTET i sagen....

Ja det værste der kan ske for dig...det er at der sker intet i din sag...

Så i mangel af at du kan få den førtidspension og for at din sag ikke skal gå fuldstændig i stå....ja så kunne et ressourceforløb gøre at du langsomt nærmede dig den førtidspension...som du burde have fået...

Nu kan ressourceforløb laves så der kræves absolut et minimum af dig....altså så nærmest hvem som helst vil kunne klare det....

Ja man kan endda give en lang pause i et ressourceforløb...

Men det der må tælle for dig i din situation....det må være at der sker noget i din sag og at du kommer tættere på en førtidspension...

Tro mig...du vil ikke få det bedre af at din sag står bomstille...

Jeg kan virkelig ikke se hvad man ellers skulle kunne gøre i din sag....hvis man skal holde gang i den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 08:12   #407
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu mener jeg heller ikke at du på den måde ville have godt af et ressourceforløb....

Men hvis du kigger på din sag....og den er oplagt til en førtidspension.....men den er nægtet...

Der sker INTET i sagen....

Ja det værste der kan ske for dig...det er at der sker intet i din sag...

Så i mangel af at du kan få den førtidspension og for at din sag ikke skal gå fuldstændig i stå....ja så kunne et ressourceforløb gøre at du langsomt nærmede dig den førtidspension...som du burde have fået...
Også min tanke.

Jeg tænker også, at hvis man kan se, at man nærmer sig er ressourceforløb, så kan man måske også selv gøre sig nogle overvejelser m.h.t. om der er en eller anden form for behandling ell.l., som man kunne forestille sig, at prøve.

Måske har man fået kendskab til en eller anden form for terapi, som man ikke har råd til, så kan man jo foreslå det, som en del af ressourceforløb.

Men jeg ved slet ikke, om det fungerer på den måde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 11:09   #408
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Også min tanke.

Jeg tænker også, at hvis man kan se, at man nærmer sig er ressourceforløb, så kan man måske også selv gøre sig nogle overvejelser m.h.t. om der er en eller anden form for behandling ell.l., som man kunne forestille sig, at prøve.

Måske har man fået kendskab til en eller anden form for terapi, som man ikke har råd til, så kan man jo foreslå det, som en del af ressourceforløb.

Men jeg ved slet ikke, om det fungerer på den måde.

Ja det er vel snart eneste vej tilbage, men der er jo ENDELØST og det er jo det jeg ikke magter, jeg har haft ro i noget tid, men så fik jeg den besked om at der ikke menes at jeg ville kunne få fri proces!!!

Men jeg ser om jeg ikke godt kan tage den med ro, der er ikke andet for.

På den anden side, drømmer jeg om et job men kan slet ikke se hvor jeg skal starte og hvad det skal være, men det er så usikkert det hele.

Jeg har sagt at jeg gerne ville uddanne mig til psykoterapeut, for der arbejder man med sig selv og det er nok det jeg har brug for.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 11:55   #409
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig i at ressourceforløb er løsningen og ja det skal laves så der kræves absolut et minimum af dig. men det skal kommunen også tildele dig, det er ikke nemt og få sådan uden videre.
når du nu er under de nye regler, så kræver det faktisk et eller flere ressourceforløb
før kommunen kan tage stilling om der skal gives en pension.

når du siger du gerne vil uddanne dig psykoterapeut til kommunen. så kan det virke negativt på en sagsbehandler i forhold til pension.
hvis din sag ligger 100 procent op ad en førtidspension, så burde det nemlig ligge helt fast at du netop ikke kan tage uddannelse. du burde faktisk ikke have nogen tanker omkring uddannelse eller job. lidt hårdt sagt, men du burde bare ikke selv være tvivl på nogen måde.
efter de nye regler, skal ens funktionsevne være noget mere nedsat end reglerne fra 2012.
ens arbejdsevne skal være nul og absolut nul.

vi har alle en drøm om arbejde, selv os som er tildelt en pension.
men man må bare acceptere at den mulighed er udtømt
som også er grunden til man er tildelt en pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-10-2013 kl. 12:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 12:00   #410
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LM Fyn Se meddelelser
Jeg har sagt at jeg gerne ville uddanne mig til psykoterapeut, for der arbejder man med sig selv og det er nok det jeg har brug for.
Her hopper kæden lige af for mig...

Du går rettens vej for at overbevise kommunen om at du ikke kan arbejde, du siger til kommunen du godt mener du kan uddanne dig ???
Det hænger ganske enkelt ikke sammen.
Hvis du vil opnå noget som helse, må du vælge hvilket "spor" du vil køre, ellers risikerer du at alting aldrig bliver til noget.

I et ressourceforløb kan indgå mange ting.
Du har selv talt om at komme igang med træning og cykling, du har talt om at du har behov for en hund til trykhed, som du selv skulle træne, begge dele kunne du forhøre dig om kunne indgå i et forløb.

Du bør vide at uddannelsen til psykoterapeut er ikke noget man tagerfor at reparere sig selv.
Det er en krævende uddannelse.
Og kommunen vil jo komme bagefter og sige at du nu har en uddannelse og bare kan gå ud og bruge den.

Derimod kunne du måske i et ressourceforløb få bevilliget en psykolog hvis det er det du har behov for.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension