K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2013, 21:18   #311
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Så kom dagen hvor et tilbagefald gjorde sit udslag, jeg var mødt op på Revahuset i Odense og de begyndte straks med alle de tilbud de havde, der brød det hele sammen igen, jeg troede min SB havde sagt at jeg kunne få hjælp af en psykolog, derfor tog jeg derned, men næ nej...

Det beviser endnu engang at jeg ikke magter noget!

SB på Reva spurgte om jeg ikke bare kunne en dag om ugen, hvor jeg så svarede at bare de sender breve hjem til mig, så er jeg ved at tage livet af mig selv, så hun fik ordre på at sende sagen retur til min SB med den besked at der IGEN ikke var nogen der havde læst mine lægepapirer, og ja jeg har nok misforstået noget ved det første møde med min SB men jeg har ikke bedt om at de skal sende mig ud i noget, troede virkelig jeg kunne få hjælp der til at leve et "normalt" liv, men nej.

Men fra nu af, hvis de så meget som prøver at sende mig ud i noget, så beder jeg advokaten om besvare deres breve, for jeg kan ikke holde til det, sidste gang var jeg døden nær og jeg kan ikke holde det ud.

Vi ser hvad der sker, jeg holder jer opdateret
Øhhh havde du ikke din sber med til mødet med sber ved REVA? Det er da utåleligt hvis ikke, hvad var du blevet briefet deromkring? Du kan jo ikke sidde et helt nyt sted for dig ene og alene selv og forsvare/forklare dig, du skulle jo ikke i retten.

Hvis jeg var dig ville jeg kræve et nyt møde sammen med din sber, det er vel hende der også kender dig bedst eller bedre end hende/ham på stedet?! Og i forhold til hvad du kan og formår.

I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du ikke kommer direkte i rehabiliteringsmøde med henblik på indstilling til ftp.? Hvad siger din sagsbehandler?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:31   #312
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er rigtig godt, at du fik sagt fra, i stedet for, at lade dig køre længere ud.

Nu husker jeg ikke lige hvor meget kontakt du har til din alm. læge, og om han/hun støtter op om dig.

Men lige nu kan det være en god idé, om du kan få en snak med enten din læge, psykiater eller psykolog.

Fordi, at hvis din sb stiller sig på bagben, så kan du henvise til, at du har været i kontakt med læge, psykiater eller psykolog, og at sb er velkommen til, at kontakte denne.

Så det vil være rigtig fint hvis du kan kontakte din læge ell.l. i morgen, måske kan det være nok med en telefon-snak i telefon-konsultationen om morgenen.

Og når du snakker med lægen, så fortæl hvordan du havde det, da du var i Reva-huset.


Min SB kender til hvad min psykiater lige har skrevet i seneste statuserklæring, men jeg regnede virkelig med jeg skulle til en psykolog som kunne hjælpe mig videre med at få et tåleligt liv.

Min psykiater skriver ikke noget til kommunen før han har snakket med mig, jeg går der ca hver 14 dag, for at snakke/følge op på hvordan jeg har det.

Men jeg har skrevet en pæn hilsen til min SB hvor jeg skrev at bliver der noget de vil sende mig ud i, så skal de forvente at det er min advokat der vender tilbage, for jeg kan ikke blive ved med det her, jeg har også børn som gerne vil deres far.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Øhhh havde du ikke din sber med til mødet med sber ved REVA? Det er da utåleligt hvis ikke, hvad var du blevet briefet deromkring? Du kan jo ikke sidde et helt nyt sted for dig ene og alene selv og forsvare/forklare dig, du skulle jo ikke i retten.

Hvis jeg var dig ville jeg kræve et nyt møde sammen med din sber, det er vel hende der også kender dig bedst eller bedre end hende/ham på stedet?! Og i forhold til hvad du kan og formår.

I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du ikke kommer direkte i rehabiliteringsmøde med henblik på indstilling til ftp.? Hvad siger din sagsbehandler?


Nu husker jeg ikke så godt, så helt direkte hvad jeg skulle kan jeg ikke fortælle.

Men jeg skulle svare på en masse mærklige spørgsmål???

Men hun sagde at hun, hvis det var sidste år ville indstille mig til pension, men at hun håbede på at min advokat kunne få noget ud af at denne sag kom for en domstol.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:46   #313
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du ikke kommer direkte i rehabiliteringsmøde med henblik på indstilling til ftp.? Hvad siger din sagsbehandler?
Problemet er jo, at renehdal har fået afslag på fp, begrundet i manglende afklaring, BAN bakker kommunen op i afslaget, Ankestyrelsen vil ikke tage sagen som principiel eller generel.

Flere læger har skrevet, at afprøvning er med stor risiko for forværring af renehdal's lidelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Min SB kender til hvad min psykiater lige har skrevet i seneste statuserklæring, men jeg regnede virkelig med jeg skulle til en psykolog som kunne hjælpe mig videre med at få et tåleligt liv.

Min psykiater skriver ikke noget til kommunen før han har snakket med mig, jeg går der ca hver 14 dag, for at snakke/følge op på hvordan jeg har det.

Men jeg har skrevet en pæn hilsen til min SB hvor jeg skrev at bliver der noget de vil sende mig ud i, så skal de forvente at det er min advokat der vender tilbage, for jeg kan ikke blive ved med det her, jeg har også børn som gerne vil deres far.
Det er fint, at du får sagt fra, og som jeg forstår det, så har du gjort det på en ordentlig måde, så ingen kan føle sig truet.

Rigtig godt, at du er i jævnlig kontakt med din psykiater.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 22:23   #314
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt at I inkl. Vovse har styr på din sag. Lad dig ikke forlede af at hende sagsbehandleren omtaler noget mht. din advokat og indstilling til ftp. det nytter ikke. Du er nødt til at køre det hele gennem systemet. Dog skal du for alt i verden kun være med til det du kan. Luk ikke projektet, men hold igen og søg hjælp når det behøves.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 21:31   #315
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Dog skal du for alt i verden kun være med til det du kan. Luk ikke projektet, men hold igen og søg hjælp når det behøves.
Helt enig.

Man skal være samarbejdsvillig, men man skal samtidig respektere sine egne begrænsninger, og ikke lade sig presse til noget, man ikke kan holde til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 21:34   #316
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt enig.

Man skal være samarbejdsvillig, men man skal samtidig respektere sine egne begrænsninger, og ikke lade sig presse til noget, man ikke kan holde til.
Det her er hvad jeg skrev til hende:

"Hej Helle,

Jeg vælger at skrive til dig, fordi det måske nok er her jeg får mest ud af mig selv.

Min ekskæreste og jeg havde misforstået dit tilbud helt, der var ingen af os der havde regnet med at jeg skulle ud i noget, hvilket mine lægelige papirer jo også siger at jeg ikke magter, vi troede at der var mulighed for at få hjælp via. En psykolog.

Men jeg ved ikke hvad i vil stille op, men i skal ikke komme med flere tilbud til mig, jeg bliver syg og det har påvirket hele min dag i dag at jeg har været til det møde.

Enten så må du kontakte din leder for yderlige, for i skal ikke presse mig ud i noget og sker det så er min advokat informeret om denne hændelse, hun har i øvrigt også modtaget det spørgsmål til Mette Frederiksen om hvorvidt kommunerne må gå og jeg orker ikke mere tovtrækkeri, det er ikke for sjov.

Hvis du har nogle kommentarer, vil jeg bede dig ringe til min ekskæreste, for jeg kan ikke overskue at i ringer til mig."



og jeg afventer svar.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 21:44   #317
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror bare du står bedre, hvis du beder om alt på skrift. Det der med at ringe kan godt end med misforståelser, og du kan aldrig dokumenterer det talte ord.
Men jeg kan godt forstå du er kørt træt i det hele...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 21:50   #318
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror bare du står bedre, hvis du beder om alt på skrift. Det der med at ringe kan godt end med misforståelser, og du kan aldrig dokumenterer det talte ord.
Men jeg kan godt forstå du er kørt træt i det hele...

Jeg kan bare ikke mere, de burde vide bedre....

OG jeg er villig til at føre sag mod dem, også og at jeg selv betaler, for så kan jeg få ro i livet og overskud til mine børn.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 21:51   #319
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, synes heller ikke du skal finde dig i mere!! Synes du har måtte gå gennem mere end du burde...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 07:38   #320
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg kan bare ikke mere, de burde vide bedre....
Det er rigtig fint, at du får sagt fra, og på en ordentlig måde.

Du kan evt. gøre det, at hver gang du har været til møde på kommunen, så afleverer du en begæring om aktindsigt.
Når du forlader mødet, så afleverer du den simpelthen ved skranken, og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.

Print denne ud: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Udfyld den, og tilføj, at du ønsker aktindsigt i de ting, der er kommet siden du sidst fik aktindsigt.

Og hvis din sb så ikke har skrevet i din sag hvad i har aftalt på mødet, synes jeg du skal klage til jobcenterchefen over, at sb ikke har overholdt notatpligten.

Det er mit indtryk, at mange sager først bliver behandlet ordentligt når borgeren kræver sin ret (og selvfølgelig gør sin pligt), og viser, at han/hun ikke finder sig i mere ævl.

Jeg er glad for, at du skriver herinde når der sker noget nyt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension