K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2013, 12:35   #181
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når der klages...så skal de ihvertfald gøres opmærksom på at BAN IKKE har læst Rene`s ressourceprofil....

Man kan evt holde det BAN skriver op imod det der faktisk står i ressourceprofilen...

Så når BAN skriver at det ikke er noget lægeligt....så skriver man det ind som der faktisk står af lægeligt

Når BAN skriver at der ikke står noget til hindre for en arbejdsprøvning...ja så kan man skrive det ind hvor der er flere læger som skriver at det vil væsentligt forværre hans helbred...og de ligefrem skriver at behandlingen er at give ham fred...og netop ikke sætte en masse krav op...

Men det har du sikkert tænkt på Vovse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 12:37   #182
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man kan evt holde det BAN skriver op imod det der faktisk står i ressourceprofilen...

Så når BAN skriver at det ikke er noget lægeligt....så skriver man det ind som der faktisk står af lægeligt

Når BAN skriver at der ikke står noget til hindre for en arbejdsprøvning...ja så kan man skrive det ind hvor der er flere læger som skriver at det vil væsentligt forværre hans helbred...og de ligefrem skriver at behandlingen er at give ham fred...og netop ikke sætte en masse krav op...

Men det har du sikkert tænkt på Vovse...
Ja, det er præcis det er jeg er begyndt på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 08:39   #183
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når der klages...så skal de ihvertfald gøres opmærksom på at BAN IKKE har læst Rene`s ressourceprofil....

Man kan evt holde det BAN skriver op imod det der faktisk står i ressourceprofilen...

Så når BAN skriver at det ikke er noget lægeligt....så skriver man det ind som der faktisk står af lægeligt

Når BAN skriver at der ikke står noget til hindre for en arbejdsprøvning...ja så kan man skrive det ind hvor der er flere læger som skriver at det vil væsentligt forværre hans helbred...og de ligefrem skriver at behandlingen er at give ham fred...og netop ikke sætte en masse krav op...

Men det har du sikkert tænkt på Vovse...


Jeg har lige talt med min fagforening (Krifa) og hun siger faktisk at hun godt kan se hvorfor de har givet afslag, jeg er jo ikke afprøvet nok osv osv. men jeg sagde til hende at jeg havde en advokat på sagen som sagde at jeg har en god sag, men hun ville lige læse mine papirer ordenligt igennem inden hun sagde mere og så ringe til mig i næste uge....

Se hvad man har betalt til i flere år uden at få opbakning!!!

Jeg melder mig ud når sagen er slut, det er helt sikkert.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 09:45   #184
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. forværring; Mener det står et eller andet sted, men

Forsikring dækker forværring eller nye skader der opstår som følge.

Dette må selvsagt IKKE være forsæteligt, dvs med vilje.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 09:54   #185
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Vovse,

Jeg tror at det er en god idé at researche lidt i deres princip afgørelser evt. for at finde en sag svarende til Renés. http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=7 hvor det dog så ender med at Ankestyrelsen omstøder BAN afslag.

Det kan være at lede lidt efter en nål i en høstak og ikke bare sådan lige at finde noget, men det kunne jo være at nogle fandt noget, det er i al fald et af mine råd.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 10:45   #186
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Vovse,

Jeg tror at det er en god idé at researche lidt i deres princip afgørelser evt. for at finde en sag svarende til Renés. http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=7 hvor det dog så ender med at Ankestyrelsen omstøder BAN afslag.

Det kan være at lede lidt efter en nål i en høstak og ikke bare sådan lige at finde noget, men det kunne jo være at nogle fandt noget, det er i al fald et af mine råd.
Jeg er ikke i tvivl om, at du har ret, men jeg er bare ikke særlig god til dette.

Men jeg vil sætte meget stor pris på, hvis en anden vil bruge kræfter på det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 11:40   #187
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Jeg hopper lige ind her, da jeg vil fortælle at det hjælper virkelig og klage hele vejen :-)

Jeg har ikke haft kræfterne til at skrive herinde længe, da min sag har været ligeså sindsyg som din..

Jeg startede for to år siden min vej op igennem klage stystemet, til kommunen, til BAN og så senere til ankestyrelsen..

Kort kommunen opfundt psykiske problemer, men jeg var/er fysisk syg..alle behandlingsmuligheder var udtømte og jeg er kronisk varig syg ( fysisk syg ).

Jeg var på dette tidspunkt forlænget efter § 27 stk 1 nr 4, men blev stoppet midt i forlængelsen.

Men ved man opfandt noget psykisk var der jo nye behandlingsmuligheder, og så var de pludselig ikke udelukket jeg kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked

BAN tog kun udgangspunkt i lægekonsulentens forfalskede papirer med sletning af diagnose osv, man tog slet ikke stilling til et eneste af mine lægepapirer som klart beskrev min fysiske helbredstilstand, man valgte at køre videre på det psykiske..

Sagen gik videre til ankestyrelsen, de tog den på det grundlag at jeg var forlænget efter § 27 stk 1 nr 4 og de skulle tage stilling til om man så skulle tilkendes fleksjob eller ftp.

Jeg var næsten 100 på at jeg ville vinde sagen, da den var meget oplagt til min side,,

Men men, de valgte ikke et sted, som både kommunen og BAN at tage stilling til min fysiske sygdom og de lægepapirer som lå i sagen, de lod som om jeg slet ikke fejlede noget og tog afgørelse udfra at jeg havde talt med en psykolog 4 gange og så var det ikke udelukket at jeg kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet...

Jeg har gigt, ødelagt bækken, to ødelagte knæ ( skal have to proteser ) ødelagte skuldre og ankler og ryg skader osv..
Jeg må sige jeg var nærmest i chok over deres afgørelse og snakkede og skrev med ankestyrelsen flere gange om de ikke havde gået udfra det sagen egentlig drejede sig om..MIN FYSISKE SYGDOM. og at man ikke ET sted havde kommenteret det..

Så jeg tabte som sagt i ankestyrelsen selvom sagen var oplagt..

Jeg valgte at klage til ombudsmanden kort før jul over hele forløbet..

I torsdags modtog jeg svar fra ham, han har sendt sagen tilbage til ankestyrelsen, da han giver mig ret i de ikke har indraget de lægelige dokumenter i min sag, og de nu skal forklare og uddybe næsten alle mine klage punkter og hvorfor man har sprunget over hele min fysiske sygdom og opfundet noget psykisk..

Så nu venter jeg igen og ved ikke hvad der sker, jeg står stadig i dag uden penge efter 2 år, men jeg håber virkelig dette ender godt..

Så kære dig...KÆMP, KLAG KLAG det hjælper at blive ved selvom det virker håbløst, jeg har selv været ved at give op, men jeg glæder mig over at der måske er lidt retfærdighed til

Stort kram til dig
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 16:07   #188
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo det der er så håbløst....når kommune, BAN, ankestyrelse kan vælge og vrage imellem hvad de har lyst til at hive ud af en sag og udelukkende dømme ud fra det de selv har bestemt...

Man skulle mene at de skal tage hele sagen og vurdere den individuelt....

Altså tage ALLE ting med der ligger i sagen....

Men som det virker nu...ja så ser det ud til at de godt bare kan se bort fra lægelige udtalelser og de ting som de ikke ønsker skal med i vurderingen...

Det er det der gør at man VED at de ikke er uvildige i forhold til kommunernes afgørelser...

I Rene`s sag er der hele to lægekonsulenter der advarer imod flere afprøvninger og som direkte advare imod at man forsøger sig med flere...

Men dette står åbenbart ikke i ressourceprofilen....det siger BAN ihvertfald....

Men vi andre har jo set Rene`s ressourceprofil....og det hele står der....det er bare BAN der ikke enten vil læse det eller også ikke har læst ressourceprofilen..

@Rene.....forstår godt du vil melde dig ud...af Krifa....med sådan et svar....

Du spurgte ikke ind til hvad det var hun kunne se....det kunne være sjovt at se hvad det er hun kan se....som alle andre....BAN ikke medregnet.....kan se...

Men det er jo nemt for en bare at holde sig til at nu har BAN sagt sådan....og så må det nok være rigtigt....

Men det er det IKKE....for BAN kan IKKE have læst din ressourceprofil....ikke med den afgørelse...

Jeg håber at enten ankestyrelsen eller en advokat får skovlen under dem så de kan lærer at vurdere disse sager individuelt....SOM DE NU SKAL...

Jeg håber fandme at ham Peder Frifelt sover dårligt om natten...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 16:27   #189
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er jo det der er så håbløst....når kommune, BAN, ankestyrelse kan vælge og vrage imellem hvad de har lyst til at hive ud af en sag og udelukkende dømme ud fra det de selv har bestemt...

Man skulle mene at de skal tage hele sagen og vurdere den individuelt....

Altså tage ALLE ting med der ligger i sagen....

Men som det virker nu...ja så ser det ud til at de godt bare kan se bort fra lægelige udtalelser og de ting som de ikke ønsker skal med i vurderingen...

Det er det der gør at man VED at de ikke er uvildige i forhold til kommunernes afgørelser...

I Rene`s sag er der hele to lægekonsulenter der advarer imod flere afprøvninger og som direkte advare imod at man forsøger sig med flere...

Men dette står åbenbart ikke i ressourceprofilen....det siger BAN ihvertfald....

Men vi andre har jo set Rene`s ressourceprofil....og det hele står der....det er bare BAN der ikke enten vil læse det eller også ikke har læst ressourceprofilen..

@Rene.....forstår godt du vil melde dig ud...af Krifa....med sådan et svar....

Du spurgte ikke ind til hvad det var hun kunne se....det kunne være sjovt at se hvad det er hun kan se....som alle andre....BAN ikke medregnet.....kan se...

Men det er jo nemt for en bare at holde sig til at nu har BAN sagt sådan....og så må det nok være rigtigt....

Men det er det IKKE....for BAN kan IKKE have læst din ressourceprofil....ikke med den afgørelse...

Jeg håber at enten ankestyrelsen eller en advokat får skovlen under dem så de kan lærer at vurdere disse sager individuelt....SOM DE NU SKAL...

Jeg håber fandme at ham Peder Frifelt sover dårligt om natten...



Jeg husker ikke så godt, heller ikke selv om det er i dag vi talte sammen, men hun mente jo at når BAN gjorde som de nu gjorde, så måtte det jo være det, MEN, hun ville ringe til mig i næste uge, for hun ville godt lige sætte sig HELT ind i sagen.

ØHhhhh kvinde, du har fulgt mig siden start, burde du ikke have alle mine dokumenter osv?

Jeg afventer hendes kald i næste uge, hun ved godt at der er en advokat som er på sagen og at advokaten mener jeg har en GO´sag, det var nok også derfor hun LIGE ville kigge det hele igennem IGEN, tænk nu hvis der kom noget ud om at en advokat kunne hjælpe og KRIFA ikke kunne hjælpe deres medlem, ikke for godt.

Jeg er faktisk træt af det land her, selvom man har læst på loven og ved at mine diagnoser er som de er, og efter loven kan få FTP, men selv en fagforening kan ikke tolke love korrekt!!??

Jeg ser frem til hvad der kommer til at ske, men uanset hvad, så får advokaten lov til at køre sagen, for KRIFA skal da ikke have æren.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 19:10   #190
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Krydser for, at du får noget for advokatsalæret.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension