K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2012, 18:44   #151
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er også altid det værste når der kommer noget nyt, det kan ftpérne fra 2003 og derefter sikkert tale med om.

Vi skal stadig også herinde passe på at vi ikke "maler fanden på vægen". Man må følge sin afklaring i det omfang man kan, mere kan man jo ikke gøre.

René Dahl for dig håber jeg naturligvis at BAN giver dig ret i din sag og hvis ikke hjælper vi herinde så godt vi kan.

God jul til dig og din familie.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 17:26   #152
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Hej Allesammen.


Nu ser det lidt lyst ud, ude for enden af tunnelen.

Jeg har taget kontakt til Advocare (der er delte meninger herinde om dem) og de har kigget min sag igennem.

En sød advokat ringede til mig i dag og fortalte at hvis den ikke gik igennem BAN, så skulle den for en domstol!

Hun mener at jeg har en GOD sag og jeg skulle have været tildelt pension pr. 1/9 2012.

Det hele lyder meget godt og jeg blev også glad for at en "fagperson" bekræftede alt det i selv har sagt herinde, nemlig at den burde være gået igennem.

Og så er der nogen der tænker, det er da dyrt med en advokat, men enten har man retshjælp på sin forsikring eller kan der søges fri process, det hele hjælper advokaten mig med, hvis der altså ikke er medvind fra BAN.

En dejlig nyhed fra advokaten og ja der er jo delte meninger herinde om Advocare men jeg har indtil nu fået hurtig og god behandling.

Jeg takker for den massive støtte jeg har fået herinde, det er dejligt med et forum der hjælper os syge.

TAK.

Sidst redigeret af LM Fyn; 10-04-2013 kl. 18:02. Årsag: Fejl i årstal
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 17:45   #153
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Hun mener at jeg har en GOD sag og jeg skulle have været tildelt pension pr. 1/9 2013.
Du mener sikkert 2012...

Det er sådan set lige gyldigt hvem der hjælper dig...bare resultatet er at du får den pension....du har jo en klar oplagt sag...

Så vi krydser fingre for dig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 18:07   #154
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du mener sikkert 2012...

Det er sådan set lige gyldigt hvem der hjælper dig...bare resultatet er at du får den pension....du har jo en klar oplagt sag...

Så vi krydser fingre for dig..

Hej WEB.


Ja, jeg ved godt det er lige gyldigt, hvem der hjælper, synd kommunerne ikke acceptere, trods gode papirer, sparetider - ja det tror jeg gerne

Men advokater er de lidt "bange" for, sådan ser jeg det.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 21:05   #155
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du mener sikkert 2012...

Det er sådan set lige gyldigt hvem der hjælper dig...bare resultatet er at du får den pension....du har jo en klar oplagt sag...

Så vi krydser fingre for dig..
Ja, det er jo resultatet, der tæller.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 15:37   #156
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Så kom dagen, AFSLAG igen.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg havde optimismen, men nu er jeg hvor jeg startede...

Web kan du hjælpe med at skjule mine oplysninger?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 15:50   #157
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Overordnet ser det ud til at de mangler dokumentation.
Du skal gennemgå deres afslag, når de siger der mangler... skal du tage stilling til om det nu er rigtigt, eller om der faktisk er en dokumentation de er sprunget let hen over.4

Men når den advokat du har haft, siger "domstol" så skal du måske høre advokaten om hvordan du står nu.
Det er jo "billigt" for en advokat at sige at klienten bliver behandlet forkert, hvis det ikke udløser en hjælp fra advokaten side.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 19:51   #158
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Så kom dagen, AFSLAG igen.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg havde optimismen, men nu er jeg hvor jeg startede...

Web kan du hjælpe med at skjule mine oplysninger?
Jeg har slettet det dokument du har uploaded da der var alle personlige oplysninger i det...

Umiddelbart kan jeg ikke lige få kopieret det så jeg kan sætte det ind for dig...

Så hvis du ikke selv kan...ja så er der kun den lange vej at skrive det efter....men det meste er jo alm standard oplysninger som du ikke behøver at skrive ned...

I bund og grund skriver de jo bare at de ikke mener at din arbejdsevne er så varigt nedsat at du ikke kan blive selvforsørgende i et indtægtsgivende arbejde herunder evt fleksjob...

De skriver så at der ved lægelige oplysninger i sagen IKKE står noget som kan forhindre at du skal afprøves mere...

De skriver at de har lavet denne afgørelse ud fra det der står i din ressourceprofil og i kommunens afgørelse....

Dette viser med al tydelighed at de IKKE HAR LÆST papirerne og de KAN IKKE have læst din ressourceprofil...

Det står jo soleklart tydeligt i din ressourceprofil at dit helbred er varigt nedsat og der står at dit helbred vil blive væsentligt forværret ved flere afprøvninger...

Flere læger skriver direkte at dit helbred vil tage varigt skade hvis de afprøver dig mere...

Men når det er sagt.....

Så er jeg fuldstændig målløs over BAN....

Det er sådan nogle afgørelser her....som du har fået Rene.....der gør at man bare ved at de for det første ikke læser sagerne....

Og man kan helt sikkert se at Beskæftigelsesankenævnet er kommunens mand...

Der er intet uvildig over beskæftigelsesankenævnet..

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige.....

Men jeg har ALDRIG set en så oplagt sag som din Rene....

Du er helt sikkert og uden tvivl berettiget til en førtidspension....det er jeg slet ikke i tvivl om....

Hvis du har en advokat på....så er det nu du i fællesskab med dem skal hive Kerteminde kommune i retten...

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan de kan komme med et afslag....medmindre jeg har ret i min antagelse om at de IKKE har læst sagen igennem...

Det står alle steder i din sag....fra flere læger incl kommunens egen lægekonsulent...at du ikke kan arbejde og at det er varigt...

Så de kan jo IKKE have læst den ressourceprofil som de siger de har....for så ville de være kommet til en anden afgørelse...

Til Beskæftigelsesankenævnet....

I burde satme skamme jer og få rettet op på jeres arbejde...

Det er et menneske vi snakker om og yderlige afprøvninger vil forværre hans helbred...og det er vel at bemærke imod flere lægers anbefaling....at han bliver afprøvet yderligt...

Arbejdsprøvninger som flere læger advarer kraftigt imod....

De læger siger lige ud at det vil gøre at Rene vil få et væsentligt værre helbred...

Er beskæftigelsesankenævnet ude på at skade Rene med vilje??

Ønsker beskæftigelsesankenævnet at Rene bliver indlagt på hospitalet igen som han blev ved sidste afprøvning??

Hvorfor læser beskæftigelsesankenævnet IKKE de papirer der er i sagen??

Jeg er bare så harm over den her afgørelse...netop fordi det er en så oplagt sag til en førtidspension..

Myndighederne vil så gerne have at folk skal tro at BAN er et uvildig klagenævn...

Denne afgørelse viser med al tydelighed at Beskæftigelsesankenævnet absolut IKKE er et uvildig klagenævn..

Jeg er oprigtigt ked af det på dine vegne Rene...og jeg håber du kan få hevet Kerteminde kommune for en domstol så vi kan få stoppet det her svineri...

Du skal inden for 4 uger klage til ankestyrelsen....så må vi se om de vil tage den som en principiel sag eller en sag af generel betydning...

Dette er vigtigt....for du kan først hive dem for en domstol efter du har udtømt alle klage muligheder i systemet...

Du behøver ikke skrive en stor klage....du skal bare skrive at du vil klage til ankestyrelsen som der står i klagevejledningen...

Jeg er normalt et roligt gemyt og kunne ikke drømme om at skade nogen....men jeg håber virkelig at den person i beskæftigelsesankenævnet som har truffet denne afgørelse bliver syg...lige så syg som Rene...så du selv kan prøve jeres latterlige såkaldte "klagesystem"

Dig der har truffet denne afgørelse....du burde selv prøve at blive udsat for en som dig selv....en som helt åbenbart IKKE læser de papirer som kommer med sagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 20:00   #159
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs down

Der fik Web lige sat ord på for mig også!!

Kæft noget svindel fra BANs side
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 21:47   #160
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er simpelthen målløs.

Da jeg skrev den klage var jeg ikke et sekund i tvivl om, at den ville gå igennem, for sagen var jo klokkeklar.

Så jeg fatter bare ikke det her.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal inden for 4 uger klage til ankestyrelsen....så må vi se om de vil tage den som en principiel sag eller en sag af generel betydning...

Dette er vigtigt....for du kan først hive dem for en domstol efter du har udtømt alle klage muligheder i systemet...
Jeg tænkte også Ankestyrelsen mens jeg læste indlægget.

Så vidt jeg husker fremgår det af en eller anden lov, at kommunen ikke må sende en borger ud i noget, som varigt vil forværre borgerens lidelser.

Og eftersom både kommunen og BAN nu siger det modsatte, så må det være en principel sag.

Renehdal, hvis du ikke kan overskue hvilke dele af afslaget vi har brug for herinde, så kan du evt. maile hele afslaget til mig, i den mail du har brugt før, så skal jeg sætte det ind, her i tråden, som er relevant, uden personlige oplysninger o.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension